Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Geniální hudební skladatel, jehož tvorba i životní postoje bořily dobové konvence... Výpravné životopisné drama představuje geniálního hudebního skladatele Ludwiga van Beethovena skrze tři formativní období života. V roce 1779 se osmiletý „Louis“, jak ho oslovuje otec, velice rychle proslaví v rodném Bonnu jako výjimečný hudební talent. O několik let později se jako energický mladík setkává s Wolfgangem Amadeem Mozartem, což významně ovlivní Beethovenův autorský rukopis i světonázor. V závěru svého života se pak Beethoven uchyluje na statek svého bratra, kde stále tvoří i přes ztrátu sluchu. Podzim života je pro Beethovena zároveň příležitostí ohlédnout se za bouřlivou kariérou, společenskými skandály i ztracenou láskou… Prestižně obsazený koprodukční snímek Nikolause Steina von Kamienského se natáčel z většiny v České republice, diváci snadno poznají lokace v Praze, Ploskovicích, Brozanech nad Ohří, Libochovicích, Českém Krumlově, Telči či Doksanech. V titulní roli Beethovena se představí populární rakouský herec Tobias Moretti, jako dospívající skladatel pak Anselm Bresgott a v dětské roli Colin Pütz. Česká televize snímek uvádí v české premiéře u příležitosti letošního 250. výročí Beethovenova narození. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (19)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Zaujme, ale neuchvátí. 1) Tři časové roviny mi v tomto případě nevadily, protože scénář byl strukturován přehledně a pochopitelně. Naopak to, že tvůrci postavili souběžně vedle sebe děje s podobným obsahem, byť se odehrávaly v různých časových rovinách, vytvořilo zajímavý nadhled._____ 2) Film předpokládá, že o Beethovenově životě mnohé známe a nenecháme se tak zmást poněkud limonádovým ztvárněním jeho citového zrání. Rovněž tvůrci předpokládají, že divák je seznámen s jeho dílem a tak nepovažují za potřebné doprovázet každý obraz jeho hudbou._____ 3) 21letý Anselm Bresgott (Beethoven - mladík) je sympatický. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Ubližuješ lidem, co tě mají rádi… Neubližuju, říkám pravdu, jako moje hudba..." Z tohoto životopisného snímku se můžeme dozvědět vcelku zajímavé věci z Beethovenova dětství a mládí i nahlídnout do doby na sklonku jeho života. To časté skákání v čase mi moc nesedlo a dlouho jsem nechápal, co chtěli scénáristé tou druhou dějovou linkou říct, tedy kromě jakéhosi klišé pokud jde o nerudnost jeho povahy. Snad až závěrečná replika v kočáře, kdy Beethoven svému synovci říká: "Věci se nikdy nemění, vždycky budou pánové a vedle toho kmáni, člověk zůstane tam, kde se narodil.", mi to trošku ozřejmila. Příběh Beethovenovy nenaplněné mladé lásky k Leonoře von Breuning je toho asi hezkým dokladem, ať už to ve skutečnosti bylo jakkoliv. Se skutečnými fakty se autoři tohoto snímku tedy moc nepárali. O tom, že by se Beethoven v mládí kdy setkal s Mozartem, neexistuje, pokud je mi známo, žádný doklad. A vůbec mi přišlo, že na to, že to byl životopisný film o Beethovenovi, zde bylo samotnému Mozartovi věnováno poměrně dost prostoru. ()

Reklama

janesX 

všechny recenze uživatele

Toto bol skôr životopisný film všetkých naokolo, ako jeho. Čakal som, napríklad, že uvidím kedy a ako vznikli melódie tohto veľkého skladateľa. Možno tu chceli dať zo všetkého trochu, no keď som si jednotlivé scény v podvedomí rátal, tak v každej druhej sa riešili peniaze. Toľko sa riešili a aj tak sa nikdy nedoriešili. Film neobsahuje žiadnu zapamätateľnú scénu, stále sa venuje niečomu, čo mňa absolútne nezaujímalo a nič nedotiahne do konca. Tobias Moretti výborný, predstaviteľ stredného Beethovena tiež, no tá najmladšia verzia mi herecky pripadala ako autista. Oceňujem len to, že s klavírom to vedeli všetci traja. Aj interiéry boli parádne, ale ako tak z filmu som nakoniec vôbec nič nemal. ()

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Zajímavě ztvárněný životní příběh slavného skladatele, kdy se střídají pasáže z jeho dětství a mládí s posledním obdobím jeho života. Vznikl tak poměrně dynamický a poutavý celek prosycený hudebními úryvky z jeho tvorby, který nenudí, a dvě hodiny tak uběhnou jako nic. Zdařile vystižená je rovněž dobová atmosféra, i když jednání postav je možná poněkud přizpůsobeno současnému překotnému životnímu stylu. Nechybí ani romantizující prvky, aby byl spokojen i současný většinový divák odkojený TV seriály. Trochu mě jen rušilo, že Mozart vypadal jako padesátník, ale možná byl jeho představitel vybrán záměrně tak, aby se vizuálně zvýraznil věkový odstup od Beethovena, což ale nepovažuji za zrovna šťastné. To je ale jen drobnost. Každopádně kvituji, že se snímek vyhnul těžkopádné popisnosti, s jakou se zpravidla životopisné snímky potýkají. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Další historická látka zpracovaná ve výpravném filmu s Tobiasem Morettim v hlavní roli. Zatímco v Io, Don Giovanni hrál zralého Casanovu, tentokrát hraje stárnoucího Beethovena. A opět je čas na setkání s Mozartem a zase je to trochu jiný pohled. Je skvělé, že Moretti není zaškatulkován jen jako herec z éry nacionálního socialismu. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (6)

  • Představitel otce Jeana van Beethovena (Ronal Kukulies) má modré oči a musel nosit hnědé kontaktní čočky. (Dr. Hawkeye)
  • Film vznikl v průběhu 31 natáčecích dnů. Natáčení probíhalo zejména v České republice, konkrétně v Praze (kostel sv. Tomáše, Colloredo-Mansfeldský palác, Malá Strana), Ploskovicích, Brozanech nad Ohří, Libochovicích, Českém Krumlově, Telči a Doksanech. Na závěr natáčení se štáb přesunul nedaleko Kolína nad Rýnem do okolí zámečku Arff. (Dr. Hawkeye)
  • Ve filmu se hraje na klavíry Walter, Graf a Stein z divišovské dílny McNulty Fortepianos. (Beruna68)

Reklama

Reklama