Režie:
Joel SchumacherScénář:
Larry CohenKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Colin Farrell, Kiefer Sutherland, Forest Whitaker, Radha Mitchell, Katie Holmes, Paula Jai Parker, Tia Texada, John Enos III, Richard T. Jones, Keith Nobbs (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V západním Manhattanu na 53. ulici stojí snad poslední uzavřená telefonní budka v New Yorku. Právě z ní den co den ve stejnou dobu telefonuje arogantní mediální manažer Stuart Shepard začínající herečce Pam. Poslední den před tím, než mají budku zbourat, se však stanou dvě zdánlivě nevinné věci, které samolibému muži převrátí život vzhůru nohama. Nejprve na dvířka telefonní budky zaklepe doručovatel s pizzou, kterou si Stu neobjednal, a vzápětí zazvoní telefon. Shephard udělá tu chybu, že automaticky zvedne sluchátko a tím zpečetí svůj osud. Kdosi neznámý, který však o něm ví překvapivě mnoho, mu začne vyhrožovat. Přesvědčí Sheparda, že pokud nebude poslouchat jeho příkazy, odstřelí ho snajpr, jenž ho má na mušce a hraje si s ním jako kočka s myší. Komorní thriller režíroval Joel Schumacher, v hlavní roli exceluje Colin Farrell. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (1 239)
Zápletka chatrně vykonstruovaná. Snad se někdo vsadil, že natočí film, který se cele bude odehrávat v telefonní budce a tak k tomu horkou jehlou ušil scénář. Vševědoucí psychopat v roli soudící Prozřetelnosti, které nečiní problém zabít nejspíš zcela nevinného člověka. Věřili byste tomu? Tak to se po vás možná ani nechce. Napjalo by vás to? Nu, mohlo by... +++++ Žel mně ty střídající se záběry na ulici, okna (kamera jakoby tápe), Farrella či další postavy (kamera jakoby zaměřuje), obrazy v obraze a proud bezvýznamných keců s nekolika klíčovými, leč nijak zvlášť inteligentně vymyšlenými sděleními k napětí nestačí. Spíš mě nudí svou okatou snahou ohromit mě, vnutit mi horečnaté tempo. Proto ty obrazy v obraze, proto to rychlé žvanění, proto ten zájem vedlejších postav o budku. Hlavně ať se pořád něco děje, jedno co. Schumacher mi, hádám, krom Volného pádu žádnou zábavu už asi nepřichystá. Slabé **. ()
„Prečo si ho zabil?“ – „Povedal si ´áno´.“ – „Myslel som ´áno´ ako že ťa počujem!“ – „Nabudúce sa vyjadruj jasnejšie.“ S hipisáckym režisérom Joelom Schumacherom je to ťažké. Nakrúca super filmy (HRÁČI SO SMRŤOU, VOĽNÝ PÁD, KEDY ZABIŤ, 8 MM), priemerné (NAVŽDY MLADÝ, KLIENT, BATMAN NAVŽDY) a kraviny (BATMAN A ROBIN). Obecne panuje názor, že čím má menej peňazí, tým je lepší. Akonáhle ho produkuje megaloman Bruckheimer, je výsledkom matný akčný triler BAD COMPANY. Akonáhle dostane k dispozícii jeden zablatený vojenský výcvikový tábor s hŕstkou neznámych mladých hercov, je výsledkom takmer nezávislá „špinavá“ (v dobrom) udalosť TÁBOR TIGROV. Tou "objavil" divokého Íra Colina Farrella. O dva roky neskôr si situáciu zopakovali a za mizerný peniaz na minimálnom priestore a s komorným hereckým obsadením za necelé dva týždne strieskali hitchcockovský vulgárny triler v TELEFÓNNEJ BÚDKE. Čo by sa stalo, kebyže idete po ulici, v telefónnej búdke zvoní telefón, zo srandy dvihnete slúchadlo a zasnený hlas Kiefera Sutherlanda vám oznámi, že ak zložíte, zastrelí vás, lebo vás práve má na muške snajperskou búchačkou? Zápletka hravo stačí na skromnú 81-minútovú (ne)dĺžku a šialene sústredený Farrell zasa dokazuje, aká je škoda, že si nevie vyberať dobré filmy; ak sa mu raz za čas zadarí, JE sa na čo pozerať, dočerta. Rozpočet je vedľajší. Záleží na nápade, všetko odhodlanom hercovi a k improvizácii naklonenom režisérovi. Kino Považan 2003 ()
Joel Schumacher je skutečně zvláštní člověk. Dokáže natočit sračky typu Batman a Robin, ale na druhou stranu dokáže natočit pecky typu Falling Down či 8mm a právě jeho další počit Phone Booth se v jeho filmografii řadí na absolutní vrchol, protože má všechno co má film tohoto žánru mít. Skvělého hlavního hrdinu, až démonického padoucha, strhující atmosféru, vynikající kameru a solidní hudební doprovod.I proto je Phone Booth jeden z nejlepších thrillerů roku. ()
Na dveře telefonní budky ve filmu sice neustále někdo klepe, ovšem paní nuda nezabuší ani jednou. Joel Schumacher udržuje diváka po celou dobu přiměřené stopáže v napětí, díky kterému si divák nemá čas ani náladu byť jen na pár vteřin odskočit pro něco na zub. Snímek jsem si pustil po cca deseti letech, tentokrát v originálním znění a musím uznat, že především díky Kieferu Sutherlandovi je prožitek mnohem lepší. Jeho charismatický hlas i dikce, jsou téměř přesnou kopií Douglase Raina (HAL 9000) z Kubrickova 2001: Vesmírná odysea. Plus vynikající Colin Farrell (to už zde zaznělo mockrát) a skvělý závěr. Přidávám zaslouženou pátou hvězdičku. ()
Manipulace, stylizace, dramatizace, provokace. V minimalistické hříčce režiséra, kterému budiž největším nepřítelem tučný rozpočet. Telefonní budka je filmovým důkazem, že stačí mít dráty vysokého napětí napnuté na ploše několika metrů čtverečních- dokonalá hra na vraždu se obejde bez bondovských udělátek, turistických lokací i nepřátel s tváří ruského zabijáka. Stačí mít postavu, která si pro zábavu pořádá Soudný den u utrženého sluchátka a hraje si s irským floutkem Farrellem, sofistikovaně cynický scénář a buňky, které onu zvědavost dostatečně ocení. Zvedněte to. Budete možná litovat. Ale to riziko za to stojí. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (22)
- Film byl natočen za 12 dní, z toho 10 dnů se točilo v budce. (don corleone)
- Před natáčením se o hlavní roli zajímali Jim Carrey i Will Smith. (don corleone)
- Celý film byl natočen chronologicky, jak se odehrával děj. (don corleone)
Reklama