Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Znuděný úředník (Griiffin Dunne) se pozdě v noci vydává na barové dobrodružství nočním New Yorkem. Během noci se mu stane řada příhod, které mu s vtipem připravil škodolibý osud. Protože když je po zavíracích hodinách, platí jiná pravidla. Newyorský filmař Martin Scorsese oceněný za tento film cenami Independent Spirit Awards a soškou v Cannes za nejlepší režii natočil ve svém oblíbeném městě černou komedii, ve které se může stát cokoliv. V příběhu o tom, co vše se může zvrtnout uvidíte také Rosannu Arquette, Lindu Fiorentino, Teri Garr, Catherine O'Hara, Cheeche & Chonga a další, se kterými se nešťastný hrdina setká. Scorsese prohlásil, že scénář Josepha Miniona byl sestavený jako puzzle, vše do sebe nakonec krásně zapadlo. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (183)

Peytl 

všechny recenze uživatele

Upřímně řečeno, do vylepování cedulí "mrtvý člověk", mi to připadalo, neříkám, že jako všední a běžný, ale tak nějak povědomý, protože pošahaných krav jsou všude čtyři prdele a bizarní situace a náhody jsou mojí (ne vždy vítanou) doménou, pro ty, které šokovala už první třetina filmu mám jen slova lítosti a na náhrobek nápis "unuděn k smrti." Pravdou je, že v okamžiku, kdy se šílený shody náhod a Scorseseho imaginace rozjely na plno, nezbývalo mi nic jinýho, než litovat hlavního hrdinu. Na druhou stranu jak jinak zocelit neduživýho ajťáka, ne? Příběh jak ze snu (ze zlýho), kdy nejste pány svého vědomí a mozek s vámi soutěží o první místo v GP docenta Chocholouška, a kdy se člověk chce už, doprdelepráce, probudit. Dost mi to připomínalo Stoneovo U-Turn a Pennovo anabázi. Prostě jedna probdělá noc daleko od své postele, klasicky bez prachů, ale za to s proviněním, že možná můžu za smrt jedný labilní děvy, která namísto polykání mé DNA sežrala kýbl prášků pro extra spánek, šílenej taxíkář (celkem normál) a Calverovo po krvi prahnoucí banda se zmrzlinářským autem zabijákem a další nezapomenutelný, maximálně absurdní zážitky a propletený příběhy, který k takovýmu filmu patří a dodávají mu na atmosféře, ne jak v Haggisovo snímku Crash, kde všechno naopak zazdívají. Jednoduše super pokoukání z doby, kdy jsem ještě nevěděl, že nějakej Scorsese existuje, a proto mi tak dlouho trvalo, než jsem zase název z mé plešatějící lebky po letech vyhrabal. Užil jsem si to jak před léty. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Koukám, že intelektuální pokusy o inťošskou komedii nejsou jen výdobytek České republiky, ale tak dalo se to čekat. Jako chápu myšlenku, tak je tak okatá, až bolí - chlápek, co neumí naslouchat problémům druhých, je po zásluze potrestán a sám pak má problém s tím, aby někdo vyslechl jeho. Téma dobré, zpracování divné včetně všech těch gayů, sebevraždy, pankáčů, samých potrhlých postav (tam fakt není nikdo normální, nikdo!). Jako ta Paulova noc je skutečně šílená, ale nějak z prstu vycucaná, jak si asi newyrský inťoš představuje problémy běžné pracující třídy. Nebavilo mě to, jeden zvrat je na přes držku, a pořád jsem čekal nějaký větší twist nebo odhalení, než je že se příběh zacyklí. Dobrý komentář má gudaulin, ----- Film: Další raný film Martina Scorseseho, bláznivé podobenství o jedné šílené noci mladého programátora, který kývne na setkání s tajemnou dívkou, aniž tuší, že ho nakonec bude honit dav v čele se zmrzlinářským vozem ulicemi podivné čtvrti jako zloděje a chtít lynčovat. Vtipné řazení situací i výborná výprava a herecké výkony. ()

Reklama

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

To vám povím, ti Newyorčané jsou vážně divní... hlavně v noci! Jó, nedostatek spánku, to je prevít - dokonce ještě větší než vodní kámen! ("město, které nikdy nespí"; chytáme se, že?) Nicméně: proč píšu tenhle komentář? Aby bylo konečně pochopeno, proti čemu tenhle film zbrojí. Tedy (a odpověď vás nejspíš překvapí): proti sexu na jednu noc! Kdyby se Paul Hackett tolik nehnal za vidinou mr*u (pardon, ale jsem nechutnej a tváří v tvář globální pandemii to už nemá cenu tajit) a normálně si doma hon... ehm... četl, tak by si nemusel projít tím peklem (zase bychom se však my diváci nedozvěděli, jak blízko k sobě mají komedie a survival thriller) + neriskoval by vyschnutí míchy! Poučení (z krizového vývoje): počkejte s tím až po svatbě! ;-) 75% ()

JayZak 

všechny recenze uživatele

Tak takhle to vypadá, když má člověk pořádnou smůlu. Paul Hackett očekával zpočátku nadějný večer, ale ten se mu postupně změnil v noční můru, díky souhře několika neuvěřitelných náhod. Scorsesemu se v tomto vyčnívajícímu dílku daří kombinovat thriller s komedií, jejíž prvky často vycházejí z absurdních situací, které Paul zažívá. Pobavil jsem se dobře a nakonec jsem Paula i trochu litoval.. :) 3,5* ()

Shaqualyck 

všechny recenze uživatele

I just wanna live! Marty asi nějakou dobu chodil velmi intenzivně kalit s panem Lynchem. Jinak si tohle propletené panoptikum podivných figurek obývajících jedno bizarní univerzum snad ani vysvětlit nelze... Poněkud svérázný sen z probdělé noci. Atmosférický absurdistán temných ulic propršeného velkoměsta, kde téměř nic nedává smysl. Neokoukaní herci, dokonale šílené situace a na soundtracku Mozart. Jenom nechápu, jak mi tenhle Scorseseho klenot mohl tak dlouho unikat mezi prsty. What a night! :-) ()

Galerie (86)

Zajímavosti (9)

  • Dialóg medzi Paulom a vyhadzovačom klubu Berlin je prevažne prispôsobený Kafkovmu podobenstvu Pred zákonom z románu Proces. (Georgei)
  • Ve scéně, kdy servírka Julie (Teri Garr) pozve Paula (Griffin Dunne) do svého bytu, první píseň, kterou mu pustí, je "Last Train to Clarksville" od The Monkees. Právě filmový projekt od The Monkees Hlava (1968) poskytl Teri Garr první mluvenou roli. Tehdy se filmování zúčastnila ještě jako Terry Garr. (peetriss)

Související novinky

Zemřel herec Dick Miller

Zemřel herec Dick Miller

31.01.2019

Ve věku 90 let zemřel v kalifornském Toluca Lake herec Dick Miller. Smutnou zprávu předal médiím rodinný mluvčí. Rodák z Bronxu má od svého debutu v roce 1955 ve snímku Apache Woman na svém kontě… (více)

Reklama

Reklama