Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Martin Scorsese, jeden z největších režisérů současnosti, uvádí skvělou adaptaci románu, za který spisovatelka Edith Whartonová získala Pulitzerovu cenu. V hlavních rolích filmu se představují držitel Oscara Daniel Day-Lewis, Michelle Pfeifferová a Winona Ryderová. Úchvatná romance s ironickým názvem Věk nevinnosti vypráví o tragickém milostném trojúhelníku v honosném a pokryteckém prostředí vyšších společenských vrstev New Yorku 70. let 19. století. Newland Archer (Day-Lewis) je bezúhonný advokát, který tajně touží po vášnivějším životě. Jeho zasnoubení s půvabnou, ale nezajímavou členkou místní smetánky May Wellandovou (Ryderová) Newlanda odsoudilo k životu v tiché lhostejnosti. Když se ale do New Yorku vrací výstřední, společensky nepřijatelná sestřenice jeho snoubenky, Newland riskuje vše kvůli naději na opravdovou lásku. (HBO GO)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (218)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Příběh jedné platonické lásky. 1) Příběh nenaplněné lásky přechází ve druhém plánu k zobrazení společenských poměrů a ve třetím plánu se mění v příběh o životních hodnotách vůbec. 2) Sledování podobných filmů je nebezpečné. Častější dotyk se zobrazovanou sbírkou duchaplných papoušků by ze mě udělal komunistu. 3) Modus, kdy obraz ilustruje a doprovází částečně vyprávěný a částečně hraný děj, není příliš vynalézavý, ale k věci se velice hodí. Inu, Scorsese umí... Umění náznaku, pohledu, slova, gesta. 4) Přes všechny klady jsem se trochu cítil jako při četbě Vojny a míru. Bylo to zajímavé, ale zdlouhavé, ach, jak zdlouhavé. ()

ripo 

všechny recenze uživatele

Devätnáste storočie by som úplne vymazal z dejín ľudstva. Tak nudnú, pokryteckú a naškrobenú dobu ľudstvo nikdy neprežívalo. Som voči filmom z tohoto obdobia predpojatý, uznávam, ale nemôžem si pomôcť keď vidím ľudí tváriacich sa vznešene a pritom s holou riťou .... Zlatý stredovek s hostinami, kde sa hodovalo za dubovými stolmi a masť stekala stolovníkom po brade ... ))) Ale k filmu : toto je klasický príbeh klasického 19. storočia. Dlhý, nudný, intrigánsky, pokrytecký ! Filmu by vôbec nezaškodilo, ak by sa mu niektoré scény vystrihli a niektoré skrátili. Čo bolo na vysokej profesionálnej úrovni, tak to bola výprava a kostýmy. Maestro Scorsese - gangstri Vám idú lepšie ! ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

The Age of Innocence se odehrává v 70. letech 19. století a je jedno, zdali je to v roce 1872 nebo 1878, koneckonců vně svět neustálých bálů, recepcí a soukromých audiencí se dostaneme zřídkakdy. Důležité je zde ono prostředí americké smetánky sestavené z přísné a komplikované sady etických a morálních pravidel zaštítěných fetišistickou obsesí po rituálech, odznacích a drobných individuálních výstřelcích v rámci obecné uniformní svázanosti. Scorsese pak stejně jako ve svých mafiánských opusech není schopen zapřít obdiv vůči tomuto světu, jakkoli samozřejmě vidí jeho pokrytectví, absurditu a inferentní zlo v něm obsažené (koneckonců film popsal jako to nejnásilnější, co kdy natočil, jakkoli zde není ani jeden náznak fyzické konfrontace). [SPOILER] Vyvrcholením této duality je to, jak svázaný morální řád dané společenské vrstvy protagonistovi znemožní získat to, po čem nejvíce touží (Ellen), ale zároveň ho donutí k tomu, aby splnil svoji pozici, tedy našel štěstí v tom být dobrým manželem a hrdým otcem. V obou případech by si vybral stejně špatně jako dobře a litoval by, že nenásledoval ten onen druhý cíl. Pravidla vyšší společnosti mu tuto možnost výběru prakticky znemožnila a on si ji tak nemusí vyčítat. Jen si tak fatalisticky melancholičtit. Koneckonců možnosti výběru toho, co chce následovat, se vyhl již dříve ve scéně, kdy nechal za sebe rozhodnout náhodu, tedy to, že se k Ellen na břehu moře vydá pouze pokud se k němu otočí dříve než propluje loď kolem majáku. PS: pochopitelná spojitost mezi intrikařením rodinných klanů v 19. stoletím a různými upířími ságami pak ve filmu nabízí vtipné povědomé momenty. Za mě zejména ten, kdy po debaklu s pořádáním uvítacího bálu pro Ellen se vydá její hostitelský rod orodovat k dvojici, svojí funkcí nápadně připomínající Inkvizici v upírské sérii Noční hlídka. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Málokedy sa mi stane, že ma v kostýmovkách alebo všeobecne vo filmoch herecký casting nepríjemne omráči. Titulný plagát bol ukazovateľom dojemnej melodrámy, ktorá sa nevyhne citovým nátlakom na diváka, no v skutočnosti som sa plná očakávaní dočkala iba mdlej a nevýraznej americkej jednohubky, ktorú práve zúčastnení (inak skvelí) Day-Lewis a Pfeiffer nemilosrdne poslali ku dnu. Dôvod? Medzi tak ,,zamilovanou" dvojicou - o čom sa nás Scorsese snaží presvedčiť všetkými možnými metódami - to absolútne neiskrí, v podstate ma nadchla iba vždy sladká Winona Rider, ktorá si ma získala už v gotickom Draculovi. Neberiem Scorsesemu, že je majstrom napätia, strachu, depresie či prepracovaných scenárov, ale na krehkú romantiku nemá, pričom kostýmy a hudba sú zrejme jedinými pozitívami tohto ,,srdcervúceho dojáku". ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Film, ktorého najväčšou devízou je postupné smerovanie k naozaj perfektnému zakončeniu. Jedná sa o herecký koncert, kde si všetko kradne pre seba výborný Day-Lewis. Ostatní ale vôbec nezaostávajú. Scorsese je všestranný režisér, čo dokazuje aj týmto filmom. Nebojí sa výziev a musím povedať, že jeho prevedenie na poli rôznych žánrov sú vždy plné nápadov a krásnych scén. Len bohužiaľ ( a týka sa to asi len mňa) sú filmy ktorých žánre moc nemusím. Kostýmová dráma je jeden z nich a väčšinou ho dokážem akceptovať len keď tam hrá Keira Knightley. Film má naozaj výborný koniec a jedná sa určite o niečo, čo kebyže vidím v období kedy nasávam informácie z rôznych žánrov a stále sa učím, čo je to film a čo všetko sa dá s ním robiť, tak by som nedokázal zakryť nadšenie. Po tom všetkom čo som ale už videl mi pohľad do smotánky prelomu storočí prišiel pramálo zaujímavý alebo aktuálny. A podobný problém som mal aj s Little Women. Dobré je to, ale nemám potrebu sa k tomu vracať. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (27)

  • Režisér Martin Scorsese komentoval čas, který potřeboval na dokončení filmu: "Za normálních okolností uplyne od konce natáčení mých snímků do jejich americké premiéry osmnáct měsíců. Bylo hloupé, že jsem v případě Věku nevinnosti původně přislíbil podstatně kratší termín, který jsem pak nemohl dodržet. (...) Při té příležitosti se mezi lidmi z branže objevily fámy, že se film nepovedl. Je to fatální hledisko - dnes se od mnohých tvůrců očekává, že natočí rychle a mechanicky film za dva, tři měsíce. Proč? Střih filmu je jediná skutečně umělecká tvorba, kterou film přinesl. Kamera a osvětlení se dají přirovnat k malířství, pohyby herců ke klasickému baletu. Ale teprve střih, promyšlené řazení jednotlivých scén, může film dovést k uměleckému dílu. A na to potřebuji spoustu času. Více času by ostatně měli požadovat i jiní režiséři, pak by se jim jistě dařily zralejší a lepší filmy." (NIRO)
  • V jednej zo scén je vidieť neónový nápis. Film sa odohráva v roku 1870 a neón bol vynájdený o 28 rokov neskôr. (Arsenal83)
  • Autorka knižní předlohy Edith Wharton tímto románem jako první žena získala v roce 1921 Pulitzerovu cenu, inspirací k názvu "Age of Innocent" je obraz Joshua Reynoldse z roku 1785. (fraktal)

Související novinky

Zemřel herec Norman Lloyd

Zemřel herec Norman Lloyd

12.05.2021

Z kalifornského Los Angeles přišla smutná zpráva. V úterý zemřel americký herec, režisér a producent Norman Lloyd. Bylo mu neuvěřitelných 106 let. Zprávu o úmrtí médiím potvrdil Lloydův dlouholetý… (více)

Reklama

Reklama