Režie:
Martin ScorseseScénář:
Paul SchraderKamera:
Robert RichardsonHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Nicolas Cage, Patricia Arquette, John Goodman, Ving Rhames, Tom Sizemore, Marc Anthony, Mary Beth Hurt, Cliff Curtis, Nestor Serrano, Aida Turturro (více)Obsahy(1)
Záchranář Frank Pierce je po pěti letech nočních služeb psychicky na dně. Práce v sanitce z něj udělala alkoholika, jenž trpí depresemi a halucinacemi. V ulicích města vídává duchy pacientů, které se mu nepodařilo zachránit. Nešťastné bytosti bloumají po Manhattanu s výrazem nevýslovného utrpení a Frank čte v jejich očích výčitky. Naději do jeho světa vnese tajemná dívka Mary, dcera muže, kterého se Frankovi podařilo tak tak zachránit. Dvojici možná čeká vykoupení, ale zcela jistě budou muset napřed projít peklem. Mezi newyorskými narkomany se totiž začala šířit nová droga, jejíž požití má až příliš často smrtelné následky. A Frankovi právě začíná další noční šichta… Téměř mysteriózní drama režiséra Martina Scorseseho vzniklo podle autobiografické knihy Joea Connellyho, jenž několik let pracoval u newyorské záchranky. Tragické příběhy pacientů se tu prolínají s černohumornou otrlostí záchranářů i absurditou amerického zdravotnického systému. Scorsese se před Počítání mrtvých (1999) po letech vrátil ke spolupráci se scenáristou Paulem Schraderem, který se podílel na režisérových nejlepších filmech Taxikář (1976) a Zuřící býk (1980). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (304)
Cage jsem nikdy moc nežral, ale za výkon v tomhle filmu zaslouží absolutorium. Marná sláva, ale tenhle film už asi ve svojí filmografii nepřekoná. Frozen Ground se přiblížil, ale k dokonalosti tohohle filmu mu něco chybí. Jinak vzkaz pro všechny co tak úplně nepochopili vyznění tohoto filmu a nadávají na žánrovou rozpolcenost. Všechny ty absurdnosti jsou tu cíleně a vyplývají z děje a celkového pojetí filmu. Nic není samoúčelný a jede to v duchu hesla, že nejlepší příběhy píše život sám. Každopádně u mě velká spokojenost.90% ()
Od dob Taxikáře uteklo moře vody v Hudsonu, ale některé čtvrti New Yorku jsou stále spíše podobny peklu. Tyto ulice brázdí Cage se svými parťáky a ambulancí. Jeho poslání je jasné - zachraňovat životy. Avšak nevyspalost, stres, přepětí i výjezdy kdy s ambulancí přijel pozdě či kdy pacient nepřežil převoz do nemocnice se do Nicholasovi duše hluboce vrývají. Často zachraňuje opilce a feťáky jen pro to, aby ho se sanitou po pár dnech k nim zase někdo zavolal... Film je sondou do rutinní práce saniťáků, místy lehce halucinogenní střihlý psycho hudbou, odehrávající se převážně za nocí. Na rutině však není nic zábavného a časem začne odčerpávat energii a k smrti nudit. Tak je to i se snímkem. Nedá se říci, že ten by k smrti nudil, ale těch pár dní s osádkami sanitek ( někdy dost šílenými osádkami ) stačilo. A do New Yorskejch špitálů v Bronxu bych se fakt nikdy nechtěl dostat...... Každopádně tady Cage ještě hraje a psychicky totálně hotovýho záchranáře jsem mu věřil, na rozdíl od některých pozdějších rolí... Tři hvězdy a je to tak akorát. * * * ()
Na tenhle film jsem se díval čistě kvůli hereckému obsazení a režisérovi. Ale bohužel film mě dost zklamal. Nejen, že se zbytečně dlouho táhne, a vy se už asi po půl hodině modlíte, aby to skončilo. Jak tady bylo zmíněno, na tenhle film by se člověk měl koukat buď pod vlivem drog nebo alkoholu. A nejlépe pod vlivem jak alkoholu, tak drog. ()
Sanitkář, pardon, Taxikář o dvě desetiletí později. Opět Scorsese se Schraderem, opět oba ve vrcholné formě. A k tomu fantastický Cage, stejně tak Goodman, Rhames, Sizemore, zatraceně, prostě všichni tu jsou perfektní... k tomu Richardsonova parádní kamera... a ta atmosféra! Scorsese je jeden z největších filmařů vůbec, co film, to pecka, ale Počítání mrtvých mi obzvlášť přirostlo k srdci. Tady na čé-es-ef-dé hrubě podhodnocený film! ()
Trošku dosť pošahaná Scorseseho psychologická kostra sanitkárskeho života, v ktorom to fakt že vrie. Hlavný hrdina Frank toho má plné zuby a vidí svet, ktorý korešponduje s jeho náležitými vidinami a démonmi vlastného ja, ktoré ho časom dobehli. Preto aj dej skĺza občas k tragike, ale často skôr k čiernej komédii a práve preto je aj pocitovo rozmarnejší. Avšak dynamicky je film málo obratný, aj vizuál je stále rovnaký a márne som čakal na vedľajší motív, ktorý režisér vo svojich kumštoch vie tak dômyselne predať. K tomu je film aj dosť dlhý a rytmicky monotónny. ()
Galerie (96)
Photo © 1999 Paramount Pictures
Zajímavosti (16)
- Natáčelo se od 15. září 1998 do 7. ledna 1999 v New York City (New York, USA). (BMW12)
- Jméno postavy Frank Pierce (Nicolas Cage) je odkazem na hlavního hrdinu seriálu M*A*S*H (od r. 1972). (Fenk)
- Scenárista Paul Schrader chcel najprv do hlavnej role namiesto Nicholasa Caga obsadiť Edwarda Nortona. (Flipper)
Reklama