Režie:
Martin ScorseseKamera:
Michael BallhausHudba:
Howard ShoreHrají:
Leonardo DiCaprio, Daniel Day-Lewis, Cameron Diaz, Jim Broadbent, John C. Reilly, Henry Thomas, Liam Neeson, Brendan Gleeson, Gary Lewis, Stephen Graham (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v New Yorku v letech 1846 až 1863. Irští přistěhovalci a původní britští a holandští osadníci se formují do pouličních gangů, aby převzali kontrolu nad organizací života a obchodu v jeho ulicích. Film se soustřeďuje na dva nejdůležitější gangy. Dead Rabbits („Mrtvé králíky“) a Native Americans („Rodilé Američany“). Ústřední postavou je mladý Ir Amsterdam Vallon (Leonardo DiCaprio), který chce pomstít smrt svého otce (Liam Neeson), bývalého vůdce gangu Dead Rabbits. Mužem zodpovědným za jeho vraždu je Bill přezdívaný Řezník (Daniel Day Lewis), hlava konkurenčního gangu Native Americans. Roku 1860 je Vallon propuštěn z vězení a postupně nahradí svého otce v roli vůdce gangu. Jeho hlavní myšlenky ale patří pomstě. Plán mu však zkomplikuje vztah ke krásné ale nevyzpytatelné kapsářce Jenny Everdane (Cameron Diaz)... (Intersonic)
(více)Videa (2)
Recenze (769)
Tak trochu nedomrlý pokus o komplexní mix historického dramatu a dobového gangsterského eposu (který ale Scorseseho nijak enormně nepřipomíná), jemuž chybí ten správně "scorseseovský" tah na bránu a punc jedinečnosti a nezapomenutelnosti, neboli hlavní domény mistrových největších klasik. Za zmínku však rozhodně stojí geniálně ztvárněný úvodní masakr (nezvykle zvolená hudba mu dodává nehorázný šmrnc), nedostižný Daniel Day-Lewis, slušná výprava a úžasný závěrečný song od U2. 80 % ()
Je vidět, že Scorsese se na tenhle film připravoval hodně dlouho. Příběh je to vynikající a po výpravné stránce to nemá chybu. Opravdu jsem měl pocit, že jsem se kouknul snad do každýho kouta tehdejšího New Yorku a vůbec to nebyl hezký pohled. Krví se tu nešetří (úvodní bitva vede) a při některých scénách mi dost mrazilo. No a výkon Daniela Day-Lewis je opravdu monumentální a převyšuje všechny okolo, i když ostatní taky nehrajou špatně. Nebýt té rušivé linie DiCapria s Diazovou, která mi místy lezla na nervy, tak dám i plný počet. Je totiž vidět, že Martin do toho dal všechno. ()
Je otázka, co od tvůrce Scorseseho formátu očekáváte - jestli produkt na jedno použití, nebo trvalku, která přetrvá věky a ke které se budete rádi vracet. Čekal jsem to druhé, dočkal jsem se toho prvního. Výrobku v atraktivním balení - výprava je precizně detailní, ve většině záběrů se před kamerou pohybuje desítky komparzistů a těch 100 milionů je znát. Scorsese do děje umně vkládá záběry dobových ilustrací, které pozitivně podkreslují atmosféru New Yorku 19.století. Herci - Caprio s Diaz jsou znamenití, ale nad všemi ční démonický Day Lewis s umělým okem, kterého poslat do pr**** byste se rozhodně neodvážili. Děj - a tady padla kosa na kámen. GANGY jsou portrét doby bez hlubšího obsahu. První dvě třetiny šlapou jako hodinky, po dějovém zvratu v poslední třetině se to vyprávění celé zvrtne a vyústí v naprosto chaotický konec. Jestli to má na svědomí časté přestříhávání materiálu, nebo špatný scenář, to je otázka. Ke Scorseseho filmům, jako je POSLEDNÍ POKUŠENÍ KRISTA nebo TAXIKÁŘ, se často rád vracím jako ke skutečnému umění s hlubokým obsahem. U Gangů to bohužel nehrozí. Celkově bych to viděl tak na tři a půl*, ale herci hrají jako o život a má úcta k Mistrovi je ještě pořád veliká. ()
Opät sa Scorsese posnazil a natocil dobry film. Vyprava vynikajuca, len ten pribeh, respektive spravanie DiCapriovho hrdinu mi liezlo poriadne na nervy. Ak by som teraz vysvetloval, co mi na jeho hrdinovi vadilo, vela by som prezradil z deja, co nechcem, ale ti, ktori tento film videli, zrejme vedia, co som mal na mysli. Na druhej strane je to kvalitne natoceny snimok, aj ked niektore sceny mohol Scorsese skratit alebo vystrihnut. Pod 4 hviezdicky nejdem.......... 16.04.2008 ()
V Ňafjorku bývalo vážně drsno. Sada krutých gangů s názvy jako mrtví králíčci nebo bratrstvo bimbáskovo placky se s urputností židům, irům nebo špagetkám vlastní popasovala se sociální nejistotou devatenáctého století. Když se vývin americké identity zadrhl, bylo nutné do oblasti, kde všichni kradou, prostituují se či dělají úplné hovno (fakt netuším kdo tam vytvářel jakékoliv hodnoty, které by pak šlo uloupit) frknout jednoho záštiplného mamlase, aby to rozstříhnul. Ten si prošel klasickým pentagramem romantického hrdiny - v mládí odvrhnut, někde se kdeco naučil, vrací se na tajňačku, najde si kurvičku, sám mezi všemi vítězí a pokoří nepřátelský svět. Ale jinak - bylo to barevný. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (43)
- Martin Scorsese si vo filme strihol krátke cameo. Zahral si bohatého Newyorčana, ktorému Jenny (Cameron Diaz) vykradne dom. (denulik)
- Ambiciózní drama utržilo v severoamerických kinech 77,8 milionu amerických dolarů, celosvětově pak 193,8 mil. (NIRO)
Reklama