Reklama

Reklama

S jizvami na duši, které si přivezl z Vietnamu, pracuje samotář Travis jako taxikář na nočním Manhattanu. Všude kolem se to hemží přátelstvím, jen Travisovi se nedaří s kýmkoliv sblížit. Rande s Betsy (Cybill Shepherdová) nedopadne dobře, protože jí vezme do porno kina. Snaží se zachránit dvanáctiletou prostitutku Iris (Jodie Foster) od jejího pasáka Sporta (Harvey Keitel), ta ale o záchranu nestojí. Travisův zadržovaný hněv a problém s loajalitou propukne v záchvat násilí a odplaty. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (976)

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Už se cítím blbě, protože každému filmu v poslední době házím maximální počet hvězdiček. Asi měknu. Jenže Taxikář... je prostě dalším úchvatným filmem z dílny Martina Scorseseho, který si to u mě zkurvil zatím jen Skrytou identitou. Tenhle chlap by měl dostat doktorát z vědního oboru "De Niro tisíckrát jinak ve neo-noir filmu". Podmanivá atmosféra, neotřelý scénář, ještě neznámá (však jí bylo 13) Jodie Foster jako prostitutka a k tomu ten úžasnej, punkovej sestřih, se kterým se Robert De Niro v závěru vytasí. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Scorseseho první prvoligový zářez, který náleží dodnes mezi jeho nejslavnější. Mistr se opět pustil do toho, co mu jde nejlépe, a ponořil hlavního hrdinu a až po bradu do špinavých, prostitutkami a malými gangstery prolezlých zákoutí New Yorku, kde nějaké etické zákony absolutně neplatí. Jako vždy excelentní De Niro se zhostil své role skvěle a jeho pomalý vnitřní přerod patří k tomu nejlepšímu, co Taxikáře zdobí a jeho příběh zvýrazňuje. Scorsese velmi zručně manipuluje s divákem, hodinu a půl si ho vlastně jen připravuje a snaží se o ztotožnení s hlavním hrdinou, které je směrem k závěrečným minutám hodně podstatné a pro celkový dojem rozhodující. Atmosféru také značně utužuje výborná a tajemná Herrmannova hudba, jejíž tóny zní skoro na každém kroku. Jen je škoda, že celému vyprávění nebyl dodán trochu plynulejší a surovější odstín, protože takhle působí to krvavé finále vzhledem k celému příběhu přeci jen poněkud kontrastně a absurdně-) Taxikář je další působivý film od reřisérské legendy, ale znovu si ho asi jen tak npustím. 80% ()

Reklama

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

TAXI DRIVER je silně zapsán do historie kinematografie, ale není v mých očích na plné hodnocení. Scorsese perfektně zachycuje špínu nejen v ulicích, ale i v lidském nitru, kterou už dnes nelze změnit. Chapmanova kamera je úžasná všechny záběry mají svůj smysl (odraz zrcátka s obličejem Roberta De Nira, nebo temná noc New Yorku). Velká škoda, že hlavní postava nemá větší charisma. Devastující závěr dělá z TAXI DRIVERA významnější dílo. Z Jodie Fosterové vyzařuje krásné kouzlo (už tenkrát na té holce něco bylo :), Robert De Niro jako vždy výborný, soundtrack skvělý, ale TAXI DRIVER rozhodně není nejlepší Scorseseho dílo, radši sáhnu na Casino, nebo Shutter Island. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Pan Taxikář je zřejmě filmem, který ocením nejspíš daleko později než ve svých pětadvaceti. Je totiž obrovskou reakcí na dnešní společnost, kterou nejde uhlídat. Jen je možné proti ní bojovat, ale jej jen otázkou, zdali se následně změní společnost nebo ten člověk, který se proti ní snaží bojovat. Robert De Niro v tomto filmu dal jasně najevo, že je jednoduší, když se změní on, než samotná společnost. S tím ale lvytvořil naprosto neuvěřitelnou scénu u závěru filmu, ze které mi bylo opravdu hodně zle. Ještě horší ale byly důsledky, které se nedaly přehlídnout. Martin Scorsese tak sice natočil hodně dobrý film, ale já jsem přes samotný příběh nedokázal přejít. A to byl největší kámen úrazu. Jinak se jedná o naprosto skvělou filmařinu, které se horko těžko něco vyrovná. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

"Jsem osamělý muž." Scorseseho, Schraderova a De Nirova společná filmová psychoterapie dokáže i po letech silně znepokojit. Travis, zavřený ve svém taxíku, ve své mysli, ve svém světě s vlastními, pevně danými pravidly, postupně ztrácí kontakt s okolním světem. Proti pocitu izolovanosti nejprve bojuje snahou o začlenění mezi ostatní. Mezi ty, kteří mají ideály, zajímají se o politiku a kulturu. Marně. Znovu padá do své samoty, do pro něj ubíjející (a pro diváka hypnotizující) monotónnosti. Rozhodne se proto odhodit masku a od dívání přejít k radikálnímu činu, kterého je jako jediná postava filmu schopen (znaky psychické lability těžko skrývá Scorseseho žárlivý manžel, je ovšem zřejmé, že ten jenom kecá a ničeho víc se nezmůže). Hudba, krvavé efekty, kamera, vracející se zas a znovu k Travisovi, jehož hledisko je určující a především herecký výkon De Nira, ponořeného v roli do posledního chlupu na těle, dělají z Taxikáře film, který není jen o konkrétní době a konkrétním stavu mysli. Mne například zneklidnil tím, že jsem se s protagonistou do jisté míry dokázal ztotožnit. 85% Zajímavý komentář: Melies, Angerr, Radek99, jahol, Faidra, plagjoklas ()

Galerie (323)

Zajímavosti (94)

  • Na začátku filmu je v záběru na Travisův (Robert De Niro) byt možné mezi oblečením na šňůře vidět vlajku Vietkongu. (KM Phoenix)

Související novinky

Zemřel kameraman Michael Chapman

Zemřel kameraman Michael Chapman

22.09.2020

Z Los Angeles přišla dnes ráno zpráva o úmrtí známého amerického kameramana, režiséra a herce Michaela Chapmana. Na dva Oscary nominovaný tvůrce zemřel ve věku 84 let na srdeční selhání, informaci na… (více)

Jak by vypadal Batman od Aronofskyho?

Jak by vypadal Batman od Aronofskyho?

18.04.2020

Poté, co Batmana na pár let pohřbil Joel Schumacher a předtím, než ho znovu vzkřísil Christopher Nolan, koketovalo studio Warner Bros. s myšlenkou, že by netopýřího hrdinu mohlo na velké plátno… (více)

Joker dostane vlastní film

Joker dostane vlastní film

23.08.2017

Studio Warner Bros. na Comic-Conu oznámilo 8 nových přírůstků do svého filmového vesmíru. Teď se ale objevily zprávy, že nepůjde o jediné adaptace comicsů od DC, které nás čekají. Warneři totiž… (více)

Reklama

Reklama