Režie:
Martin ScorseseScénář:
Paul SchraderKamera:
Michael ChapmanHudba:
Bernard HerrmannHrají:
Robert De Niro, Jodie Foster, Albert Brooks, Harvey Keitel, Leonard Harris, Peter Boyle, Cybill Shepherd, Diahnne Abbott, Frank Adu, Victor Argo (více)VOD (3)
Obsahy(3)
S jizvami na duši, které si přivezl z Vietnamu, pracuje samotář Travis jako taxikář na nočním Manhattanu. Všude kolem se to hemží přátelstvím, jen Travisovi se nedaří s kýmkoliv sblížit. Rande s Betsy (Cybill Shepherdová) nedopadne dobře, protože jí vezme do porno kina. Snaží se zachránit dvanáctiletou prostitutku Iris (Jodie Foster) od jejího pasáka Sporta (Harvey Keitel), ta ale o záchranu nestojí. Travisův zadržovaný hněv a problém s loajalitou propukne v záchvat násilí a odplaty. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (981)
Dvadsať rokov som čakal, až budem môcť jeden z najslávnejších Scorseseho filmov vidieť na plátne vo festivalovej atmosfére. Stalo sa, navyše z čerstvo reštaurovanej kópie, uvedenej samotným reštaurátorom. A nič. Taxikár je maximálne tak hodnotným svedectvom doby, miesta a nálady New Yorku 70. rokov, čo mu dodáva historický význam (podobné kvality som nedávno ocenil v Lumitovom Serpicovi). Výborná je tiež nápaditá a kreatívna kamera a temná Herrmannova hudba. Scenáristicky, v zaobchádzaní s hlavnou postavou je však snímka chladná, odmeraná, príliš skratkovitá a vo finále vyznieva až karikaturisticky absurdne. Akoby sa jednalo o dramaturgicky nezvládnutý zostrih kompaktnejšieho a epickejšieho diela. ()
Skvělé vylíčení špinavosti New Yorku pohledem taxikáře, který spravedlnost vezme do vlastních rukou. Některé pasáže jsou možná zbytečně rozvláčné, ale jako celek film funguje dobře, nenudí a potěší nejen hereckými výkony, ale také atmosférou, hudbou a závěrečnými jatkami. Martin Scorsese holt umí... ()
TAXI DRIVER je silně zapsán do historie kinematografie, ale není v mých očích na plné hodnocení. Scorsese perfektně zachycuje špínu nejen v ulicích, ale i v lidském nitru, kterou už dnes nelze změnit. Chapmanova kamera je úžasná všechny záběry mají svůj smysl (odraz zrcátka s obličejem Roberta De Nira, nebo temná noc New Yorku). Velká škoda, že hlavní postava nemá větší charisma. Devastující závěr dělá z TAXI DRIVERA významnější dílo. Z Jodie Fosterové vyzařuje krásné kouzlo (už tenkrát na té holce něco bylo :), Robert De Niro jako vždy výborný, soundtrack skvělý, ale TAXI DRIVER rozhodně není nejlepší Scorseseho dílo, radši sáhnu na Casino, nebo Shutter Island. ()
Robert De Niro si figurou vysloužilce z Vietnamu zažívá své peklo. Ženské ho nechtějí (pokud všechny zve na rande do porno kina není se co divit), většina zákazníků je kdejaký xindl a ulice jsou plné svinstva. Kdekdo by se z těch svých trablů sám sunul směrem dolů k té všudypřítomné špíně, ovšem Scorseseho taxikář naopak vykročil opačným směrem všem ukázat, jak se s tím vším vypořádat. Výborná proměna v úvodu sympatického De Nira v lidskou bestii a pro mě číslo jedna co se týče filmografie Martina Scorseseho. ()
De Niro zvládol svoju úlohu neskutočne. Až keď mi začal liezť na nervy, uvedomil som si, že samotný snímok na mňa zaberá presne tak, ako má. Lenže bohužiaľ De Niro nemôže utiahnuť všetko. Obzvlášť, keď mi scenár v druhej polovici prišiel, akoby ho niekto spísal na kolene v mestskej hromadnej. To snáď ani nemohli myslieť vážne ... ()
Galerie (324)
Zajímavosti (94)
- Taxikár patrí medzi 12 najobľúbenejších filmov Quentina Tarantina. Uviedol to pre britský filmový magazín Sight and Sound. (dom1niq)
- Natáčení závěrečné scény s divokou přestřelkou trvalo nezvykle dlouhou dobu. Důvodem byly technické problémy a fakt, že na place bylo až moc veselo. Napětí vyvolané krveprolitím v této scéně uvolňovalo nečekané emoce. (don corleone)
- Hláška "you talking to me?" se umístila na 10. místě v žebříčku "100 nejlepších filmových hlášek" Amerického filmového institutu. Tato věta, která se stala popkulturní stálicí, nebyla ve scénáři. Šlo o improvizaci Roberta De Nira. (don corleone)
Reklama