Režie:
Kornél MundruczóScénář:
Kata WéberKamera:
Benjamin LoebHudba:
Howard ShoreHrají:
Vanessa Kirby, Shia LaBeouf, Ellen Burstyn, Benny Safdie, Molly Parker, Sarah Snook, Iliza Shlesinger, Jimmie Fails, Sean Tucker, Domenic Di Rosa, Noel Burton (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Po tragickém domácím porodu se musí vyrovnat s návalem emocí i velkým smutkem a najít cestu zpátky ke svému partnerovi i rodině. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (123)
Je zajímavé porovnat to se Smyslem života, který stejné téma pojal mnohem méně okázale, ale zato s nějakou důstojností. Tahle povrchní manýra zvlášť v kontrastu se závažností námětu fakt balancuje na hraně směšnosti. Nacpat všude dlouhé záběry a hysterické ječení fakt nedělá film. Že Ellen Burstyn má v mnoha scénách silný "Claudette z The Room" vibe tomu moc nepomáhá. Jen bylo hezké na konci zjistit, že ten poor man's Shia LaBeouf byl ve skutečnosti Shia LaBeouf. ()
Prvních 30 minut naprosto úžasná filmová sekvence. Jenže poté už to je docela nuda. Film je dlouhý a klidně by mohl být kratší. Ale herci předvádí skvělé výkony. Vanesse bych toho Oscara dal a Shia taky hraje slušně. Kamera je taky skvělá, ale jako celek mě to ani moc nezaujalo a nemyslím, že bych měl potřebu se na to podívat někdy znovu. ()
Vzhľadom na to, že Kata Wéber (scenár) a Kornél Mundruczó (réžia) si sami prešli osobnou stratou podobnou aká sa odohrala aj v tomto filme, pôsobí to celé o to silnejšie a emocionálnejšie. Už ani nepamätám, kedy na mňa nejaký film pôsobil takýmto výrazným emočným dojmom. Štýl a forma tohto filmu však pôsobila natoľko realisticky a hodnoverne, že je priam nemožné, aby to v niekom emócie nevyvolalo. Film má množstvo predností: majstrovsky natočené, melodramticky podané, a psychologický rozmer skutočne intenzívny. K tomu výborné herecké výkony v podaní "manželov" Vanessy Kirby & Shiu LaBeoufa. To všetko robí z tohto filmu niečo nadpriemerné! Chýbalo mi azda len viac dialógov, ktoré by dokázali harmonizovať ten pretlak emočného napätia, ktoré sa tiahlo viacmenej celým príbehom. Btw. Po zhliadnutí tohto filmu asi po domácom pôrode nikto tak skoro nezatúži... ()
Střípky ženy jsou pěkným záhulem na psychiku. Všechno to začíná v první půlhodině filmu, kdy se v průběhu komplikovaného domácího porodu začne otřásat i vztah ústředního manželského páru. Nechci nijak spoilerovat, ale spousta těch věcí se mě dotkla a zaujatě jsem film sledovala od začátku až do konce. Líbila se mi ta paralela umírajícího vztahu a pustnoucího bytu i ta záležitost s jablky. Naprosto jsem je chápala, oba. Pocitově mám blíž k jejímu vnímání. Malilinko mi to připomnělo film The Broken Circle Breakdown, který mě kdysi taky chytl za srdce. Nevím, jestli Střípky ženy budou oscarovým snímkem, ale mým srdečním určitě zůstanou. ()
Problematika domácích porodů je určitě věc, která stála za zfilmování. První půlhodina filmu byla opravdu velmi silná. Film se s vámi nijak nemaže a rovnou z fleku vám ukáže ten největší naturalismus. Nejsem sice schopen jako muž posoudit, do jaké míry je to autentické a jak moc Vanessa Kirby přehrává (místy to totiž působí jako exorcistická scéna z Vymítače ďábla). Nelze ale upřít, že první půlhodina je skvěle natočená a klidně by velmi uspěla jako krátkometrážní film. Možná to pro mnohé diváky bude za hranicí únosnosti. Zbývající hodina a půl se věnuje tomu, co se stalo po nešťastném porodu. Manžel, manželka a její matka mají na věc různé názory a divák se s některými ztotožní a s jinými ne. Asi o žádné z postav nelze říct, jestli její chování je správné nebo ne. Ale právě tento rozpor v otázce neúspěšného dětského porodu a co dál (zda se soudit, pohřbít dítě, nebo jej dát do školy k výzkumu) v divákovi vyvolává pocit o tom víc a víc přemýšlet. Po hereckých výkonech filmu nelze nic upřít (hlavně skvělému výkonu Vanessy Kirby). Snad mi jen trochu mrzelo, že se filmu nedařilo držet svižnější tempo celou dobu. Jinak je to výborný film, pro diváka který zrovna nehledá nějaké mainstreamové filmy. ()
Galerie (21)
Photo © Netflix
Zajímavosti (5)
- Název snímku se zobrazí až po úvodní 30minutové sekvenci. (Kuzmik)
- Scénář byl napsán na základě vlastních zkušeností scenáristky Kata Wéber a jejího partnera, režiséra Kornél Mundruczó, kdy během těhotenství Katy přišli o dítě. Jejich neschopnost vyrovnat se se ztrátou přiměla Katu dočasně se přestěhovat od partnera do Berlína, kde sama napsala scénář. Později vysvětlila, že psaní příběhu pro ni fungovalo jako forma terapie. (MarLin)
- Herečka ztvárňující hlavní postavu, Vanessa Kirby, ve skutečnosti doposud nikdy nerodila. Z tohoto důvodu pro svou přípravu k filmu sledovala četné množství dokumentů a videí různých porodů a porodních asistentek, dokonce jí bylo povoleno být přítomná u porodu v nemocnici v severním Londýně. (Kuzmik)
Reklama