Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHrají:
Russell Crowe, Joaquin Phoenix, Connie Nielsen, Oliver Reed, Richard Harris, Derek Jacobi, Djimon Hounsou, David Schofield, John Shrapnel, Tomas Arana (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Příběh římského generála Maxima začíná v zimě roku 180, kdy v čele římských legií zvítězil nad germánskými kmeny. Po bitvě dorazí do ležení císař Marcus Aurelius se svými dětmi, slabošským synem Commodem a dcerou Lucillou, která byla kdysi Maximovou milenkou. Věčnými boji unavený císař požádá Maxima, aby se po jeho smrti stal protektorem Říma. Generál to však odmítne. Když se Commodus dozví, že ho otec nehodlá jmenovat svým nástupcem, zákeřně ho usmrtí a zmocní se vlády. Maximus se novému vládci odmítne podrobit a je zatčen. Podaří se mu uprchnout a spěchá domů. Svůj dům najde vypálený a manželku i syna zavražděné. Vyčerpán žalem i zraněním omdlí a probere se v zajetí otrokářské karavany. Je pak prodán bývalému gladiátorovi Proximovi. Společně s černým otrokem Jubou projde gladiátorským výcvikem a dostane přezdívku Španěl. Commodus se vrací do Říma a chce rozpustit senát. K tomu však potřebuje získat na svou stranu lid. Rozhodne se proto uspořádat velkolepé gladiátorské hry, kam přijíždí i Proximovi gladiátoři. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 646)
║Rozpočet $103miliónov║Tržby USA $187,705,427║Tržby Celosvetovo $457,640,427▐ Tržby od roku 2009 za predaj Blu-ray v USA $11,716,902 //počet predaných kusov 649,467║ Tržby od roku 2007 za predaj DVD v USA $4,800,213 //počet predaných kusov 355,263║ Jeden z mojich najväčších zážitkov z kina. /videl v kine 2x: 100%/ ()
|| Scenár: David Franzoni, John Logan, William Nicholson / Story by David Franzoni | Hudba: Hans Zimmer, Klaus Badelt, Lisa Gerrard | Produkcia: Douglas Wick, David Franzoni, Branko Lustig | Distribúcia: DreamWorks (USA), Universal Studios (non-USA) | Štúdio: Scott Free Productions, Red Wagon Entertainment | Rozpočet: 103 miliónov $ | Tržby: 457,640,427 $ || ,,Stojí vůbec Řím za lidský život?,, V tomto filmu tomu tak bylo. Russell Crowe, Joaquin Phoenix, réžia Ridleyho Scotta, a hudba samá spojuje niečo, kôli čomu sa filmy oplatí robiť a pozerať. Premňa jednoznačne najlepší historický film všetkých čias spolu s Gibsonovým Braveheart-om. A Rím bol taký krásny, že namiesto Maxima by som bol s tými légiami prebral moc natrvalo! Keby mu to scenár dovolil aspoň na 20 minút :) ()
Není lepšího filmu, který by mě dokázal citově vydřít až na morek. Gladiátor to dokázal. A zřejmě bude jediný. Od té doby jsem totiž viděl hodně filmů, ale žádný mě nedokázal rozbrečet. Kdo za to může? Především výborní herci v čele se samotným Maximem Legatem. Dále výborné dialogy. Přesně takové, jaké jsem chtěl slyšet. O to více jsem se tedy těšil na pomstu, která následovala. Krásnější a upřímnější jsem totiž ještě neviděl. Jenže i přesto všecko by tenhle film byl obyčejnou historickou fikcí, kdyby se do ní nepřimíchala absolutně geniální hudba. Co z toho vyplývá? Že to je v mém srdci jednoduše nejlepší film, který jsem měl tu čest kdy vidět. Má to všecko poskládané tak, jak bych si to představoval a přál. Škoda jen, že nedokážu napsat hezčí komentář, protože kdybych to uměl, tak tenhle film by si ho zasloužil. Stejně tak kritiky si smlsly. To je taky jeden z důvodů, proč je AŽ 129. film v žebříčku nejlepších. Někteří lidé totiž nesnesou takovéhle guláše do historických událostí. Jenže si neuvědomujou, že film byl vždy točený pro zábavu, a ne pro to, ukázat, jak to tenkrát bylo. Ale budiž. U mě je to jasné. ()
A tak, Španěle, spolu půjdeme do Říma... za krvavým dobrodružstvím... a ta veliká děvka nás bude kojit... až budeme kulatí a spokojení a už nebudeme moct ani cucnout...... Jeden z najlepšie natočených historických filmov. Hodnotiť na filme historickú presnosť je absolútna blbosť, režisér predsa netočí dokumentárny film a ani sa nesnaží o hodinu dejepisu, len chce ukázať efektne a efektívne jeden vymyslený historický príbeh v historických kulisách. Vizuálna stránka je znamenitá a Ridley Scott ju má možno najviac premakanú zo všetkých hollywoodskych tvorcov. Hudba je parádna, herci hrajú (Phoenix mal dostať Oscara) a príbeh o krvavej ceste za pomstou naprieč bojovou arénou funguje tiež. Strhlo ma to, baví ma to, videl som to už asi 10-krát a určite si to ešte párkrát s radosťou pozriem. ()
(1001) Film jsem neviděla v době vzniku, ale teď můžu s klidem říct, že úplně šíleně zestárl. Ani původní "meč a sandály" filmy mě nijak zvlášť neberou, respektive údiv z kinematografie si představuji jinak než jako snahu filmařů postavit co největší kulisy, a Gladiátor není schopen projevit jakoukoliv reflexi, posun či sebeuvědomění oproti svým předchůdcům. Ten recyklovaný soundtrack je pěkná ostuda (i když si samozřejmě uvědomuji, že technicky vzato Piráti z Karibiku vyšli později a tím pádem jsou oni ti vykrádači, ale obecně mi pirátský soundtrack přijde slavnější a znám tu hudbu lépe, ostuda tak prostě padá na Zimmera a Badelta a je jedno, kvůli kterému filmu), plus podle dalších rozčílených fanoušků hudby kopíruje ještě alespoň tři další skladatele: Morriconeho, Holsta a Goreckiho. Navíc se film příšerně vleče, nedovedu si představit, jaké rozhodnutí vedlo k vydání prodloužené verze, která filmu rozhodně víc ubírá než přidává. Začínám mít podezření, že Ridley Scott kromě prvního Vetřelce nenatočil žádný film, za který by si zasloužil status legendárního režiséra. P.S.: Oliver Reed je bůh, Tommy Flanagan je cool, Joaquin Phoenix tady vypadá a mluví úplně přesně jako Jonathan Rhys Meyers a proč má David Hemmings v každém filmu to rozcuchané špičaté obočí? P.P.S.: Aha, tak po krátkém výzkumu jsem zjistila, že je tak nosil v osobním životě běžně a nebyla to maškaráda pro film, proto je tak má tady i v Equilibriu a jinde. ()
Galerie (117)
Zajímavosti (155)
- Ve fázi střihu byla vyřazena nikdy neuvedená scéna. V provinční aréně v Zucchabaru byla postava jménem Pluto. Tato maskovaná postava měla hůl s bronzovým drtičem lebek, která po boji gladiátorů v aréně usmrcovala bojovníky, kteří leželi na zemi na pokraji smrti. (FIBO)
- Russell Crowe (Maximus) s odstupem času uvedl, že když se Gladiátor začínal natáčet, tak měl značně nedotažený scénář. Sám herec se jej nebál označit jako absolutní odpad. Crowea to přivedlo k zásadním pochybám, a proto se rozhodl vše řešit s režisérem Ridley Scottem. Ten mu dal jistotu a řekl mu, že čím si nebude stoprocentně jistý, tak to se prostě točit nebude. Výsledkem bylo, že ze zhruba stostránkového scénáře se nakonec shodli na 21 stránkách. V konečném důsledku to tedy znamenalo intenzivní přepisování za pochodu. (Posheidon)
Reklama