Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (663)
Každý díl Lecterovské série je něčím výjimečný a každý je nadprůměrný. Kdyby pracovala většina štábu na Hannibalovi (Demmem počínaje a Fosterovou konče), byl by to asi jeden z nejmrazivějších thrillerů a možná by předčil i jehňátka. Proč si to myslím? No Hannibal na svobodě, to je přeci skvělý námět na brutálně nedýchatelnou atmosféru! Ještě si vezměme pojetí Demma jako "napínače" strachu a celkového děje. Scott je ovšem jiný a i Harrisova kniha byla od jehňátek odlišná. S Demmem i bez Demma by stejně musely být natočeny krvavé a brutální scénky (střeva letící z balkonu, mozek na konci, znetvořený Mason dychtící po pomstě, lidožravá prasata). Atmosféra je ale i tak mrazivá. Rozhodoval bych se mezi 3* a 4*, ale přikláním se ke čtverce ještě za tu skvělou hudbu a fakt, že Scott kopíroval podle mě knihu úspěšněji, než Demme. Část ve Florencii je skvělá. [Přesná stopáž: 132 min] ()
Jak je vidět, tenhle snímek rozděluje fanoušky lidojeda, jehňátek a jedné krásné agentky přesně na dva tábory :-) Já sám se musím přidat k těm, kteří obdivují krásu Itálie (taky zajímavou kameru) a zápletku s "nejhledanějším zločincem světa." Chamtivost je hrozná. Nechutné scény se dají celkem v pohodě přežít (možná také proto, že nejsou samoúčelné) a podle mě tím pádem vzniklo více než důstojné "pokračování" prvního filmu... Jo a ještě něco: Julianne Moore NENÍ krásnější než Jodie Foster!!! ;-) ()
Dokonale ovládaný hlas, pozorný pohled bez mrknutí i kultivovaný projev zůstaly. Zrovna jako děsivě temné choutky. Jenže vyjma solidního Anthony Hopkinse už toho příliš nezbývá. Na Clarice Starling nemá potřebu uplatnit své stravovací návyky, protože „svět je daleko zajímavější, když je v něm ona.“ S ostatními už apetit klepe na vrata. Všichni odmítali, že by se mohli vrátit. Nakonec někteří neodolali. Thomas Harris napsal pět stovek stran románu, scénáře se ujalo duo uznávaných chlapíků Zaillian-Mamet, ale rafinovanost jedničky, která nechávala vyniknout psychologickému souboji mezi dvěma dokonale promyšlenými charaktery, je tatam. V tomhle kusu máme nejprve hrozbu v podobě suspendování (ostřílená agentka střílela a zřejmě bude muset být za obětního beránka), pak jistého milionáře, který právě se Starlingovou počítá v rámci své pomsty. A řadu dalších postav, které nikterak nezaujmou. Mnohé jsou hodně jednorozměrné, jiné mají alespoň nějaký záblesk divákova zájmu. Výsledek, nemít v čele nelidsky chladnokrevnou postavu, připomíná řadovou žánrovou detektivku, za kterou naštěstí stojí režisér s vytříbeným citem pro krásu obrazu. Ale jinak toho moc nabídnout nedokáže. Není to nějak o zklamání, je to prostě o jiném příběhu. ()
Hannibala nehodnotím jako pokračování skvělého Mlčení jehňátek a (téměř) neviním režiséra za to, že se mi film příliš nezamlouvá. Jako převedení knihy je totiž velice dobrý, ovšem mě literární předloha za srdce nevzala. Film se navíc liší v jedné pro mě podstatné části, kterou je závěr, za což strhávám hvězdu. Najdou se však i pozitiva - předně je tu Hannibal Lecter, který opět hraje Anthonyho Hopkinse skvěle, a pak docela roztomilá prasátka. ()
Tak tohle byla naprosto nechutná zhovadilost.Tedy,mluvíme-li o posledních deseti minutách a scénách s mozkem,které si tvůrci mohli odpustit.Jedna hvězdička za první polovinu filmu,která se odehrávala v překrásném prostředí Itálie.Kdyby celý děj probíhal podobně jako dění v Itálii,dala bych možná i tři hvězdičky,ale poté,co se Hannibal vrátil do Států už se na to nedalo dívat.Tak především:výměna Jodie Foster za Julianne byla fatální chyba.Navíc zde schází ta mysteriózní atmosféra podobná třeba snímkům Sedm,nebo Sběratel polibků.Zkrátka už to není ono.U scén s monstrem alá Garym Oldmanem mě přecházela chuť na čokoládu,kterou jsem právě jedla,přestože bylo vidět,že je to jen maska.A všechno bylo vlastně takové nemastné neslané,scéna,kdy jí nadřízený Starlingové kousek vlastního mozku je tak hloupá,že bych ji možná pochopila v nějakém béčkovém,céčkovém hororu,tady ne.Být takovým esem jako Hopkins,Moore nebo Oldmanem,roli v takové krávovině v životě nepřijmu.Jodie Foster nejspíš věděla moc dobře co dělá,když do role znovu nešla.Jediné,co jsem si zkrátka z filmu odnesla je zhnusení nad celým koncem ..(PS:Jak tomuhle někdo se zdravým rozumem může dát čtyři hvězdičky?!) ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- Hudba při úvodních titulcích je "Aria da Capo" od Johanna Sebastiana Bacha. Stejnou skladbu poslouchá Hannibal Lecter (Anthony Hopkins) ve své cele v Mlčení jehňátek (1991). (Elisebah)
- Ve Florencii, kde se část filmu točila, můžete zakoupit průvodce, který vás láká na místa, která navštívil Hannibal Lecter (Anthony Hopkins). (Kulmon)
- První záběr ve Florencii odpovídá Lecterově (Anthony Hopkins) kresbě v Mlčení jehňátek (1991). (Elisebah)
Reklama