Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (663)
Řekněme si to pěkně polopatě: u "Lecterovské trilogie" platí - co režisér, to unikátní podání. Ale pokud míníte kázat o neskutečných nechutnostech, které tu jsou k vidění, rád bych všechny přítomné upozornil, že v knize se dočkáte daleko větších chuťovek. Ale zhodnoťme si dílko Ridleyho Scotta - ke všeobecnému zklamání se neshledáme s Clarice Starlingovou v podání božské Jodie, ale "jen" s Julianne Mooreovou. Ona to možná nakonec není taková škoda, protože závěr knihy a filmu se diametrálně liší, a nerad bych viděl one and only Clarice jednat podle filmového scénáře. Prostě by to nějak nebylo ono. Co ale je přesně ono, je prostřední část filmu, do posledního detailu kopírující předlohu - úchvatná Florencie, Palazzo Vecchio, Sál Lilií, geniální přednášky z historie umění, malý ostrý Harpy:), prostě brilantní. A s Florencíí souvisí poslední věc, ke které se tu míním vyslovit, a to soundtrack. Hodně ambientní hudba a ruchy Hanse Zimmera vám, za laskavého přispění filmových monologů Hannibala Lectera, prožene mráz po zádech, aby se v závěru mistr rozloučil nádhernou operní árií na text Danteho La Vita Nuova, Vide Cor Meum (kterou uvidíte v už opěvované Florencii). Nicméně právě Vide Cor Meum pochází od Patricka Cassidyho;) Dear Clarice, I have followed with enthusiasm the course of your disgrace and public shaming... ()
Tak tohle byla naprosto nechutná zhovadilost.Tedy,mluvíme-li o posledních deseti minutách a scénách s mozkem,které si tvůrci mohli odpustit.Jedna hvězdička za první polovinu filmu,která se odehrávala v překrásném prostředí Itálie.Kdyby celý děj probíhal podobně jako dění v Itálii,dala bych možná i tři hvězdičky,ale poté,co se Hannibal vrátil do Států už se na to nedalo dívat.Tak především:výměna Jodie Foster za Julianne byla fatální chyba.Navíc zde schází ta mysteriózní atmosféra podobná třeba snímkům Sedm,nebo Sběratel polibků.Zkrátka už to není ono.U scén s monstrem alá Garym Oldmanem mě přecházela chuť na čokoládu,kterou jsem právě jedla,přestože bylo vidět,že je to jen maska.A všechno bylo vlastně takové nemastné neslané,scéna,kdy jí nadřízený Starlingové kousek vlastního mozku je tak hloupá,že bych ji možná pochopila v nějakém béčkovém,céčkovém hororu,tady ne.Být takovým esem jako Hopkins,Moore nebo Oldmanem,roli v takové krávovině v životě nepřijmu.Jodie Foster nejspíš věděla moc dobře co dělá,když do role znovu nešla.Jediné,co jsem si zkrátka z filmu odnesla je zhnusení nad celým koncem ..(PS:Jak tomuhle někdo se zdravým rozumem může dát čtyři hvězdičky?!) ()
První polovina s italským vyvrcholením má po počáteční nudě skvělé vyvrcholení. Škoda že pojítko mezi vyvrhovací a prasečí scénou je hodně slaboučké a vycucané z prstu. Jakmile se příběh zaměřuje na Lectera film funguje spolehlivě. Nejméně rozpoznatelný Ridley Scott. Mlčení jehňátek samozřejmě stále neohroženě vede. Tohle je pouze takový, ne úplně povedený, dovětek. 60% ()
Pre mňa rovnako dobré ako Mlčanie jahniat. Možno sa tomu divíte, ale tým, že Hannibal bol tento krát na slobode to bolo miestami zaujímavejšie ako predošlý film, ktorý mi v prvej polke prišiel dosť pomalý a rozbehol sa až ku koncu. V Scottovej réžii mi to prišlo vyvážené. Predošlý film síce mal šokujúcejšie scény a lepšiu atmosféru, ale Scott ponuka zaujímavú hru, mačku s myšou (znova nechýbajú fajn napísané postavy a dialogy). Neviem s akého dôvodu preobsadili herečku Jodie Foster, za herečku, ktorú si s ňou mýlim, ale na počudovanie ma Julian bavila viac Jodie. Hopkins ako inak, znova perfektne démonicky, krvavé scény a dobré finále taktiež nechýbajú. Kľudne by som si dal ešte jeden diel. 80% - 4* ()
Takže místo Jodie Fosterové Julianne Mooreová? Nemám nic proti druhé jmenované, ale bez Jodie to už není ono. Jinak to mělo docela náboj, ikdyž už tu nebylo to kouzlo z prvního dílu. Trochu spíšené pocity ve mně vyvolala scéna s večeří (je vůbec možné, ikdyž je člověk hodně, hodně nadrogovaný, stále jednat a být vzhůru, když mu někdo druhý právě krájí kousek mozku?). No, ale díky znovu excelentnímu Hopkinsovi hodnotím 4*. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- Scénář se patnáctkrát přepisoval. (cariada)
- Ve filmu je vidět plakát k filmu Gladiátor (2000), který také režíroval Ridley Scott. (Elisebah)
- Když Dino De Laurentiis telefonoval Ridleymu Scottovi s nabídkou režírovat adaptaci knihy "Hannibal", setkal se v první chvíli s nepochopením. Scott si totiž myslel, že by mělo jít o historický film o slavném kartaginském vojevůdci a suše odvětil, že po Gladiátorovi (2000) "se mi fakt nechce točit něco o chlapovi, co táhne slony přes Alpy." Producent hned začal svým hutným italským přízvukem hulákat: "Ále né, Lecter! Lecter!" (NIRO)
Reklama