Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (663)
Harrisovu předlohu jsem četla. A myslím, že Scottovi se podařilo vystihnout dost zvláštní styl a atmosféru knihy na výbornou. Především části z Florencie považuji za nejvydařenější z celého filmu a k postavě samotného Hannibala to prostředí neuvěřitelně sedí. Stejně tak operní pasáže či historické lokace. Navíc ta lehce bizarní brutalita druhé půlky opět vystihuje vyznění knihy. A to - prosím - Scott vůbec nezašel tak daleko, co Harris. Navíc ač Jodie Foster zaslouženě shrábla ovace za první Clarice, Julianne Moore vystihuje knižní Clarice mnohem lépe, a to i svým zjevem. A co se týče konce, tak jestli chcete vědět, jak končí kniha, zde knižní SPOILER: Masona Vergera zabije jeho lesbická sestra po tom, co mu nejprve ukradne sperma, aby mohla zplodit potomka, který by pak zdědil Vergerovo jmění. Potom zabije svého bratra Masona pomocí elektrického úhoře. Hannibal skutečně zachrání Clarice z prasečího výběhu, potom ji zdroguje a snaží se jí vymýt mozek a "vložit" jí do hlavy osobnost své mrtvé sestry Mischy. Společně s Clarice povečeří na mozku Paula Krendela, tedy jeho mozek jedí oba. Clarice vyčte Hannibalovi, že z ní chtěl udělat svou mrtvou sestru, pak se pomilují a společně utečou. Končí to tak, že je bývalý zaměstnanec věznice v Baltimooru Barney zahlédne kdesi na opeře, kde jsou jako spokojený pár. KONEC SPOILERU. To jenom tak pro ty, kteří považují děj toho filmu za absurdní. Předloha zašla mnohem dál a mně se to vlastně líbilo, rozhodně žádný Hollywoodský konec. V tomhle se ale víc přiblížil spíš pozdější seriál s Mikkelsenem. Každopádně Hannibala film mám raději než Mlčení jehňátek zkrátka proto, že je takhle "jiný." ()
Hannibala jsem viděl jako druhého, ale stejně poprvé až v roce 2006. A čekal jsem od něj hodně, i když jsem si nemysel, že uvidím druhá Jehňátka nebo Vetřelce, ale Ridley mě opět překvapil. Natočil sice pár filmů dnes již spoustou pokládaných za klasiky, jenže mně se od něj líbil jenom Vetřelec a Legenda. Hannibal mi přišel dost nudný, oproti atmosférickému dramatu Mlčení a zábavné kriminálce Drakovi. Julianne Moore jsem sice nikdy nemusel (Big Lebowski je zvláštní výjimka) a i zde mi zážitek ničí ještě víc už jen srovnáním s božskou Jodie Foster. A to je podle mě největší chyba, že tu Jodie není (asi to byla výmluva, když zde odmítla hrát kvůli pojídání lidského masa). S ní bych se smířil i s placatým a zdlouhavým scénářem a nezáživným dějem. Kdyby sehnali dobrýho scénáristu, mohl vzniknout kvalitní film. Takhle je z něj jen průměr slabej asi jako káva zdarma pro zákazníky. Co se týká brutality, asi jsem už trošku otupěl, protože mi právě přišlo, že se jí snažili vyhnout kvůli co největším masám diváků. Kromě toho sekání ruky na konci byl až neuvěřitelně beznásilný. A to sekání vypadalo spíš jak špatnej vtip. A ještě taková drobnost, nemyslím, že by u FBI povolili vlasy delší jak po ramena. ()
Nikdy nesrovnávejte "Hannibala" s "Mlčením jehňátek"! Už Harrisova kniha je diametrálně odlišná, a přiznejme si to, pro převedení na plátno ne zcela vhodná. Proto jsem od filmového zpracování nic neočekával a taky jsem nebyl zklamán. Julianne Moore výtečně nahradila Jodie Foster a o výkonu sira Anthonyho se nemá cenu ani zmiňovat, je jednoduše skvělý. Úžasná je především úvodní čast odehrávající se ve Florencii... Já vám nevím, ale nedávno jsem viděl "Hannibala" znovu, a pak asi týden neposlouchal nic jiného než soundtrack z něj. Nemohl jsem totiž tenhle film dostat z hlavy - tu atmosféru, lesk Hopkinsových očí, Julianne Moore v šatech od Gucciho, zoufalý pohled Giancarla Gianniniho, kouzlo Francesci Neri a především už zmíněnou Florencii... A ano, árie "Vide Cor Meum" je opravdu nádherná!! ()
Soundtrack Hans Zimmer: 1. Dear Clarice - Sir Anthony Hopkins [6:02] ,2. Aria de Capo - J.S. Bach [1:48] ,3. The Capponi Library - Hans Zimmer [1:14] ,4. Gourmet Valse Tartare - Klaus Badelt [6:50] ,5. Avarice - Hans Zimmer [3:54] ,6. For a Small Stipend - Hans Zimmer [0:55] ,7. Firenze di Notte - Martin Tillman/Mel Wesson [3:09] ,8. Virtue - Hans Zimmer [4:37] ,9. Let My Home Be My Gallows - Hans Zimmer [10:00] ,10. The Burning Heart - Hans Zimmer [4:24] ,11. To Every Captive Soul - Hans Zimmer [6:55] ,12. Vide Cor Meum - Patrick Cassidy [4:20], ()
Jak je vidět, tenhle snímek rozděluje fanoušky lidojeda, jehňátek a jedné krásné agentky přesně na dva tábory :-) Já sám se musím přidat k těm, kteří obdivují krásu Itálie (taky zajímavou kameru) a zápletku s "nejhledanějším zločincem světa." Chamtivost je hrozná. Nechutné scény se dají celkem v pohodě přežít (možná také proto, že nejsou samoúčelné) a podle mě tím pádem vzniklo více než důstojné "pokračování" prvního filmu... Jo a ještě něco: Julianne Moore NENÍ krásnější než Jodie Foster!!! ;-) ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- Náklady na výrobu byly zhruba 87 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Julianne Moore (Clarice Starling) vzpomínala na své rešerše: "Lidé, se kterými jsem se seznámila v FBI, měli úžasný smysl pro humor a dokázali neuvěřitelně riskovat. Tak třeba ty dvě agentky, Monique a Lou, plánovaly zátah na drogové dealery, ale když mě viděly, klidně přede mnou vysypaly kabelky a ukázaly mi, kde nosí pouta a pistole. Mají třeba speciální pouzdra, která drží na kalhotách. Mnoho agentek nosí želízka po kapsách, ale některé ženy je zase mají radši v kabelce. Člověk by si myslel, že na to jsou předpisy, ale když si s lidmi v branži promluvíte, zjistíte, že záleží na individuálním vkusu. Tyhle ženské byly skvělé. A připadalo mi bezva, že všechny mají dlouhé vlasy. Lou mi dokonce řekla: 'A ne, aby sis je nechala ostříhat!' protože už je unavovalo, jak ve filmech vidí agentky FBI jen v kostýmku a s mikádem." (NIRO)
- Na hudbě k filmu se podílel také Patrick Cassidy, který pro něj zkomponoval skladbu „Vide cor meum“. Libretem je báseň z Danteho sbírky „Nový život“. Skladba byla později použita také ve filmu Království nebeské (2005), a to ve scéně, kdy umírá král Baldwin (Edward Norton). (Pani_Buko)
Reklama