Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (663)
,, Mimochodem, teď mne tak napadlo, že sním vaší ženu! '' ---- Ať si kdo chce co chce co chce říká, mně se t líbilo. A nepíši to zde jen proto aby se mi jednoho dne před obličejem neobjevil éterem napuštěný kapesník, který by mne odnesl na kuchyňské prkékno Dr. Hannibala... Hopkins byl skvělý i krásná Julianne. Část ve Florencii, kterou mám moc rád byla skvostná a ten koho napadlo do filmu vsadit božskou skladbu ,,Vide cor meum'' by zasluhoval zatraceně vysokou prémii! Tímto počinem byl film povýšen ještě kamsi dál a výš. Skvělý byl i Ray Liotta, který už asi za celou svoji kariéru nebude mít tepzastavující roli, než jakou měl zde... Já mám s filmem jediný problém, už si nikdy nedám můj oblíbený ,,mozeček'' s bramborem. A je úplně jedno, že se jedná o vajíčko s květákem. prostě je to mozeček... 4 snítky petrželky, která tak dobře voněla! :-) * * * * ()
Řekněme si to pěkně polopatě: u "Lecterovské trilogie" platí - co režisér, to unikátní podání. Ale pokud míníte kázat o neskutečných nechutnostech, které tu jsou k vidění, rád bych všechny přítomné upozornil, že v knize se dočkáte daleko větších chuťovek. Ale zhodnoťme si dílko Ridleyho Scotta - ke všeobecnému zklamání se neshledáme s Clarice Starlingovou v podání božské Jodie, ale "jen" s Julianne Mooreovou. Ona to možná nakonec není taková škoda, protože závěr knihy a filmu se diametrálně liší, a nerad bych viděl one and only Clarice jednat podle filmového scénáře. Prostě by to nějak nebylo ono. Co ale je přesně ono, je prostřední část filmu, do posledního detailu kopírující předlohu - úchvatná Florencie, Palazzo Vecchio, Sál Lilií, geniální přednášky z historie umění, malý ostrý Harpy:), prostě brilantní. A s Florencíí souvisí poslední věc, ke které se tu míním vyslovit, a to soundtrack. Hodně ambientní hudba a ruchy Hanse Zimmera vám, za laskavého přispění filmových monologů Hannibala Lectera, prožene mráz po zádech, aby se v závěru mistr rozloučil nádhernou operní árií na text Danteho La Vita Nuova, Vide Cor Meum (kterou uvidíte v už opěvované Florencii). Nicméně právě Vide Cor Meum pochází od Patricka Cassidyho;) Dear Clarice, I have followed with enthusiasm the course of your disgrace and public shaming... ()
Jodie, veřejně tě chválím za projev zdravého rozumu, díky kterému ses odmítla tohohle zúčastnit. Tam, kde byla Jehňátka mrazivá, tísnivá a k nesnesení napínavá, tam je Hannibal už jen samoúčelně nechutný a i když se mi některé Scottovy filmy docela líbí, tady mám pocit, že měl při režírování asi tolik mozku, kolik ho zbylo Claricinu šéfovi poté, co u něj Clarice a Hannibal povečeřeli. A to ještě film vynechává to, co nám v plné kráse předkládá kniha, po jejímž přečtení se už nikdy nezbavíte pocitu, že Harris zešílel a vy s ním. Herci povětšinou odvádějí dobrý výkon, i když člověk tluče hlavou do sedačky a ptá se, proč se do tohohle nechali lidé jménem Hopkins, Moore, Oldman a Giannini uvrtat (a odpoví si s neslušnou stručností "prachy"), italskou renesanci můžu a asociace se jménem Pazzi je zajímavá, takže jsem si v prvních chvílích i docela medila. Tím horší byl zbytek. Ne, zdaleka to nebyl nejhorší film, co jsem měla tu smůlu vidět, ale zklamání to bylo velké. A v případě Anthonyho zklamání bolí. ()
Väčšinu pôvodnej atmosféry sa podarilo preniesť z prvej časti, príbeh je stále ten istí avšak tvári sa inak. Atmosféra je budovaná celkom precízne a postupne až sa dostane k záveru s jedením vlastného mozgu Hannibalovej obete, ktorej pod vplyvom omamných látok celkom chutí. Mňam. Pre mňa najlepšia scéna, ktorá sa mi z filmu vybaví ako prvá. ()
Pokračování Mlčení Jehňátek nemohlo nikdy svého "braříčka" dohnat, nebo předehnat. To prostě nešlo, s tím jsem do toho kina i šel, že rozhodně nzažiji více. Ridley Scott je skvělý režísér, ale i to, z hloup=ho scénaře nevyloudí nic ani takový mistr. Hopkins byl místy až nudný a hezka Julianne More ze sebe druhou Jodie Foster moc neudelala, byla morna, stejne jako cely film. Proste prumer. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- Když Dino De Laurentiis telefonoval Ridleymu Scottovi s nabídkou režírovat adaptaci knihy "Hannibal", setkal se v první chvíli s nepochopením. Scott si totiž myslel, že by mělo jít o historický film o slavném kartaginském vojevůdci a suše odvětil, že po Gladiátorovi (2000) "se mi fakt nechce točit něco o chlapovi, co táhne slony přes Alpy." Producent hned začal svým hutným italským přízvukem hulákat: "Ále né, Lecter! Lecter!" (NIRO)
- Vo filme bola použitá jediná funkčná replika gilotíny, ktorá je vystavená na českom hrade Kosť. (joske88)
- Náklady na výrobu byly zhruba 87 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama