Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (663)
Soundtrack Hans Zimmer: 1. Dear Clarice - Sir Anthony Hopkins [6:02] ,2. Aria de Capo - J.S. Bach [1:48] ,3. The Capponi Library - Hans Zimmer [1:14] ,4. Gourmet Valse Tartare - Klaus Badelt [6:50] ,5. Avarice - Hans Zimmer [3:54] ,6. For a Small Stipend - Hans Zimmer [0:55] ,7. Firenze di Notte - Martin Tillman/Mel Wesson [3:09] ,8. Virtue - Hans Zimmer [4:37] ,9. Let My Home Be My Gallows - Hans Zimmer [10:00] ,10. The Burning Heart - Hans Zimmer [4:24] ,11. To Every Captive Soul - Hans Zimmer [6:55] ,12. Vide Cor Meum - Patrick Cassidy [4:20], ()
Pokracovani skvelyho Mlceni jehnatek je uz bohuzel o dost slabsi a jedna se o nejslabsi film z trilogie. Hlavne za to muze slabsi scenar. Jodie Foster vystridala Julianne Moore a i kdyz neni spatna, v porovnani s Jodie to je o nicem, ale ona v podstate nema moc co hrat. Anthony se opet snazi, ale uz nepredvadi tak uzasnej vykon, ucast Gary Oldmana je vcelku zbytecna, jelikoz stejne neni v tom humusackym naliceni poznat a Ray Liotta neni nejhorsi. Dalsi problem je, ze tvurci se slabsi scenar snazi zamaskovat nechutnejma scenama, ktery misty pusobi trochu navic a jsou tu jen pro efekt, nicmene jsou hezky. Kdyby se film krapet zkratil a byla vetsi pozornost soustredena na Julianne a jeji patrani po Hannibalovi se vic propracovalo, mohl bejt vysledek daleko lepsi. ()
Pokračování Mlčení Jehňátek nemohlo nikdy svého "braříčka" dohnat, nebo předehnat. To prostě nešlo, s tím jsem do toho kina i šel, že rozhodně nzažiji více. Ridley Scott je skvělý režísér, ale i to, z hloup=ho scénaře nevyloudí nic ani takový mistr. Hopkins byl místy až nudný a hezka Julianne More ze sebe druhou Jodie Foster moc neudelala, byla morna, stejne jako cely film. Proste prumer. ()
Každý díl Lecterovské série je něčím výjimečný a každý je nadprůměrný. Kdyby pracovala většina štábu na Hannibalovi (Demmem počínaje a Fosterovou konče), byl by to asi jeden z nejmrazivějších thrillerů a možná by předčil i jehňátka. Proč si to myslím? No Hannibal na svobodě, to je přeci skvělý námět na brutálně nedýchatelnou atmosféru! Ještě si vezměme pojetí Demma jako "napínače" strachu a celkového děje. Scott je ovšem jiný a i Harrisova kniha byla od jehňátek odlišná. S Demmem i bez Demma by stejně musely být natočeny krvavé a brutální scénky (střeva letící z balkonu, mozek na konci, znetvořený Mason dychtící po pomstě, lidožravá prasata). Atmosféra je ale i tak mrazivá. Rozhodoval bych se mezi 3* a 4*, ale přikláním se ke čtverce ještě za tu skvělou hudbu a fakt, že Scott kopíroval podle mě knihu úspěšněji, než Demme. Část ve Florencii je skvělá. [Přesná stopáž: 132 min] ()
Dokonale ovládaný hlas, pozorný pohled bez mrknutí i kultivovaný projev zůstaly. Zrovna jako děsivě temné choutky. Jenže vyjma solidního Anthony Hopkinse už toho příliš nezbývá. Na Clarice Starling nemá potřebu uplatnit své stravovací návyky, protože „svět je daleko zajímavější, když je v něm ona.“ S ostatními už apetit klepe na vrata. Všichni odmítali, že by se mohli vrátit. Nakonec někteří neodolali. Thomas Harris napsal pět stovek stran románu, scénáře se ujalo duo uznávaných chlapíků Zaillian-Mamet, ale rafinovanost jedničky, která nechávala vyniknout psychologickému souboji mezi dvěma dokonale promyšlenými charaktery, je tatam. V tomhle kusu máme nejprve hrozbu v podobě suspendování (ostřílená agentka střílela a zřejmě bude muset být za obětního beránka), pak jistého milionáře, který právě se Starlingovou počítá v rámci své pomsty. A řadu dalších postav, které nikterak nezaujmou. Mnohé jsou hodně jednorozměrné, jiné mají alespoň nějaký záblesk divákova zájmu. Výsledek, nemít v čele nelidsky chladnokrevnou postavu, připomíná řadovou žánrovou detektivku, za kterou naštěstí stojí režisér s vytříbeným citem pro krásu obrazu. Ale jinak toho moc nabídnout nedokáže. Není to nějak o zklamání, je to prostě o jiném příběhu. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- V knižní předloze má Hannibal Lecter (ve filmu Anthony Hopkins) cestovní doklady pro útěk z Florencie ukryty v tzv. Ďáblově brnění. (Cenobita)
- Hudba při úvodních titulcích je "Aria da Capo" od Johanna Sebastiana Bacha. Stejnou skladbu poslouchá Hannibal Lecter (Anthony Hopkins) ve své cele v Mlčení jehňátek (1991). (Elisebah)
- S tržbami 58 milionů amerických dolarů se Hannibal stal v Severní Americe ve své době třetím nejrychleji vydělávajícím filmem za premiérový víkend. Lepších výsledků dosáhly jen filmy Ztracený svět: Jurský park (1997) a Star Wars: Epizoda I - Skrytá hrozba (1999). Celkové severoamerické tržby dosáhly 165,1 milionu amerických dolarů, celosvětové pak činily 351,7 mil. (Edgerton)
Reklama