Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (663)
Ale fuj, to se nám to nějak nebezpečně rozjelo. Hannibal rozhodně není špatný film, ale ruku na srdce, jaký smysl by to všechno mělo bez ďábelského Anthonyho Hopkinse, který si tentokráte ukradl celý film jen pro sebe a nechal ostatní aby jen uklízeli, co napáchal? Ono to tedy nemá moc velký smysl ani tak, ale alespoň je to pro diváka dostatečně přitažlivé, zásluhou Scottovy režie a Zimmerovy hudby krásně atmosférické a nakonec samozřejmě dráždivě diskutabilní, aby měli chytří krtitici i fanoušci prvního dílu dlouho o čem tlachat. A já nemohu říci, že bych byl zklamán. Nepřítomnost Jodie Foster jsem sice překousával hodně těžce a scénář nesahá jedničce ani po kotníky, ale jako velký obdivovatel hereckého projevu Sira Anthonyho jsem se prostě nemohl nudit ani na okamžik. No a Gary Oldman? To se prostě musí vidět.. 65% ()
Pokračování Mlčení Jehňátek nemohlo nikdy svého "braříčka" dohnat, nebo předehnat. To prostě nešlo, s tím jsem do toho kina i šel, že rozhodně nzažiji více. Ridley Scott je skvělý režísér, ale i to, z hloup=ho scénaře nevyloudí nic ani takový mistr. Hopkins byl místy až nudný a hezka Julianne More ze sebe druhou Jodie Foster moc neudelala, byla morna, stejne jako cely film. Proste prumer. ()
Jak je vidět, tenhle snímek rozděluje fanoušky lidojeda, jehňátek a jedné krásné agentky přesně na dva tábory :-) Já sám se musím přidat k těm, kteří obdivují krásu Itálie (taky zajímavou kameru) a zápletku s "nejhledanějším zločincem světa." Chamtivost je hrozná. Nechutné scény se dají celkem v pohodě přežít (možná také proto, že nejsou samoúčelné) a podle mě tím pádem vzniklo více než důstojné "pokračování" prvního filmu... Jo a ještě něco: Julianne Moore NENÍ krásnější než Jodie Foster!!! ;-) ()
Pre mňa rovnako dobré ako Mlčanie jahniat. Možno sa tomu divíte, ale tým, že Hannibal bol tento krát na slobode to bolo miestami zaujímavejšie ako predošlý film, ktorý mi v prvej polke prišiel dosť pomalý a rozbehol sa až ku koncu. V Scottovej réžii mi to prišlo vyvážené. Predošlý film síce mal šokujúcejšie scény a lepšiu atmosféru, ale Scott ponuka zaujímavú hru, mačku s myšou (znova nechýbajú fajn napísané postavy a dialogy). Neviem s akého dôvodu preobsadili herečku Jodie Foster, za herečku, ktorú si s ňou mýlim, ale na počudovanie ma Julian bavila viac Jodie. Hopkins ako inak, znova perfektne démonicky, krvavé scény a dobré finále taktiež nechýbajú. Kľudne by som si dal ešte jeden diel. 80% - 4* ()
První polovina s italským vyvrcholením má po počáteční nudě skvělé vyvrcholení. Škoda že pojítko mezi vyvrhovací a prasečí scénou je hodně slaboučké a vycucané z prstu. Jakmile se příběh zaměřuje na Lectera film funguje spolehlivě. Nejméně rozpoznatelný Ridley Scott. Mlčení jehňátek samozřejmě stále neohroženě vede. Tohle je pouze takový, ne úplně povedený, dovětek. 60% ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- V knižní předloze Thomase Harrise si Hannibal Lecter (ve filmu Anthony Hopkins) nechal během svého útěku v Brazílii odstranit svůj přebytečný prst (druhý prostředníček) na levé ruce. Ve filmových verzích jej nikdy neměl. (Rollo_Tomasi)
- Na hudbě k filmu se podílel také Patrick Cassidy, který pro něj zkomponoval skladbu „Vide cor meum“. Libretem je báseň z Danteho sbírky „Nový život“. Skladba byla později použita také ve filmu Království nebeské (2005), a to ve scéně, kdy umírá král Baldwin (Edward Norton). (Pani_Buko)
- Dvanáct let po svém vzniku byl film připomínán v italském tisku. Kupodivu ne kvůli jeho scénám ve Florencii, nýbrž proto, že vyšlo najevo, že jeden místní gangster nechal svého rivala zaživa sežrat prasaty. (NIRO)
Reklama