Reklama

Reklama

Thelma a Louise

  • Česko Thelma a Luisa (více)
Trailer

Ušlápnutá Thelma Dickinsonová, kterou doma drží zkrátka silácký manžel, a její kamarádka, samostatná servírka Louise Sawyerová, si jednou vyjedou spolu na víkend v horách. Ani jedna z nich netuší, jak se jejich nevinný útěk od všedních starostí zvrtne. Vše se zhatí ve chvíli, kdy se Thelmu pokusí znásilnit jejich náhodný známý. V Louise, která má revolver, se v té chvíli cosi zlomí a neurvalý surovec za to zaplatí životem. Výletnice, které se těšily na dva dny oddechu, jsou od té chvíle na útěku před zákonem... Snímek vynikajícího režiséra Ridleyho Scotta na počátku devadesátých let s novou razancí otevřel otázku postavení ženy v moderní společnosti a v rodině. Je však především strhujícím příběhem dvou osobností, které se sice doslova řítí do propasti, ale zároveň v sobě objevují překvapivé vlastnosti, o kterých ve svém dosavadním sešněrovaném životě neměly ani tušení. (Česká televize)

(více)

Videa (14)

Trailer

Recenze (519)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Thelmu a Luise jsem viděl už několikrát a vždy jsem to považoval za svůj oblíbený film. Nejinak jsem si užil i novou projekci po letech, především díky nádherné kameře, hudbě a skvělým hereckým výkonům. Vzpomínám si, že v dětství mi byla milejší postava Thelmy, protože ji hrála mladší a hezčí herečka, nyní se mi pro změnu víc líbila postava Luise, protože Susan Sarandon je lepší herečka. Pro mě osobně není rovněž bez zajímavosti, že mi při sledování nově trochu vadil ten feministický nátěr celého snímku, kterého jsem si v dětství nebyl vědom - téměř všechny mužské postavy v tomto filmu se chovají jako idioti, nadrženci, násilníci, zženštilci nebo přiblblí machové, což vyznívá trochu tezovitě. Samotný závěr, v němž se sympatický detektiv - v podání vynikajícího Harveyho Keitela - bezmocně rozběhne za rozjíždějícím se autem, je podle mě vysloveně až trapas, v němž idealizovaný schematismus jediné kladné mužské postavy kontrastuje s civilním zbytkem scénáře. Čert to ale všechno vem, i přes tuto malichernou výtku považuji tento film za báječnou podívanou, která patří k tomu nejlepšímu, co se v devadesátkách natočilo, a jejíž závěr mě vždy spolehlivě dojme. ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Kultovní roadmovie o feminismu s kriminálním podtextem a o tom, že není cesty zpět stojí na úžasných hereckých výkonech oscarových hereček Susan Sarandon a Geeny Davis. Brad Pitt zde sice odehrál malou roli, ale určitě velice významou pro jeho další kariéru. Ridley Scott vše podtrhuje jako vždy skvělou režií a vyjma jedné vyjímky (Bílá smršť) vše na co sahne promění v nezapomenutelný zážitek. Po celou dobu vás navíc bude provázet perfektně vybraná muzika.... ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Jo, to byly časy, když Zimmer ještě skládal originální hudbu a Michael Madsen vážil míň než já... Thelma a Luisa (číst umim, ale oficiální název mi prostě nejde z hu...teda z klávesnice) jsou naprosto úžasně ženský film. A je jenom klika, že Ridley Scott se onoho brilantního scénáře chopil tak jak se ho chopil. Zkrátka další skvělý film o svobodě ducha, tentokrát se zvláštností jménem ženskost. Silný zážitek, výborné herecké výkony, propracovaná hudba. A ne zrovna povedený dabing:P (ve stavu v jakém film uvedla Prima před Vánoci 2005, a kdy jsem ho KONEČNĚ viděl) 80% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Volná silnice může být stejně opravdový zážitek jako cokoli jiného. Víš vše a vše je navždy rozhodnuto.“ (Jack Kerouac). Říká se, že v Americe je cesta stejně mocným symbolem jako Empire State Building. Znázorňuje nesvázanost země, její svobodu, prosperitu a neklid, který žene další a další generace snílků a desperátů přes kopce a řeky. Tenhle obraz lákavé cesty se vine americkou popkulturou od Hucka Finna, přes Steinbecka až po Scottovo netradiční road movie s neférovou nálepkou feministického manifestu. Úchvatné Biddleho obrazové kompozice, cit pro zlehčení situace, empatický Harvey Keitel, fešáček Brad, co by se třikrát vlezl do těla Achilla z Tróje a především dvě okolnostmi semleté dámy, co sporáky vyměnily za móresy Šíleného Maxe, cíl za cestu a život za svobodu.. P.S.: Alternativní konec by neprošel ani v Kurýrovi s Jasonem Stathamem.. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Louise.“ - „Co je?“ - „Střel do rádia.“ - „Jo.“ - „Do policejního rádia, Louise!“ Největší desperátky široko daleko…No, ta nálepka „feministická road movie“ filmu dost škodí. Snad i kvůli ní jsem se snímku dlouho vyhýbal, ačkoliv na mě v minulosti obě nejmenované dámy nesčetněkrát vykukovaly z obalu knihy Jak číst film. Nakonec jsem přece jen předsudky překonal a teď už můžu konstatovat, že mé obavy byly zbytečné. S „feminismem“ to tu nijak horké nebylo. Navíc vzhledem k typologii mužských postav se člověk ženským hrdinkám a jejich chování moc divit nemohl, já osobně jim naopak hodně fandil. I ten žánr road movie tady měl cosi do sebe, pomohl k odkrytí a také vývoji charakterů obou postav, které byly mimochodem zahrány výborně. Potěšila přítomnost i sem tam nějakého toho vtípku, ovšem divák stále více vnímal fakt, že již není cesty zpět. A přestože se dala neodvratnost konce předpokládat, nečekal jsem, že až tak. Ale ta svoboda sálající z posledních záběrů…nádhera, jedno jak moc smutná. Silné 4*, příjemné překvapení. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (53)

  • Ve scéně, kdy je do vzduchu vyhozena cisterna, jsou výrazy v obličeji Susan Sarandon (Louise) i Geeny Davis (Thelma) opravdové. Ridley Scott chtěl, aby jejich výraz vypadal autenticky, proto záběr tak nastavil. Ony však poté zapomněly hrát, a tak se vše muselo točit znovu. (Kulmon)
  • Během natáčení bylo použito celkem pět kabrioletů, ve kterém jedou Thelma (Geena Davis) a Louise (Susan Sarandon). Jeden jako „opravdové“ auto, jeden pro umístění všech kamer, jedno rezervní auto a dvě auta pro kaskadérské kousky. (HellFire)
  • Kabriolet, ve kterém obě hlavní představitelky stráví většinu filmu, je Ford Thunderbird modelový ročník 1966. (Stejšn)

Související novinky

Nekalé praktiky v pakárně

Nekalé praktiky v pakárně

21.08.2006

Herečky Susan Sarandon a Helena Bonham Carter utvoří silnou ženskou dvojici ve stylu Thelmy a Louise v dramatu ELEANOR AND COLETTE. Příběh snímku se odehraje v psychiatrické léčebně, kde pacientka… (více)

Reklama

Reklama