Reklama

Reklama

Ušlápnutá Thelma Dickinsonová, kterou doma drží zkrátka silácký manžel, a její kamarádka, samostatná servírka Louise Sawyerová, si jednou vyjedou spolu na víkend v horách. Ani jedna z nich netuší, jak se jejich nevinný útěk od všedních starostí zvrtne. Vše se zhatí ve chvíli, kdy se Thelmu pokusí znásilnit jejich náhodný známý. V Louise, která má revolver, se v té chvíli cosi zlomí a neurvalý surovec za to zaplatí životem. Výletnice, které se těšily na dva dny oddechu, jsou od té chvíle na útěku před zákonem... Snímek vynikajícího režiséra Ridleyho Scotta na počátku devadesátých let s novou razancí otevřel otázku postavení ženy v moderní společnosti a v rodině. Je však především strhujícím příběhem dvou osobností, které se sice doslova řítí do propasti, ale zároveň v sobě objevují překvapivé vlastnosti, o kterých ve svém dosavadním sešněrovaném životě neměly ani tušení. (Česká televize)

(více)

Videa (14)

Trailer

Recenze (513)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Louise.“ - „Co je?“ - „Střel do rádia.“ - „Jo.“ - „Do policejního rádia, Louise!“ Největší desperátky široko daleko…No, ta nálepka „feministická road movie“ filmu dost škodí. Snad i kvůli ní jsem se snímku dlouho vyhýbal, ačkoliv na mě v minulosti obě nejmenované dámy nesčetněkrát vykukovaly z obalu knihy Jak číst film. Nakonec jsem přece jen předsudky překonal a teď už můžu konstatovat, že mé obavy byly zbytečné. S „feminismem“ to tu nijak horké nebylo. Navíc vzhledem k typologii mužských postav se člověk ženským hrdinkám a jejich chování moc divit nemohl, já osobně jim naopak hodně fandil. I ten žánr road movie tady měl cosi do sebe, pomohl k odkrytí a také vývoji charakterů obou postav, které byly mimochodem zahrány výborně. Potěšila přítomnost i sem tam nějakého toho vtípku, ovšem divák stále více vnímal fakt, že již není cesty zpět. A přestože se dala neodvratnost konce předpokládat, nečekal jsem, že až tak. Ale ta svoboda sálající z posledních záběrů…nádhera, jedno jak moc smutná. Silné 4*, příjemné překvapení. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Grand Canyon, Thelma, Louise, policie a geniální hudební doprovod v podání melancholické kytary Hanse Zimmera. Scéna, která se mi vryla do paměti navždy a která má hodně silný náběh na to, aby zvedala výsledné hodnocení, ale přes tři hvězdy se dostat nemůžu. Geena Davis je přenádherná a nezmění na tom nic to, že Thelma je nerozhodná, důvěřivá a vůbec taková jednodušší. Naopak Susan Sarandon se asi pro roli Louise narodila, obdařila ji svou charakteristickou rozhodností a přesvědčivostí. Co je ale tím znakem, díky kterému je film považován za nejrazantněji feministické dílo, za zosobnění soběstačnosti žen? Vždyť obě hrdinky se víc jak polovinu stopáže jenom hádají či nadávají chlapům. Nedochází mi ani, proč vlastně Akademie tehdy obdařila film Oscarem za scénář, když z něj občas prosvitne klišé (nenapravitelná naivka, hodný policajt proti partě zlých policajtů) a vůbec často zapůsobi tak nějak obyčejně. To zlomové ve filmu je atmosféra - neustálá intenzívní blízkost pouště, síla scény dvou milostných aktů ve stejnou dobu či výborný dialog Keitela s PIttem. ()

Reklama

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Už jen za to jak Ridley film vypráví si Thelma a Louisa zaslouží plný počet hvězdiček. Zásadní otázky, které se ve filmu řeší, totiž Ridley Scott ukazuje až téměř v naivním světle, aby vyvolali pobavení a diváka ukolébali, přesto pokud na styl vyprávění pohlédneme znovu, vyjeví se s jakou vážností Ridley film vystavuje a jak si uvědomuje všechny kontexty a důležitost jednání svých postav. Díky tomu je film zábavný a přitom hrozně chytrý. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Nejlepší road movie, co kdy byla natočena. EXCELENTNÍ herecké výkony obou hlavních ženských představitelek G. Davis a S. Sarandon, to vše brilantně " ukočírováno " mistrem Ridley Scottem, doplněno stylovou hudbou. Parádní podívaná, kterou si v kratších či delších intervalech dávkuji ( a budu dávkovat ) stále dál. 5 * za ten NÁDHERNÝ konec. p.s. Nejlepší povolený doping pro tělo, co znám.... ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

O tomhle filmu jsem už hodně slyšel, a proto jsem k němu přistupoval opatrně. Nejednou se mi stalo, že filmy, o kterých jsem hodně slyšel, mě těžce zklamaly. Naštěstí tenhle ne. Ridley Scott je prostě génius - průměrný režisér by z tohoto filmu udělal pohádku o tom, jak se dvě ženské mstí všem těm "fujky fujky" mužům, on přidržuje otěže a brání tak snímku stát se jen tupou feministickou břečkou. To vše podkresluje dokonalá práce s kamerou, boží hudba od mistra Zimmera a hlavně dva skvělé výkony v hlavních rolích. Vím, že (opět) půjdu proti proudu, ale říct, teda napsat, to musím. Geena Davis by si zasloužila Oscara, protože její Thelma je naprosto dokonale ztvárněný charakter. A kdo říká, že ne, tak tomu závidím, protože v životě ještě nepoznal nikoho takového (já za svůj poměrně krátký život poznal už pár Thelm (divné slovo, že) a právě proto oceňuju právě Geenin výkon.) Susan byla taky skvělá, Brad Pitt mě pobavil svým akcentem a Michael Madsen přesvědčil, že umí hrát. Na tuhle nevšední jízdu se určitě vydám ještě několikrát… 100 %. P. S. A abych nezapomněl, při závěru jsem měl husí kůži i přesto, že bylo jasné, co se stane. Možná i to svědčí o režisérově umu. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (53)

  • V roli zlodějíčka se objevil Brad Pitt, pro něhož byla tato práce vůbec první významnější rolí v Hollywoodu. (Beer Ceps)

Související novinky

Nekalé praktiky v pakárně

Nekalé praktiky v pakárně

21.08.2006

Herečky Susan Sarandon a Helena Bonham Carter utvoří silnou ženskou dvojici ve stylu Thelmy a Louise v dramatu ELEANOR AND COLETTE. Příběh snímku se odehraje v psychiatrické léčebně, kde pacientka… (více)

Reklama

Reklama