Reklama

Reklama

Rodina na baterky

  • USA The Mitchells vs. the Machines (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Nesmírně talentovaná, leč trochu samotářská Katie Mitchellová je přijata na vysokou školu svých snů. Plány na odlet jí však překazí její táta Rick, svérázný milovník přírody, který rozhodne, že spolu se zbytkem rodiny Katie na vysokou školu odvezou, aby se ještě vzájemně naposledy užili. S Katie a Rickem se se na výlet vydává divoce pozitivní mamka Linda, mladší bratr Katie Aaron a roztomile vypasený psík Monchi. Plány Mitchellových však překazí nenadálá vzpoura spotřebičů, neboť všude po světě se proti lidem vzbouří elektronická zařízení, která mají lidé tak rádi, od mobilních telefonu po nejnovější modely osobních robotů. Za pomoci dvou porouchaných, ale za to přátelských robotů, se musí Mitchellovi vypořádat se svými problémy, spojit síly a zachránit svět. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 4

Recenze (370)

easaque 

všechny recenze uživatele

-3* tak bohužel se z tohoto nového animáku neposadím na prdel jako momentálně většina, co ho zatím viděla. Animace je sice podivná, ale nepatřím k těm, pro které je tohle zásadní. Příběh je správně bláznivý a bylo tu dost vtípků, které jsem si opravdu užil, i když se to týkalo těch postranních a nenápadných. Spíš mi vadilo jakým způsobem bylo pracováno s emocemi, protože sentimentální tón se tu objevoval nějak často. A bohužel jsem nedokázal úplně překousnout přehnané akční scény, které patří superhrdinům a ne "členům běžné rodiny". Právě tyhle dva důvody obrátily plusko u trojky na mínusku. Od oddechovky nečekám žádné slzy a když tak ze smíchu, takže zklamání.  [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 3 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 3 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: X (3*MAX) ] ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Určite ma potešilo, keď sa po polhodine ukázalo, že Mitchellovci budú hard core kyberpunk s reminiscenciami na viaceré podobné snímky vrátane TRON-u. Čo ma tešilo počas celého deja menej, bola samotná rodinka. Prišla mi nie príliš charizmatická a hlava rodiny mi liezla na nervy od začiatku do konca. Uznávam obrovskú snahu a talent tvorcov, dali si vážne záležať na filme tak, že väčšina divákov to plnohodnotne ocenila. Ja som bol asi až príliš zmätený záverečnou crazy akciou, kde som sa totálne stratil v zbesilom strihu a chaotickej mizanscéne. Ale bezproblémová sedmička a opäť tu mám problém s tým, že ju nedokážem spravodlivo udeliť. ()

Reklama

HAL 

všechny recenze uživatele

Zábavný animák pro děti, ale nic víc - do řady k Zataženo, občas trakaře nebo třeba Raubíř Ralf to opravdu s klidem zapadne, ale já mnohem víc ocením nějaký film s vizí, příběhem a vlastním stylem jako byli třeba nedávní Vlkochodci. Úžasňákovi a Jak vycvičit draka jsou z úplně jiného vesmíru, Spider-Verse taky. Tohle je spíš random sbírka nápadů, ze kterých místy poněkud cítím jejich vykalkulovanost, a opakování mouder o rodině, bez kterých se tyhle filmy neobejdou snad nikdy. A ta spousta narážek na popkulturu je dnes taky docela standard, Mitchelovi tím nijak nevyčnívají... ti vyčnívají akorát tak zběsilostí podání, což mám ale chuť označit spíš za hysteričnost. Jako by si autoři uvědomovali že jejich nápady nejsou zrovna výjimečné, a tak jich aspoň chrlí hodně a všechno je velmi uřvané a velmi barevné. Je to podobně "povedená spotřebka" jako nedávná Raya a drak - a stejně jako u ní tohle má velmi pěkný vizuál, nestihl jsem se nijak nudit, a za rok si už o tom filmu nebudu pamatovat skoro nic. 8/10 ()

Jeoffrey 

všechny recenze uživatele

Jsou tu věci, které docela dobře fungují. Třeba poselství o rodinných hodnotách a generační konflikt dcery s otcem, kdy on je naturalistický boomer a ona je progresivní a kreativní zoomer, byly prostě docela fajn. Dokonce jsem z toho všeho cítil i nějaké ty emoce, takže i tady to bylo v pořádku, ale pak jsou tam další věci, které mě zrovna moc nebavily. Třeba celá robotí apokalypsa působila tak nějak naivně, infantilně a hloupě. V jednu chvíli jsem dokonce i čekal, že mi tam začne zpívat Jarda Uhlíř o tom, že nemám opouštět staré věci pro nové... Ono po pravdě většina humoru, který jsem tu dostával byl pro mě osobně z velké části jen fail. Zvládám hodně ulítlé věci, některými se dokonce i bavím, ale tady mi to přišlo prostě většinou spíš jen pitomé, než vtipné a ani ten pes to nezachraňoval. Možná to bude tím, že na některé věci jsem už vážně moc starý a tak když vidím třeba humor založený na filtrech v chytrém telefonu, tak mám pokaždé chuť místo smíchu mlátit hlavou o stůl a takové dětinské a pro mě nudné vtípky tam jsou tak z 60% což v praxi znamená, že mě to až příliš často nebaví. Takže pro mě film fungoval v těch hlubších tématech, v těch povrchnějších (rádoby humorných) u mě hořel jak papír a říkal jsem si, že bych možná místo tohohle road tripu dal radši další díl o Griswoldových. Na druhou stranu musím ocenit určitou animační kreativitu, líbili se mi třeba ty jakoby přidané různé efekty (raptoři, duha atp.), díky tomu to působilo vizuálně o něco zajímavěji, než jen obyčejný animák. Když si to ale vezmu kolem a kolem, tak tohle nebyl zrovna film pro mě a asi mám úplně jiný smysl pro humor, protože ať dělám co dělám, víc jak 5/10 ode mě tohle dílko nedostane. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Spider-Man: Paralelní světy byl zásadní animovaný film. A to nejen díky tomu, že vyhrál Oscara a odstartoval novou franšízu. Především si totiž Sony Pictures Animation nechalo patentovat speciální techniku, která spočívá v použití mixu počítačové animace s ručně kreslenými dodělávkami. Dalo se tak velmi snadno očekávat, že tenhle nový specifický styl animace použije Sony Pictures Animation i ve svých nadcházejících filmech, což dokazuje i novinka studia s názvem The Mitchells vs. the Machines AKA Rodina na baterky. Tu se Spider-Man: Paralelní světy pojí též producentská dvojice Phil Lord/Chris Miller, přičemž o scénář a režii se postarala dvojice Mike Rianda/Jeff Rowe. Otázka je poté na skladě- má ten pár let nazpátek průlomový styl animace ještě co nabídnout? Rozhodně ano! Rodina na baterky dokazuje, že má tenhle přelomový styl animace rozhodně budoucnost. Háček pochopitelně tkví v tom, že není Rodina na baterky takovou revolucí jako právě zmíněné Paralelní světy, neokoukanost a dokonalost animace to ovšem rozhodně neshazuje. Neskutečně živelná animace, neskutečně chytrý humor a především také animák, který má povedený scénář, zajímavé postavy a především v něm fungují emoce, satirická rýpnutí i sofistikované nápady. Člověk by vlastně vůbec nepoznal, že to netočili Lord s Millerem, protože v mnoha ohledech film snadno připomene Zataženo, občas trakaře nebo Lego příběh. Především i proto, že film není vyloženě pro nejmenší děti a mnoho jeho humoru si rozhodně užijí mnohem dospělejší diváci. Rodina na baterky překvapivým způsobem funguje i jako jistý komentář závislosti na moderních technologiích. Právě závislost a posedlost na nich nejen, že způsobí potencionální konec světa, ale především zkomplikuje vztahy jedné americké rodinky. A co víc může stmelit komplikovanou rodinu, než nebezpečné moderní technologie od mobilů po nejmodernější záchody. Vzniká tak neskutečně zábavný a pohodový film, který si může užít celá rodina z různých důvodů a především to pořád neztratí energii ani nápaditost. Především to ale celé skutečně funguje po emocionální stránce. A to především i proto, že má scénář zajímavé a dobře napsané postavy, které jsou navíc skvěle nadabované. A to nemluvím ani tak o Danny McBrideovi nebo Maye Rudolph, ale především o Olivii Colman, která je naprosto skvělá volba na roli zlé umělé inteligence a mohla by si z fleku tykat s H. A. L. em z 2001: Vesmírná odysea. Hlasové obsazení Rodiny na baterky dokazuje, že dabovat skutečně nemůže každý a že správná volba dabingu hraje roli. Důkazem toho je i Doug the Pug jako Monchi, nejroztomilejší mops v historii kinematografie! Film má navíc dle očekávání spousty výtečných odkazů a především má i výtečného skladatele Marka Mothersbaugha, co se opět nebojí využít specifickou hudební dramaturgii. A opravdu je film zdrojem mnoha výborných vizuálních nápadů, které pramení právě z výběru té patentované animace. V mnoha ohledech jde o tak šílené nápady, kterými jsou tak proslulé filmy z dílny dvojice Lord/Miller a přesto ty šílené nápady nadále fungují a dokáží překvapit a pobavit. Pod slupkou toho specifického vizuálního přístupu se možná dá tak trochu říct, že se Rodina na baterky vlastně vydává ve stopách typických rodinných animovaných filmů, kde v mnoha z nich lze též nalézt komplikovaný vztah otce a dcery. Zároveň i přes své hravé tempo je především ve finále lehčí přetažení možná tak trochu znát. A i přes jiný přístup už ta animace pochopitelně nemá takový WOW efekt jako kdysi v případě Paralelních světů. I tyto lehké výtky ovšem nesnižují fakt, že je Rodina na baterky dalším výjimečným animákem, který má mnoho pozitivních aspektů a funguje jednoduše super. Osobně se vůbec nebudu divit tomu, když na konci roku bude Rodina na baterky patřit mezi animáky roku. A to ne kvůli tomu, že bych podceňoval konkurenci, která do konce roku dorazí. Rodina na baterky totiž laťku nastavila dost vysoko a jde o povedený pohodový animák s výtečnou animací, skvělým humorem a zajímavými postavami. A s mopsem! Povedená podívaná, která zaručeně bude fungovat pro menší i větší diváky....... () (méně) (více)

Galerie (17)

Zajímavosti (27)

  • Roboty vo filme boli navrhnuté podľa vzhľadu humanoidného robota ASIMO, ktorého vyrobila Honda v roku 2000. Zaujímavým detailom je tiež to, že keď sa roboty obrátia proti ľuďom, v ľavom hornom rohu ich tvárových displejov sa objaví červené svetielko. To môže odkazovať na robota HAL z filmu 2001: Vesmírna odysea (1968). Oba tieto filmy majú spoločnú zápletku, v ktorej sa umelá inteligencia obráti proti ľuďom, ktorí ju chcú vypnúť. (ČSFD)
  • Najprv mal mať film názov The Mitchells vs. the Machines, potom bol však zmenený na "Connected". Kvôli pandémii koronavírusu Sony predalo práva Netflixu a ten sa rozhodol, že film vydá pod prvým názvom. (Nih)
  • Film byl dokončen 24. září 2020. (LUKICKK)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

30.12.2021

Rok 2021 proběhl z hlediska kinematografie v o něco menší nejistotě než rok 2020, kdy byly v důsledku virové epidemie zavírány kinosály a filmové premiéry se houfně odsouvaly, což trvalo až do… (více)

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

20.04.2021

Herečka Olivia Colman (Favoritka, The Father) se letos uchází o svého druhého Oscara, má za sebou taky čerstvě druhou sérii seriálu Koruna, v němž ztvárnila královnu Alžbětu II., a rovněž nadabovala… (více)

Reklama

Reklama