Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Další ze skvělých děl doplňkového kvadriptychu proslulého Markova a Sequensova seriálu HŘÍŠNÍ LIDÉ MĚSTA PRAŽSKÉHO budí dnes údiv i obdiv nad tím, jak bylo možné v poměrně krátké době necelých pěti let natočit téměř dvacet skvělých filmů, z nichž ty barevné jsou nepopiratelným vrcholem celého cyklu. Nemá smysl pět na tomto místě ódy na skvělé postižení atmosféry hotelu ESPLANADE, takřka geniální stavbu, která dokázala jeho interiéry beze zbytku přenést do barrandovských ateliérů, či scénář nebo režii za to,s jakou bravurou se vyrovnala se zachycením doprovodného korupčního prvorepublikového prostředí v jednom z předních tehdejších pražských hotelů. O odvrácené tváři prvorepublikové demokracie jsme se v tomto pozoruhodném díle díky vraždě dověděli takřka vše. I o tom, jak fungovalo a působilo tehdejší maloměsto a jeho dobová "high society". Postavení policie bylo nepoměrně prestižnější; to, co si mohla dovolit "čtyřka", by bylo dnes nepředstavitelné. Svého Horáce Hogafoga z LIMONÁDOVÉHO JOEA vysoce povznesl mimořádným výkonem svého již tehdy vyzrálého herectví do výšin tentokrát smrtelně vážně - byť v ochranném obalu úsměvného nadhledu - Miloš Kopecký tentokrát v podobě umocněně hochštaplerského ředitele hotelu Hnízda. Osobně jsem opakovaně ocenil i půvaby - dnes už bohužel ryzoryze historické - obou dam: jak zesnulé Slávky Budínové, tak zvláště nedoceňované Mileny Dvorské. "Svět v šedomodrém" - i tak lze charakterizovat EXCELSIOR - je dílo nadčasově působivé a strhující. Určitě - po svém, osobitě, s nenapodobitelným svérázem svého pohledu i tématu - patří k historickým vrcholům naší národní kinematografie. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Nikdo nic neviděl, ani neslyšel, tak buď byli všichni vožralí, nebo lžou, jak když tiskne! Můj nejoblíbenější ze čtyř celovečerních filmů s radou Vacátkem. Co by člověk dal za to kdyby se takový detektivky točili dneska, nebo se jim v kvalitě aspoň současná tvorba pokusila přiblížit. Povídka která je předlohou příběhu pak patří k těm lepším a naštěstí asi i díky tomu, že snímek se jí věrně drží, tak se jí povedlo přetavit i ve velmi podařené filmové zpracování. Pochopitelně s plejádou skvělých herců v čele s nezapomenutelným Marvanem.80% ()

Reklama

nash. 

všechny recenze uživatele

Vydařená konverzační detektivka se spoustou podezřelých, oblíbenou "mordpartou" v akci (dojde dokonce i na monokl) a situací, která se s každým odhalením komplikuje. Napětí přitom šponuje také neskutečně vlezlá písnička, takže když se naposledy ozvalo "Zavři očka zavří" měl jsem už taky chuť vzít někoho po hlavě lahví od koňaku. Sequens vytvořil příjemně dobovou náladu, scénárista vybudoval napětí aniž by se potřeboval uchylovat k velkým akcím, a herecká elita vytvořila "pánům ze čtyřky" parádní partičku oplývající snad všemi myslitelnými nectnostmi a to nejen těmi charakterovými. ()

`barocco 

všechny recenze uživatele

Text titulnej piesne nesmierne otravny... ale inak squeleeee... Potesi na vtedajsie pomery nezvykly format 2.35 : 1 " Anamorphic Scope" alebo tiez oznacovany ako "CinemaScope " a k tomu este vo farbe, skoda ze okrem par ciernobielych a naozaj len vynimocne farebnych filmov tocenych koncom sesdesiatych a zaciatkom sedemdesiatych rokov v tomto formate sa po tzv normalizacii opat az do novembra 1989 tocilo len na format 4:3 alebo tiez "full frame". Pozriet si to v kine na najvacsom moznom platne musel byt iny zazitok! ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

V roce 1971 se muselo logicky někam unikat z šedého bezčasí reality, tedy nejvíce logickým byl únik ke staromilské atmosféře první republiky, byť by se mohla audiovizuálně prezentovat jen coby konverzační detektivka, tedy místo, kde se děly zločiny. Legendární mordparta pana policejního rady Vacátky řeší se svým obvyklým šarmem a kultivovaností případ vraždy, která má velmi zajímavé pozadí. Okruh podezřelých je neobvykle široký a zcela netypicky nezasahuje do okruhu pražské galerky. Tím, že se jedná o sféru těch nejvyšších společenských kruhů, možná Vražda v hotelu Excelsior ztratila něco ze své poetičnosti. Navíc poprvé trochu selhává hudební složka - titulní píseň je cyklena v tak časté rotaci, že ke konci už začíná být otravná. Dokonalá je naopak mizanscéna - prostředí hotelu je tak autentické, že dává zapomenout na fakt, že byl vybudován v barrandovských ateliérech. PS: Trochu mi vadí, že ve filmu byl obsazen i Josef Somr, který se již jednou na ,,čtyřku" dostal, a to konkrétně ve Smrti černého krále, kde hrál ale zcela jinou partii... Podobné filmy a seriály: Pěnička a Paraplíčko, Partie krásného dragouna, Smrt černého krále, Štědrý večer pana rady Vacátka, Hříšní lidé města pražského, Panoptikum města pražského, Hříšní lidé města brněnského ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Ve filmu jako komparz vystupuje otec Lubomíra a Oldřicha Lipských – Vilém Lipský. Při jedné rozdvojené scéně si stoupnul tak, aby byl vidět za Marvanem a pak za pár hodin se točilo to samé s dalším hercem, který předtím nebyl k dispozici a pan Lipský se tam zase motal. Pan režisér si toho všimnul a musel zastavit scénu a vysvětlit mu, že když už tam stál předtím, že teď by to vypadalo, že přeskakuje s obrazu do obrazu. (cariada)
  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)

Reklama

Reklama