Režie:
Wes BallScénář:
Josh FriedmanKamera:
Gyula PadosHudba:
John PaesanoHrají:
Freya Allan, Owen Teague, Peter Macon, William H. Macy, Kevin Durand, Eka Darville, Sara Wiseman, Neil Sandilands, Lydia Peckham, Dichen Lachman (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Režisér Wes Ball přichází s čerstvým a strhujícím příběhem z Planety opic, který se odehrává několik generací v budoucnosti od vlády lidoopa Cézara. V té době jsou opice na planetě dominantním živočišným druhem a lidé musejí přežívat v úkrytech. Zatímco nový opičí tyran buduje své království, jistý mladý lidoop podniká strastiplnou cestu, během níž se musí vyrovnat s minulostí a učinit náročná rozhodnutí, která budou mít zásadní vliv na budoucnost opic i lidí. (Falcon)
(více)Videa (20)
Recenze (351)
Začátek (doufejme) nové trilogie nemohl dle mého názoru odstartovat lépe. A to i přesto, že bylo na první pohled zřejmé, že nová kapitola z tohoto světa nebude dosahovat takových kvalit jako předchozí tři snímky, které byly ve všech ohledech dokonalou esencí precizně odvedené práce. Je ale nabíledni poznamenat, že tvůrci Kingdom of the Planet of the Apes nedělají zavedené značce vůbec žádnou ostudu. Téměř od samotného začátku jste totiž doslova ohromeni úžasně propracovaným světem, u něhož z každého filmového políčka čiší drtivý fakt, že si příroda bere vše postupně zpátky. Jsme zde tedy svědky místy až epochálních záběrů na rozpadající se fragmenty dávné lidské civilizace, které působivě kontrastují s inteligentními lidoopy a jejich jednodušším způsobem života. Právě v otázce vizuálních triků je tento počin nejsilnější, jelikož nic tak dýchajícího svým vlastním životem a zašlými vzpomínkami na vrchol lidstva jsem snad neviděl od doby, kdy jsem si zahrál hru "The Last of Us Part II". Jediná potíž tedy tkví ve scénáři, který je právě díky dlouhým expozicím a představování světa poněkud upozaděn. Ve finále se tedy nějakého významnějšího posunutí děje dočkáme zhruba až v poslední části, kdy se ale začne velmi spěchat, aby všechny linky dospěly ke kýženému rozuzlení. Avšak i přes tento neduh se stále jedná o úžasnou dobrodružnou podívanou, která vypráví nový vtahující příběh z tohoto legendárního univerza. A já vážně doufám, že režisér Wes Ball dostane šanci tento příběh dovyprávět v dalších filmech. Skvělá práce! (Viděno v kině CineStar IGY České Budějovice) „Apes Hunt Humans. That is WRONG!“ ()
Miluju celou tuhle opičí sérii, miluju Wese Balla a miluju jeho Labyrinty, takže tohle byla jasná záruka kvality, což se ostatně potvrdilo už od prvních minut. Jestli je něco bezchybné, je to vizuál celého filmu, protože tady dostáváme naprosto precizní opice, jejichž kvalita stoupá s každým dílem a tohle je už asi pomyslný vrchol, přes který se už nepůjde dostat, dále je tady excelentně zobrazen barvitý svět okolo, lesy, příroda, ORLI!!, takže k této stránce nemám slov. Stejně tak musím pochválit příběh, který nám v úvodu vysvětlí, kam jsme se od doby Cézara dostali a který solidně vykresluje jednotlivé současné "frakce" na zemi a kdo proti komu vlastně je. Takže jako vizuální lahůdka spolu s putováním po světě a odhalováním příběhu je film suprový. Jediný můj problém, který mě současně odrazuje od plné pětky, je ale absence větší akce, velkolepějšího finále či hromadné bitvy (která v předchozích dílech byla téměř vždy velkou dominantou závěru...) a stejně tak až možná trochu moc nasílu směřovaný příběh k tomu osudnému přístání rakety (což jsme tak nějak všichni tušili, že přijde), takže divák vlastně asi zhruba ví, kdo vyhraje, co se stane a jak to celé skončí, což trochu kazí moment překvapení. Ačkoliv sice převládají výrazně pozitivní dojmy, tak mi k tomu k dokonalosti pořád chybí nějaké větší završení, lepší "záporák" nebo větší osudovost celé série, takže hádám nezbývá než doufat, že se toho Wes chopí pořádně a další díly přinesou větší řežbu. Jo a chválím orly a originalitu tohoto prvku, jelikož ti byli opravdu dost potěšující. ()
Nezáživné propagační video BLM, asi nejhorší od dob, kdy ty opičáky ještě proháněl zkurvený předsudečný rasista Čárltn Hestn. Oproti předchozím velmi slušným a zábavným dílům tentokrát najali na spatlání scénáře nějakého nudofilního primáta s pomalou kopírkou, který se jim za tu privilegizaci postižených odměnil mimořádně unylou a nenápaditou progresivní opičí utopií bez výraznější dramatizace, jež se líně až nezáživně vleče jako mandril s hemoroidy k proktologovi. Být taková historka osazená lidmi, a nikoliv animovanými obyvateli Afriky, neštěkl by po tom ani narkoleptický pavián a nepomohlo by ani to, že je to hezky natočené, ani parádně udělané pohyby, skřeky a posunky zúčastněných opolidí. A tak jediným opravdu zábavným prvkem tu je angličtina všech těch primátů, která intonačně i gramaticky zní úplně stejně jako od nativního prodavače zaručeně pravých kožených bund na tržnici v Dakaru (Popřípadě v Paříži, pokud se mu povedlo převeslovat to fuj fuj zlé, antiprogresivní a nemultikulturní Středozemní moře.). Tady si bolševičtí soudruzi z Holého údu roztomile hodili hovno do větráku, bo rasismus jak vyšitý! No hotová marxokrádež!!! ()
Cézar je mrtev, ale jeho odkaz přežívá - byť ve zvrácené podobě! I když jsem neviděl Válku o planetu opic, šel jsem do kina na nejnovější příspěvek z postapokalyptické opičí ságy, jelikož se jedná o čerstvý restart(?) této série. Království Planety opic je po audiovizuální stránce opět podmanivou podívanou, která stojí zejména na úžasných CGI opicích. Příběhově sice nemá film moc čím překvapit, přesto se na něj díky výše zmíněnému líbivému vizuálu a pravidelně dávkované akci velmi dobře dívalo. Zaujala mě postava bodrého Raky(ho) a též linie s chovem orlů (zde jsem si vzpomněl na ikrany z Avatara). Jsem zvědavý, jestli v následujících letech vznikne nějaké pokračování, jemuž bych se určitě nebránil. ()
Výborná výprava, úchvatné scenérie a zejména trikoví kouzelníci z novozélandského studia Weta. Jejich hrdinové z jedniček a nul, to je prostě hluboká poklona. Jenže co dál? Pražádný humor, mizerné emoce, průměrná atmosféra, rozkolísané tempo, bez momentu překvapení a hlavně tu máme postapokalyptický svět (o mnoho generací později), který si musel mnohé prožít, přitom tady je předložený v absolutně nesurovém rodinném balení. Chlupáč Noa je sympaťák, ale Andy Serkis a jeho vůdcovský Caesar, to bylo jednoduše ikonické spojení. Každopádně jeho odkaz přežívá také v aktuálním světě, kde vládnou primáti. Žijí v různých oddělených klanech, jeden napadne druhý, tlupa je zajata opičím tyranem, ústřední hrdina přežije a čeká ho (nejen ve snaze zavděčit se silnému otci) záchranná odysea. A v čase (v dalších dílech) pochopitelně cesta k sebevědomému vůdci klanu. Zatímco lidská žena (a dobře ji hrající Freya Allan) potěší, u orangutana Raky jsem byl rád, co se mu na mostě přihodilo. I další postavy jsou poměrně nezajímavé nebo nedostávají tolik prostoru, kolik by měly. Technicky naprosto v pořádku, příběhově nikoliv, i když základy pro další potenciální filmy samozřejmě máme. Wes Ball se mohl po sérii pro náctileté (Labyrint) dostat na dospěláckou akci, ale krapet to odmítl. Důstojné, ale měl se do toho pořádně obout. Tři až čtyři hvězdy. ()
Galerie (45)
Photo © 20th Century Studios
Zajímavosti (10)
- Opice využívajúce pozostatky lode na brehu ako obydlie je odkazom na cintorín lodí použitý ako úkryt vo filme Útek z planéty opíc (1971). (Arsenal83)
- Prvý trailer získal 75 miliónov online videní za prvých 24 hodín. (Arsenal83)
- Námetom režiséra Wesa Balla pre film bol „Apocalypto s ľudoopmi“. (Arsenal83)
Reklama