Reklama

Reklama

Nikdo nemůže ukrást takový balík a zůstat přitom naživu... Bývalý letecký akrobat Charley Varrick v podání Waltera Matthaua představuje hlavu kriminálního gangu, který v přestrojení vyloupí zapadlou městskou banku v Novém Mexiku. Zdánlivě dokonalý plán ale dostává vážné trhliny ve chvíli, kdy policejní hlídka na místě činu odhalí kradené auto. Během přepadení banky se strhne smrtící přestřelka, která si vyžádá několik obětí. Při zběsilé automobilové honičce je navíc vážně postřelena Charleyho manželka Nadine, která mu později na následky zranění umírá v náruči. Z celé akce tak vyvázne naživu pouze Charley a nevyzpytatelný výtržník Harman. Naléhavost celé situace ještě umocní zjištění, že pobočka banky představovala velkou pračku špinavých peněz a podařilo se jim zmocnit pořádného balíku. Charley okamžitě vytuší, že horké peníze patří mafiánům, kteří je budou chtít dostat za každou cenu zpět. Dvojice bankovních lupičů na útěku sice nalezne dočasné útočiště v obytném přívěsu za městem, jenže v patách jsou jim policisté i elitní profesionální zabiják ve službách mafie. Charley moc dobře ví, že z Nového Mexika se jen tak živí nedostanou. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (72)

ZkuKol 

všechny recenze uživatele

Práškovací letadlo, bystrá mysl a třičtvrtě miliónu dolarů. Film mistra Siegela, který smrdí režisérovým rukopisem víc než hromada tchořů v kafilerce. Násilí, civilní kamera, křiklavá hudba a absolutní absence snahy o prvoplánovitou zábavnost a eleganci. Je to tradičně špinávé, plné drsňáků, šerifů, podrazů a starších koček, které rádi podlehnou. Mám americké sedmdesátky v celku rád a tohle je úspěšný reprezentant této éry. Matthau spousta známých obličejů z tvorby šikuly Dona tu hrají uvolněně a přesto přesně jak mají. Jenom občas jsou některé rozhovory a scény delší než by byl ideál, ale to mi u Siegela už vadilo víckrát a je to spíš dobou než chybou a taky jsou některé triky průhlednější:-) Podrazácký příběh se sympatickým hrdinou v už ne tolik sympatickém provbedení (berte jako klad), které časem trochu ztratilo na tempu a spádu... 80% ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Prý "béčkové krimi". Tohle je chytrá, stylová, naprosto nekompromisní kriminálka nejlepší školy. Brilantně a vtipně napsané postavy (fotografka, sexuálně vyprahlá tetka), skvělý cit pro detail (holčička na houpačce) a atmosféra jako trám. Jen ten stereotyp chlapáctví je už dneska vcelku legrační - mužští hrdinové se tady dvoří dámám tak, že je třísknou přes kebuli. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Slušná sedmdesátková kriminálka, jednoduchá a sednoucí jako facka, kterou v ní dá mafiánský zabiják místo předehry sličné fotografce, než ji ohne. Místy legrační tím, jak dělá ramena (viz. ta facka - ale takové už byly sedmdesátkové kriminálky, bez nafackování ženě to nešlo, ale ne, že bych si snad stěžoval), ale díky kvalitnímu obsazení a výkonům to ustojí. ()

Mol 

všechny recenze uživatele

I LIKE YOUR BED. YOU MAY FIND THIS HARD TO BELIEVE BUT I'VE NEVER SLEPT ON A ROUND BED! IS THAT SO? WHAT'S THE BEST WAY? NORTH, SOUTH, EAST OR WEST? Charley Varrick je ale frarej. Z mrtvoly jeho ženy se ještě doutná a on už klátí sekretářku svého protivníka. Hlavně myslel několik tahů dopředu. S takovou mozkovou kapacitou by porazil i počítač IBM v šachu. Kriminálky ze sedmdesátých let mají něco do sebe, jen ty křiklavé barvy co se nosily, byly úděsné. Killer Molly a ten jeho pitomej klobouk. Kdyby se raději ohákl do stylového černého obleku a navrch černé brýle, udělal by líp. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Velice slibná kriminálka Dona Siegela, který zde dokázal, že se umí obejít i bez své dvorní hvězdy - Clinta Eastwooda. Sice zde v menších či větších rolích zapojil některé své oblíbence (např. Andy Robinson, John Vernon či Albert Popwell - všichni Drsný Harry), ale jinak dostal největší prostor charismatický Walter Matthau, známý spíše z komediálních rolí. Ale i kreace málomluvného lupiče, který má pod čepicí, mu sedla náramně. Charley Varrick je bezesporu kvalitní snímek, který mohu vřele doporučit, protože režisér Siegel se drží svého typického, přímočarého způsobu vyprávění, bez jakéhokoliv kousku vaty. Jeho filmy prostě mají spád a tento není výjimkou. A jak říká uživatel sud - tento počin má i potenciál kultovního díla, který však bohužel z neznámých důvodů neproměnil. Nevadí, poctivá krimi ze staré školy, která má drive, mě vždycky potěší. A abych nezapomněl, Lalo Schifrin svou neotřelou hudbou opět výtečně dokresluje jednotlivé scény. P.S. Konečně už také vím, kde vzal Quentin Tarantino tu fajnovou hlášku o kleštích a letlampě... ()

Galerie (46)

Zajímavosti (5)

  • Práškovací letadlo BOEING A75N1, ve kterém se snaží Charley Varrick (Walter Matthau) na konci filmu uniknout, bylo v Oakdale v Kalifornii 31. prosince 1976 zničeno. Třiatřicetiletý pilot se při práškování nedokázal vyhnout drátům vysokého napětí a při nehodě zahynul. (ČSFD.cz)
  • Tímto filmem se inspiroval režisér Quentin Tarantino při tvorbě Pulp Fiction. Ve filmu hraje John Vernon postavu jménem Maynard Boyle. Tarantino použil jméno Maynard pro postavu hranou Duanem Whitakerem. Rovněž slavná hláška Marselluse Wallace o kleštích a letlampě pochází z tohoto filmu a pronáší ji právě postava Maynarda Boyla. (JayKey)
  • Pletené svatební prsteny, které ve filmu nosí Walter Matthau a Jacqueline Scott, jsou stejné, jaké nosí Charles Bronson a Lee Remick ve filmu Telefon (1977), rovněž režírovaném Donem Siegelem. Rovněž se v něm objevil i žlutý Lincoln Continental, kterým lupiči odjedou po loupežném přepadení. (ČSFD.cz)

Reklama

Reklama