Režie:
Don SiegelKamera:
Ellsworth FredericksHudba:
Carmen DragonHrají:
Kevin McCarthy, Dana Wynter, Larry Gates, King Donovan, Carolyn Jones, Jean Willes, Ralph Dumke, Virginia Christine, Dabbs Greer, Kenneth Patterson (více)Obsahy(1)
Film se odehrává ve fiktivním městečku Santa Mira a hlavním hrdinou je doktor Bennell (Kevin McCarthy), který se vrátí do svého rodného města a zjistí, že se jeho obyvatelé podivně změnili. Malý chlapec běží po ulici a křičí, že jeho matka už není opravdová, a podobně reagují i jiní. Doktor Bennell brzy objeví příčinu: invazi mimozemšťanů, kteří prostřednictvým kokonů nahrazují lidi jejich bezduchou imitací. (Panavision)
(více)Videa (1)
Recenze (137)
║Rozpočet $417,000║ V jednoduchosti je niekedy fakt krása, takmer celá atmosféra filmu postavená len na výkone hercov, ďalej na minime "účelových" trikov pozostavených len z tej trošku kreatívnejšej ručnej práce, sem tam naháňačky, akcia,... proste staré dobré časy. /80%/ ()
Další z řady starých klasik, které jsou sice nesporně kvalitní, ale na druhou stranu dnes již nepůsobí tak, jako v době svého vzniku a sem tam trochu nudí. Invaze lupičů těl ale není úplně exemplární případ: některé momenty jsou mrazivé i pro diváka 21. století, a na rozdíl od většiny tehdejšího sci-fi to nepůsobí naivně ani stupidně. Ocenit musím také otevřený konec a inovativní záběry (např. pohled z očí do očí ke konci filmu - fakt děsivé). A navíc jsem zjistil, kde se inspirovali designeři vajec z o čtvrt století staršího Vetřelce. ()
Mistrovská filmařina. Některé záběry jsou vizuálně neuvěřitelně namakané a i ten celkový příběh mi přijde hustej. Jsem totiž ulítlej na různý zombie filmy a tohle k nim nemá moc daleko. Souboj jednotlivce s okolnímy lidmy ze kterých se všichni staly ufoni vylíhlí z lusků, takhle to možná zní směšně, ale ten film je fakt třída. Dost také oceňuji fakt nestárnutí, vůbec to není nudné a opravdu to nepůsobí staře. Podtrženo fakt bravurní režií a hodně dobrými hereckými výkony. Jediné co bych mohl vytknout je dost urychlený konec, chybělo mi tam takový to "dáme těm ufonskejm grázlům na prdel," ale to vůbec nevadí. Ještě jednou říkám majstrštyk. ()
Když jednou začnete pochybovat… Jako kdyby se deziluze filmů-noir přesunula z velkoměst na předměstí. Stejně jako poválečná americká společnost, preventivně strašená špiony z východu a atomovou bombou. Společnost konzumní a unifikovaná. První větší kritický úspěch Peckinpahova mentora Dona Siegela je až sadisticky zneklidňující tím, že nic nevysvětluje. Zachycení nálady ve společnosti nevyužívá k průhledné proti-komunistické agitaci. Nevinné, tehdejším Američanům jistě povědomé situace typu společného zahradního opékání, zasazuje do úmyslně nečitelného kontextu a nutí diváky, aby si sami zodpověděli, co je v nepořádku. Co je s nimi v nepořádku. Racionální vysvětlení, o které zprvu usilují postavy, je vyloučené. Zkuste vysvětlit strach. Kde jedince nevyléčí psycholog, tam společnosti nepomůže žádná instituce. Jedou v tom všichni, a kdo zkusí vybočit, bude za blázna. Na stísňující atmosféře se podílí kamera, pronikající do osobního prostoru postav, a využití lokací, jež minimalizují šanci na únik (koridory, zužující se ulice). Občasná naivita a polopatičnost dnes pobaví, ale není tak častá a výrazná, aby negativně ovlivnila úžasný spád filmu, tvořeného zhruba ze třetiny nepolevujícím útěkem před tím, v čem tehdy lidé žili. A vlastně – nejen tehdy. 85% Zajímavý komentář: Marigold ()
Poctivá záležitost, které možná čas ubral na děsivosti, ale rozhodně ne na kvalitě. V podstatě jedinou výtku mám k logice závěru snímku, kdy (spoiler) se Bennelova přítelkyně promění, ačkoli lusk s tou mimozemskou kytkou nikde poblíž neleží. Tam dostává smysl celého vyznění trochu na prdel. Jinak je atmosféra parádně noirová (vč. nezbytného voiceoveru) a děj sype od začátku až do konce. Jde vidět, že v rukou zručného řemeslníka se může i handicap padesátých let, kdy paranoia studené války dávala vzniknout hrozným paskvilům, proměnit v ryzí zlato. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (25)
- Posledná sekvencia bola natočená nie na skutočnej hollywoodskej diaľnici, ale na málo používanom priečnom moste. Autá riadili kaskadéri. Režisér Don Siegel neskôr povedal, že Kevin McCarthy bol v reálnom nebezpečenstve, že bude zasiahnutý, pretože scéna bola točená za úsvitu a on bol takmer úplne vyčerpaný. (Bilkiz)
- Počas desaťročí od uvedenia filmu sa pojem „pod people“, ktorý bol inšpirovaný premenenými postavami vo filme, stal populárnou frázou označujúcou ľudí, ktorí sú emocionálne mŕtvi. (Bilkiz)
- Film byl promítnut v červenci 1955 vybraným divákům. Ti se nevhodně smáli některým scénám. Na základě toho bylo z filmu vystříháno několik humorných záběrů a dialogů. (Terva)
Reklama