Režie:
Jonathan HensleighScénář:
Jonathan HensleighKamera:
Tom SternHudba:
Max ArujHrají:
Liam Neeson, Marcus Thomas, Amber Midthunder, Laurence Fishburne, Benjamin Walker, Holt McCallany, Matt McCoy, Martin Sensmeier, Matt Salinger, Adam Hurtig (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V odlehlé oblasti severní Kanady dojde k sesutí těžce přístupného diamantového dolu. Zůstane v něm uvězněna skupina horníků, kterým postupně dochází kyslík. Jedinou jejich nadějí na záchranu je tým v čele se zkušeným řidičem kamionu (Liam Neeson) schopným překonat nebezpečnou cestu přes zamrzlý oceán. Tuto takřka nemožnou misi komplikuje nejen ohromná vzdálenost a prudká bouře, ale také postupující obleva. Nic z toho se však nevyrovná jejich hlavní hrozbě... (Mirius FD)
(více)Videa (1)
Recenze (239)
Ono to urcite nebude kultovy film, ze jo, ba dokonca nepojde ani o film roku. V zaplave filmoveho mainstreamu /Tchory, Avengers 2012, 2015 atd, Kapitan Panama, Kostarika ci Honduras ci jaxa ten stat volal/ ide vsak o sympaticky film zo zimneho prostredia. Ktory je najlepsie sledovat, ked je vonku plno nakydaneho snehu a najlepsie minus 15 az minus 20. Stary Dedo Neeson /Mezi nahrobnymi kameny, 96 hodin, Temny Rytir Povstal/ este na stare kolena akciu zvlada, reziserovi hensleighovi /Smrt Zabijaka 2011/ sa podarilo ukecat i Lorenca HoriacuRybu /Matrix 1999, Atentat v Ambassadoru/ + par dalsich hercov. K subjektivnemu vysokemu hodnoteniu dopomohol aj ten fakt, ze milujem kamiony a vlaky. Vlakov nebolo, tak aspon tie kamiony som si rad pozrel : 74 % ()
Neeson, jakožto akční jistota posledních let vytahuje další rutinní jízdu (brát doslovně). Samotnej námět mě docela překvapil, o něčem takovém, jako jízdy kamionem přes led jsem neměl ani páru, a i sem tvůrce podezíral, jestli si to náhodou celé nevycucali z prstu, ale kdo ví, Kanada je Kanada... Film stlačuje od začátku do konce penál až na podlahu, a hlavně první polovina je až skoro výborná, a velmi nápaditá. Ne že by se scénáristi nějak překonávali, ale v podstatě přesně ví, co divák chce, a to mu servírují v atraktivním zimním prostředí a nápaditém kamioňáckem prostředí. ()
Skvelé niekde do druhého fuckupu, potom to začne byť umelo a hlavne zbytočne naťahované, hlavným hrdinom sa furt deje niečo do prieku a nie a nie to skončiť. Skrátiť o 15 minút, lepšie pracovať s akciou a bolo by to veľmi fajn skoro Ačko. Takto to nevyplávalo z Bčkových vôd, čo je škoda, lebo úvod to malo mocný. 2 z 5 ()
Nemůže být pro mě vzdálenější téma než to, které nabízí Mrazivá past. Sám se tomu divím a nerozumím tomu, ale mě tenhle film bavil a tím bylo ovlivněno i moje vyšší hodnocení. Liam Neeson mě nemůže nikdy zklamat a koho jiného bychom měli posadit za volat kamionu a vyslat na sebevražednou misi, v níž jde o každou vteřinu?! ()
Hloupý film, ve kterém praskající led pronásleduje jedoucí kamiony, aby se praskání následně na poslední chvíli zastavilo u jejich nohou, řidiči si řeknou pravidlo o diverzifikaci rizik, aby je při první příležitosti porušili, ale vrcholem stupidity je noha uvězněná ve smyčce ocelového lana napnutého mezi dvěma auty. A to jsme v první třetině filmu. Takové srágoroviny se v devadesátých letech laserovaly rovnou na DVD a posílaly se přímo do videopůjčoven. Ztráta času. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (5)
- Ľadová cesta v kanadskom Severozápadnom teritóriu, ktorá inšpirovala film, má dĺžku 400 km, prechádza cez 64 zamrznutých jazier a na ľade má šírku asi 50. Vodiči nákladných vozidiel tu cestujú 14-16 hodín pri maximálnej rýchlosti 25 km/h. (Arsenal83)
- V průběhu filmu si můžeme povšimnout jiných typů kamionu Kenworth, a to například v cca 2/3 filmu, kdy kamiony vyjíždí ze zmrzlého jezera do kopců a jsou pronásledovány skůtry a SUV – zde to jsou starší typy. A naopak při jízdě po druhém zmrzlém jezeře jsou to již o generaci novější typy s výrazně jinými předními světly. (Pazdi)
- V průběhu filmu si můžeme povšimnout objevujících se a následně mizejících řetězů z hnacích kol tracků. (DJMaroko)
Reklama