Režie:
Steven SpielbergScénář:
Steven ZaillianKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Liam Neeson, Ben Kingsley, Ralph Fiennes, Caroline Goodall, Jonathan Sagall, Embeth Davidtz, Małgorzata Gebel, Mark Ivanir, Andrzej Seweryn (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Hluboce šokující, nemilosrdné drama o noční můře holocaustu, založené na skutečných událostech. Na záchranu 1100 životů obětoval Oskar Schindler veškeré své jmění... Polský Krakov 1939. Židovská obec je vystavována stále se zvyšujícímu tlaku ze strany nacistů. Do této vřavy vstupuje obchodník Oskar Schindler, člen Nacistické strany, velký svůdník a muže vydělávající na válečném utrpení, který dokázal najít v sobě člověka a zachránit ty, kterým už zdánlivě nebylo pomoci... Film Stevena Spielberga je stěžejní dílo světové kinematografie a vítěz sedmi Oscarů, včetně ocenění za Nejlepší film roku a Nejlepší režii. (Lucernafilm)
(více)Videa (8)
Recenze (1 783)
Spielberg v tomto veledíle ukázal, že nepochybně patří k té největší špičce režisérů všech dob. Krásně komponované záběry, citlivá práce s chytře zvolenou černobílou kamerou a samozřejmě to hlavní - ultimátní, postupně gradující příběh o židech v druhé světové válce, úspěšně se vyhýbající patosu, samoúčelnosti, či nereálnosti (nemluvím teď o tom, zda byl Schindler skutečně lidumil, ale spíše o celkovém vyobrazení holocaustu a světa kolem něj), či jiným nedostatkům. A Liam Neeson také předvádí svůj životní výkon, čímž jen přispívká k tomu, aby Schindlerův seznam mohl být právoplatně označen za nejlepší neakční válečný film. 9/10 ()
Pianista ve srovnání se Schindlers list působí opravdu bídně, proto se nikdy nebudu tyto dva filmy snažit srovnávat. To jen tak na úvod a s vědomí, že sem i Pianistovi dal 5. Ovšem Spielbergův opus magnum prostě už asi nic nikdy nepřekoná, alespon ne v tomto "žánru". Příběh je opravdu dechberoucí, scény spielbergovsky vypilované (nejvíc, když nepočítám proslovy a dialogy hlavních postav, zaujala noční scéna po vyklizení ghetta - opravdu mrazivě dokonalé) a jsem opravdu rád, že se jednoho z nejkrásnějších příběhů o skutečně skutečných lidech ujal on. A do hlavní role dal Neesona. Ten prostě Schindlera hraje famozně, jeho postava a charakteristický hlas, který dodává opravdu hodně charismatu mu v tom velmi pomáhají. Kingsleyho postava nemá hlavní slovo, avšak jeho výkon je stále jako vždy velmi slušný. A o Amonovi toho bylo napsáno už tolik, že jen souhlasně kývnu nad tím, že Fiennes tehdy měl dostat oscara. Film trvá slušnou dobu, ale uběhne velmi rychle a.... prostě mně to stále dokola dostává. Tolik emocí, procítěnosti a krásy v protikladu s hrůzami holocaustu se jen tak nevidí. Liamova závěrečná tečka se může zdát někomu sentimentální a přehnaná, ale alespon Spielbergova Schindlera sem si zamiloval, at už byl opravdu jakýkoliv. Krása ()
Steven Spielberg je fenomenální "řemeslný" režisér s talentem pro vytvoření technicky i obsahově prvotřídního snímku. Králem je na poli velkolepých a vizuálně dokonalých blockbusterů. Ovšem Schindlerovým seznamem mě zase utvrdil v tom, že jestli ve mě něčím nedokáže vzbudit potřebný zájem a i patřičné emoce, budou to jeho dramata. Říkala jsem si, že alespoň tento legendární film by mohl být skutečně tak mimořádný, jak o něm mluví všechny ty recenze a vysoká procenta. A že by mě snad nějaké Spielbergovo "lidské drama" mohlo konečně nějak dostat. Bohužel, nestalo se tak ani v tomto případě. Snímek mi přišel hrozně rozvleklý a jaksi nezáživný. Děj se odehrával buď někde v kanclu, na večírcích nebo v jiných místnostech, kde se v podstatě nedělo nic zásadního. Jenom dlouhé rozhovory, debaty, papírování a zase debaty. Toto monotónní tempo mě začalo pomalu uspávat. Liam Neeson a Ralp Fiennes jsou skvělí a táhnou celý příběh, já jsem však na celé dlouhé tři hodiny pozornost udržet nedokázala. Nějaké větší emoce, mrazení či pocit úzkosti jsem nezažila vůbec a snad jediné, co se mnou pohnulo, byla závěrečná scéna, za doprovodu té fenomenální hudby Johna Williamse. Spielbergova dramata mě prostě nějak nedokáží zasáhnout. A je mi líto, že se to nepodařilo ani Schindlerovu seznamu. ()
Je to odpad? Alebo mám tomu dať najvyššie hodnotenie? Je to len ďalšia sionistická holokaustistická citová vydieračka či geniálne filmové dielo? Neviem sa rozhodnúť. Hmm! No ale keďže sme na internetovej filmovej databáze, budem to hodnotiť čiste z uhla pohľadu filmového spracovania. A v tom prípade musím uznať, že obrezaný pán režisér Steven Spielberg odviedol vysoko profesionálnu prácu. Natočil precízne filmárske dielo. A preto mu teda dávam päť hviezdičiek. ***** ()
Naprosto brilantní ukázka filmové práce!!! Scénář vycházející ze skutečných událostí sepsaných Thomasem Kennealym je skutečným skvostem už sám o sobě a když se ho chopil Steven Spielberg (sám žid)nemohlo to dopadnout jinak než naprosto skvostným filmem, který vzdává hold jak Schindlerovi, tak židů samotným. Liam Neeson, Ralph Fiennes a Ben Kingsley odvádí naprosto brilantní výkony, které se od nich očekávají a spolu s černobílou stylizací, která si jen lehce pohrává s barvou a až ke konci se zbarví celé plátno, způsobují naprosto úchvatnou a dojemnou podívanou o utrpení, nespravedlnosti a naději. Samotný Steven prokazuje už poněkolikáté, že je zřejmě nejlepším ve svém oboru a Oscara si plně zaslouží. Něco takového se zkrátka vidět musí. ()
Galerie (117)
Zajímavosti (145)
- Když se Göth (Ralph Fiennes) snaží zastřelit neúspěšně židovského výrobce pantů, opakovaně natahuje jak první pistoli (Parabellum), tak i druhou pistoli. Při každém natažení závěru by mu měly vypadávat z pistole náboje. Toto se ale neděje. Není možné takto natahovat neustále pistoli, aniž by z ní vypadávaly náboje, ovšem pokud je pistole nabitá. Lze úspěšně pochybovat, že by Göth neměl ani jednu zbraň nabitou a nevěděl o tom. Z tohoto pohledu je nevypadávání nábojů při pohybu závěru vzad nesmysl. (pjotri)
- Ve filmu jsou nahé ženy vidět vyholené. V tomto období se však téměř žádné evropské ženy neholily. (GreatestFan)
- Ve scéně, kdy se snaží rodina ukrýt zlato ve vlastním těle a používá ke spolknutí chleba, je použit novodobý chléb. Tento tvar nebyl za dob 2. světové války používán, ani nebyla používána bílá mouka. Chléb byl v Polsku v době, do které je snímek zasazen, čtyřhranný a tmavší. (Satalin)
Reklama