Reklama

Reklama

Všechno, všude, najednou

  • USA Everything Everywhere All at Once (více)
Trailer 2

Žena středního věku se nudí se svým manželem, začíná nesnášet svého otce a moc si nerozumí s dcerou, která pro změnu začíná nesnášet jí samotnou. Její prádelna spěje ke krachu a úřednice z finančního úřadu ji daňové přiznání hodila na hlavu. Zrovna sedí a trpí na finančáku, když se objeví manžel z jiné dimenze a ukáže jí, že má stovky životů a ne úplně každý stojí takhle za prd. Vedle sebe totiž existuje celá řada paralelních vesmírů a všem najednou teď hrozí smrtelné nebezpečí. Hlavní hrdinku tak čeká ještě větší hrůza, než jsou daně, protože právě a jenom ona může ultimátní zlo zastavit. Má totiž schopnost prostupovat souběžnými vesmíry, nasávat v nich schopnosti a dovednosti svých paralelních já a ty pak pro záchranu všech světů použít. V některém je filmovou hvězdou, jinde kuchařkou, přebornicí kung-fu, někde mají místo prstů jakési párky, někde si úřednici z finančáku vzala za ženu a jinde je zase pouhým kamenem. Na všechna svá já se může napojit a v jeden čas žít nespočet různých životů. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (732)

JFL 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem, že taková nezřízená erupce kreativity je možná jen v animaci a jsem strašně rád, že mě Danielové ukázali v jakém jsem žil omylu. Na druhou stranu doposud nikdo k filmovému médiu nepřistoupil s takovou hyperaktivní hravostí jako oni. Jejich meta meta dílo je sice esenciálně kinematografické (v příběhu, který vypráví, vyprávěcích postupech i referencích), ale současně v sobě zosobňuje internet ve fázi Web3, se vší jeho fascinující krásou, průkopnickým potenciálem, nelineární hypertextovostí i děsivou nepojmutelností dalece přesahující možnosti vnímání jednoho člověka. Ostatně kreativní přístup nesourodého a přitom nevídaně symbiotického tvůrčího dua Danielů sám naplňuje principy decentralizace a blockchainové provázanosti. "Všechno, všude, najednou" pokračuje v cestě vytyčené na poli celovečerních filmů animáky "Spider-Man: Paralelní světy" a "Rodina na baterky", ale jejich kondenzaci online lidové kreativity, a to jak té audiovizuální a grafické i narativní, ale bere dech a válcuje smysly právě jejich adaptováním do realizačně mnohem náročnějšího formátu hraného filmu. Možná pak ani není náhodou, že i tady se nakonec vše točí kolem rodiny, byť zcela odlišným a skvěle nápaditým stylem co se týče rodinné dynamiky ve vztahu k tradičním rolím záporáků a hrdinů, kteří musí projít vývojem, aby zlo přemohli. A krom toho "Všechno, všude, najednou" dává Michelle Yeoh její životní roli, ve které zúročuje všechny své předchozí životní role na filmovém plátně i mimo něj. ____ PS: Hodně bývá ve vztahu s "Všechno, všude, najednou" připomínán "Rick a Morty", co ovšem není adekvátní srovnání, protože film s populárním seriálem nesdílí jeho jízlivost a cynismus. Mnohem adekvátnější paralelu představuje geniální seriál "Gumballův úžasný svět", s nímž film sdílí nejen erupce kreativity a hravou nápaditost, ale také šíři své emocionální palety a vše zastřešující vřelost a srdečnost. ()

Shakers odpad!

všechny recenze uživatele

Fuha. Neviem čo napísať. Málokedy sa mi stáva, že nedopozerám film do konca. No celkom často sa mi stáva, že mi Oscarové filmy nesedia. No a túto na jedenásť oscarov nominovanú blbosť som nezvládol. Stavím sa, že za par rokov si na toto nikto nespomenie, možno tak na to, že tato somarina vyhrala sedem oscarov! 9% - Odpad! ()

Reklama

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Začína to ako rodinná dráma, pokračuje matrixovskou akciou a zamixuje sa to so sci-fi a komédiou. Má to množstvo originálnych nápadov, ktoré však z môjho pohľadu ako celok úplne nedržia a k záveru to už trochu škrípe. Je to také pomotané a šialené, že sa vôbec nečudujem plným hodnoteniam, ale ani tým, ktorí dali pod tri hviezdy. U mňa skôr prevažujú pozitívne dojmy z kreatívneho spracovania, ktoré dávajú do úzadia viacero pomerne nezáživných momentov. Slabšie štyri. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí tohoto filmu jsem měl pocit, jak kdybych sežral dvě šišky sekaný, půl kila bůčku a zapil to galonem plzně. Gastrodemence jak vyšitá, jen v provedení filmového prožitku se jedná spíš o filmidiocii. Já si prostě během tohoto filmu přišel jak magor. Čuměl jsem na něco, čemu jsem vůbec nerozuměl. Celou tu dobu jsem rozjížděl mozkové závity a snažil jsem se najít něco, co mi dá logiku, nějaký opěrný bod, prostě něco, čeho se budu moct chytit a podle toho pak v příběhu postupovat. A rovnou hlásím, nenašel jsem to. Přitom jsem ale přes dvě hodiny byl fascinován děním. Námětem, který logikou zachází za hranice únosnosti. Střihem, který dokázal zapracovat pohled různých dimenzí do jednoho záběru. Hereckými výkony, kde jsem naopak uznale pokýval, že Ke Huy Quan je mladý Jackie Chan, Michelle Yeoh dokáže zahrát kdekoliv, cokoliv - od depresí pokrytou členku rodiny po kung-fu mistra s malíčkem silným, jako ocelová traverza Empire State Building. O Jamie Lee Curtis ani nemluvě, protože její role je tady jedno velký WTF. On ale vlastně celý film je jedno velký WTF a kdyby to byl největší kůň Oskarů, tak bych se vůbec nedivil. Musím říct, že bych mu to pro svůj obsah docela i přál. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Nemám rád, ak sa niekomu nepáči film a začne urážať tých, ktorým sa páči. Mne sú tieto veci ukradnuté, necítim potrebu urážať názor iných. Proste poviem, že mne sa nepáčil a tým to pre mňa hasne. Toto je ale taký extrémny film, že skutočne netuším, čo sa na ňom komu páčilo. Netuším, ako TOTO mohlo získať 7 Oscarov. Nechápem, ako TOTO celosvetovo dokázalo zarobiť 107 miliónov dolárov. Áno, scenár je bizarný. Ale to, že je niečo bizarné, ešte neznamená, že je to dobré. V tomto prípade je to len bizarné. Teoreticky je to akčná komédia, čosi medzi Matrixom a Pravdivými lžami (dokonca je tu JLC, ale netancuje pri tyči). Lež akcia je priemerná a čo sa humoru týka, štyri razy som sa uškrnul, ale nie preto, že by mi to pripadalo vtipné, ale niektoré nápady boli ozaj trafené. Mám Michelle Yeoh rád od Tigra a draka, som šťastný, že sa „Kraťas“ vracia (?) k natáčaniu a Jamie Lee si to užila. Ale inak je to pre mňa otrasný film. Možno ak by trval o hodinu (!) menej, dal by sa prežiť. Ale trvá dve a pol hodiny a ja som žiaľ pri jeho sledovaní umrel. Hry s multivesmírom ma nebavia už ani vo filmových marvelovkách a tu boli zvládnuté ešte horšie. Páčila sa mi myšlienka, že je dôležité byť láskavý, hoc človek vie, aký marazmus realita okolo neho je. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (58)

  • Filmové plakáty byly vytvořeny pro alternativní vesmír: „Amour et Saucisses“ ve stylu francouzského romantického filmu, „Pinky of Fury“ jako japonský film o bojových uměních, „Rocks“ jako dokumentární film, „Fractured Personas“ jako čínská romance a „Raccacoonie“ jako disneyovka. (KGBelik)
  • Když Waymond (Ke Huy Quan) a Evelyn (Michelle Yeoh) poprvé přijedou se svou dodávkou na parkoviště IRS, míjejí cedulku, na které je kostým, který si Evelyn později oblékne. (KGBelik)
  • Scéna v karavanu, ve kterém sedí Evelyn (Michelle Yeoh) a Waymond (Ke Huy Quan), se natočila s každým hercem zvlášť. Michelle točila z Paříže a Quan z Los Angeles. Poté se na bočním skle objeví ruka, která má patřit Jamie Lee Curtis, ale ta také nebyla přítomna a ona ruka patřila spolurežisérovi. (HanzoBureshi)

Související novinky

Nový film dua Daniels má datum premiéry

Nový film dua Daniels má datum premiéry

01.03.2024

Poté, co zběsilý mix žánrů a témat od studia A24 pod názvem Všechno, všude, najednou doslova smetl loňský 95. ročník předávání Cen americké Akademie filmového umění a věd a kromě hlavního Oscara za… (více)

Oscaroví režiséři u Star Wars seriálu

Oscaroví režiséři u Star Wars seriálu

22.03.2023

Je to teprve pár dní, co se režijní duo známé jako The Daniels (Daniel Kwan a Daniel Scheinert) zasloužilo o Oscara za nejlepší režii a vlastně i nejlepší film na 95. ročníku udílení cen Akademie.… (více)

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

13.03.2023

V noci z 12. na 13. března proběhl v losangeleském Dolby Theatre slavnostní ceremoniál 95. ročníku předávání prestižních Oscarů, tedy cen americké Akademie filmového umění a věd (AMPAS). Opulentním… (více)

Reklama

Reklama