Kamera:
Larkin SeipleHudba:
Son LuxHrají:
Michelle Yeoh, Ke Huy Quan, Stephanie Hsu, James Hong, Jamie Lee Curtis, Tallie Medel, Jenny Slate, Harry Shum Jr., Sunita Mani, Aaron Lazar, Andy Le (více)Obsahy(2)
Žena středního věku se nudí se svým manželem, začíná nesnášet svého otce a moc si nerozumí s dcerou, která pro změnu začíná nesnášet jí samotnou. Její prádelna spěje ke krachu a úřednice z finančního úřadu ji daňové přiznání hodila na hlavu. Zrovna sedí a trpí na finančáku, když se objeví manžel z jiné dimenze a ukáže jí, že má stovky životů a ne úplně každý stojí takhle za prd. Vedle sebe totiž existuje celá řada paralelních vesmírů a všem najednou teď hrozí smrtelné nebezpečí. Hlavní hrdinku tak čeká ještě větší hrůza, než jsou daně, protože právě a jenom ona může ultimátní zlo zastavit. Má totiž schopnost prostupovat souběžnými vesmíry, nasávat v nich schopnosti a dovednosti svých paralelních já a ty pak pro záchranu všech světů použít. V některém je filmovou hvězdou, jinde kuchařkou, přebornicí kung-fu, někde mají místo prstů jakési párky, někde si úřednici z finančáku vzala za ženu a jinde je zase pouhým kamenem. Na všechna svá já se může napojit a v jeden čas žít nespočet různých životů. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (734)
Žena se snaží zaplatit daně... Nečekaně rozšafná hříčka na téma paralelní vesmíry. Bohužel zbytečně dlouhá a místy zbytečně sebeukájející se ve své divnosti na úkor poměrně standardního příběhu. Švýcarák držel pohromadě mnohem lépe a byl i zábavnější. Tady to chtělo tu místy ubrat a někde naopak malinko přidat, aby vznikla koherentní jízda napříč tím co mohlo být. Kwan se Scheinertem do toho dali tolik, že jsem si připadal strašlivě zahlcen věmy. Michelle Yeoh je ovšem fantastická, ve všech svých polohách a užívá si každou z nich. Ke Huy Quan se chopil příležitosti zahrát si roli šitou na míru Jackieho Chana a vytěžil z ní maximum. Chce to ještě několik shlédnutí, abych to všechno pobral, ale napoprvé zatím výborná zábava, které něco málo k dokonalosti chybí. Jako kobliha bez posypky. ()
Až dnes před plánovaným zhlédnutím jsem se dozvěděl, že jde o nový film od tvůrců Swiss Army Man. A to je naprosto dokonalá berlička k tomu, zda lidem tenhle film ne/doporučit. Bavila vás ujetost Švýcaráka a dokázal vás přes veškerý ten nános bizáru dojmout? Tak dost pravděpodobně ve vás EEAAO zanechá totožný dojem. Je až s podivem, jak mohou dva filmy, kdy v jednom je prdící mrtvola Daniela Radcliffa na opuštěném ostrově a v druhém stárnoucí Asiatka Michelle Yeoh v multiversu všedních dní působit ve výsledku naprosto stejně. Za mě jasný palec nahoru! ()
Stará rašple Michelle Yeoh se ocitá v alternativním vesmíru. A divák v naprosto přetažené stopáži se drahnou chvíli baví a posléze začne mít nutkání zívat, protože to celé se tak nějak v podstatě pořád opakuje. A opakuje se to víceméně bez ladu a skladu. Režijní dvojice Dan Kwan a Daniel Scheinert chtěla ukázat, že má schopnosti natočit film plný svébytné invence. Těmhle chlapíkům to ale zjevně nestačilo a rozhodli se, že se jejich film bude zásadně vymykat. A stvořili tak nevídanou přehlídku a zároveň směsici bizarností, co vrší jednu šílenost za druhou, až to rázem ztratí potřebný efekt. Hlavní protagonistka jednoho dne zjistí, že její existence nabrala podobu paralelních životů, její manžel, respektive jeho druhé já, znenadání přiskotačí z jiné dimenze a její další rodinní příslušníci jsou jaksi z úplně jiného světa, přičemž největší vtělené Zlo představuje její dcera. Michelle Yeoh v pohodě zvládá svá převtělení v mistryni kung-fu, kuchařku, filmovou hvězdu, což ještě celkem bylo v normě. Podstatně méně zábavné už byly její další (debilně) pojaté podoby, o kterých se ani nebudu rozepisovat, protože mnohem lepší bude, když na ně divák nebude předem připraven. Přibližně v polovině film začal být takový nějaký ubíjející. Divák tou dobou už měl za sebou kreaci Jamie Lee Curtis coby úřednice z finančního úřadu, která byla groteskně pojatá. Snůška nápadů se také už pomalu a jistě začala vyčerpávat, takže co se zbylým hodinovým úsekem. Už jsem vyhlížel konec, pak ještě přišlo peklo v podobě kuchaře s mývalem na hlavě, čímž vyvstala otázka, zda tvůrci disponují mentální způsobilostí. Ve výsledku se jedná o snímek v mnohém nevídaný, režijně a technicky zdatně odvedený, scenáristicky ovšem splácaný až přeplácaný. Tak před jeho absolvováním nejezte přílišné množství pilulek na inteligenci a raději si dejte pořádnou porci vtipné kaše, abyste tenhle filmový bizár zdárně vydrželi. 6/10 ()
Množstvo geniálnych nápadov, nemalé množstvo wtf nápadov, originálne spracovaný už dnes nie tak originálny nápad a predpovedateľné finále. O čom celý ten humbuk je, je vám jasné vlastne od začiatku, kedy zisťujeme, že táto rodinka má síce nemalé problémy, ale patria k sebe a tú cestu k porozumeniu si skrátka musia nájsť. Napríklad aj skrz množstvo vesmírov. Film mal síce veľa dobrých nápadov aj vo finále, ale asi nebudem jediný, kto sa v ňom trochu stratil ako v čiernej diere. Najväčšou kritikou hejterov bude asi fakt, že kvôli niečomu tak triviálnemu, ako sú rodinné problémy, nevytvárame nič menšie než nekonečné multiverzum. ()
První dvě třetiny jsou ukázkou prvotřídní scenáristické práce, kde se řetězí nepředvídatelné momenty jak na běžícím páse a ten valící se vlak invence ne a ne zpomalit. Tohlle by mě mělo správně imponovat, bohužel Danielové coby strojvůdci na koksu se utrhli tak moc, že se z toho ke konci stane špatně kontrolovaný vehikl, který vykolejí a všem ve vagónu rozmlátí hubu. Je to škoda, protože je tu celý sled scén a situací, které jste ve svém životě doposud ve filmu nikdy neviděli a to se cení. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (58)
- V jedné scéně měla Evelyn (Michelle Yeoh) hrát mluvící urnu, která obsahovala její popel, ale ta byla nakonec z filmu odstraněna, ale záběr na urnu zůstal. (HanzoBureshi)
- Ve scéně, kdy Evelyn (Michelle Yeoh) pronásleduje Deirdre (Jamie Lee Curtis), přechází z jedné kabinky do druhé a přitom dřepí a telefonuje. Tato scéna je téměř totožná se scénou z Matrixu (1999), kdy se Neo (Keanu Reeves) schovává před agenty ve své kancelářské budově. (KGBelik)
- Většina scén, kde byla neobvyklá akce, byla natočena s vysokou snímkovou frekvencí. To bylo provedeno proto, aby editoři měli flexibilitu při zpomalení různých částí, které původně nebyly v plánu. (HanzoBureshi)
Reklama