Reklama

Reklama

Všechno, všude, najednou

  • USA Everything Everywhere All at Once (více)
Trailer 2

Žena středního věku se nudí se svým manželem, začíná nesnášet svého otce a moc si nerozumí s dcerou, která pro změnu začíná nesnášet jí samotnou. Její prádelna spěje ke krachu a úřednice z finančního úřadu ji daňové přiznání hodila na hlavu. Zrovna sedí a trpí na finančáku, když se objeví manžel z jiné dimenze a ukáže jí, že má stovky životů a ne úplně každý stojí takhle za prd. Vedle sebe totiž existuje celá řada paralelních vesmírů a všem najednou teď hrozí smrtelné nebezpečí. Hlavní hrdinku tak čeká ještě větší hrůza, než jsou daně, protože právě a jenom ona může ultimátní zlo zastavit. Má totiž schopnost prostupovat souběžnými vesmíry, nasávat v nich schopnosti a dovednosti svých paralelních já a ty pak pro záchranu všech světů použít. V některém je filmovou hvězdou, jinde kuchařkou, přebornicí kung-fu, někde mají místo prstů jakési párky, někde si úřednici z finančáku vzala za ženu a jinde je zase pouhým kamenem. Na všechna svá já se může napojit a v jeden čas žít nespočet různých životů. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (741)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí tohoto filmu jsem měl pocit, jak kdybych sežral dvě šišky sekaný, půl kila bůčku a zapil to galonem plzně. Gastrodemence jak vyšitá, jen v provedení filmového prožitku se jedná spíš o filmidiocii. Já si prostě během tohoto filmu přišel jak magor. Čuměl jsem na něco, čemu jsem vůbec nerozuměl. Celou tu dobu jsem rozjížděl mozkové závity a snažil jsem se najít něco, co mi dá logiku, nějaký opěrný bod, prostě něco, čeho se budu moct chytit a podle toho pak v příběhu postupovat. A rovnou hlásím, nenašel jsem to. Přitom jsem ale přes dvě hodiny byl fascinován děním. Námětem, který logikou zachází za hranice únosnosti. Střihem, který dokázal zapracovat pohled různých dimenzí do jednoho záběru. Hereckými výkony, kde jsem naopak uznale pokýval, že Ke Huy Quan je mladý Jackie Chan, Michelle Yeoh dokáže zahrát kdekoliv, cokoliv - od depresí pokrytou členku rodiny po kung-fu mistra s malíčkem silným, jako ocelová traverza Empire State Building. O Jamie Lee Curtis ani nemluvě, protože její role je tady jedno velký WTF. On ale vlastně celý film je jedno velký WTF a kdyby to byl největší kůň Oskarů, tak bych se vůbec nedivil. Musím říct, že bych mu to pro svůj obsah docela i přál. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Žiješ svoje najhoršie ja..." Možno žiadny iný film nemal ku kultu menom Matrix tak blízko ako tento. Je to svojim spôsobom veľmi originálne a prepracované, ale tvorcovia akosi neodhadli kedy dosť. Je tu šialená hromada nápadov, celých scén do toho všetkého kopa kecov, šialený strih a hudba. Popravde občas to zbesilé skákanie z jednej dimenzie do druhej ide na nervy, možno je chyba, že sa to snaží byť aj vtipné, to divákov vždy rozdelí ešte viac. Matrix bol dosť vážny film...Zopár úsmevných momentov tu je, ale váľanie sa od smiechu nečakajte. Celkovo ma to veľmi nenadchlo, originálne to ano, ale veľmi nevyvážené. Zvláštne, že ma chytili viac scény v ktorých sa dokopy nič nedej a riešia sa iba rodinné vzťahy, prípadne scény s úradníčkou J.L. Curtis. To nie je veľmi dobrá vizitka pre film, ktorý je doslova napumpovaný všemožnými trikmi a bojovými scénami. Premárnená šanca na kult...60%. ++++ Źe tento guláš získa Oscara som v čase sledovania netušil. Nerozumiem tomu... ()

Reklama

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Měl jsem zkazky o tom, že to je hovadina. N8pad byl zajímavej, originální a měl potenciál. Jenže pak některé scény byly za hranou trapnosti a nevkusu. A někdy ve 2/3 se přidala taková míra patosu, jakou jsem snad ještě neviděl a k tomu balík nudy. Chápu, že tvůrce chtěli sdělit nějaké poselství, ale za mě to bylo zbytečně přehnané a myslím si, že i účelové, protože na podobné hovadiny někteří kritici slyší. # příběh *** | hudba *** | humor – | akce *** | napětí * | pustil bych si znovu * ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Nedivím se, že takto chaoticky vyprávěný příběh hned v úvodu leckoho odradí. Kdo tomu však šanci dá, rozhodně litovat nebude! Dílo si od začátku až do konce udržuje velmi vysokou úroveň. To především velmi originálním nápadem, perfektními hláškami, propracovanými akční scény a svěžím humorem. Díky čemuž, na mne tento pokus o multiverse neuvěřitelně zapůsobil. Politické korektnosti je tu sice požehnaně, což také mnoho scén učiní tak trochu cringy. Až jsem to sám zpočátku také neviděl nijak valně a uvažoval jsem proto maximálně o třech a ještě slabších hvězdách. Můj názor záhy změnila druhá kapitola, ve které již do sebe začíná všechno parádně zapadat a člověk rázem div nezačne uvažovat o počtu plném. To potvrdí i finále, které si vysvětluju jako satiru reflektující omyly četných filmů podobného typu. Myslím, že bude jenom fér, když to zakotvím někde uprostřed, neboť zpočátku tomu skutečně k dokonalosti něco chybělo. 75% ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režijní dvojice Dan Kwan a Daniel Scheinert (známí pod názvem Daniels) na sebe upozornila v roce 2016 svým celovečerním debutem Švýcarák. Pozornost se na něj strhla především díky faktu, že v něm Daniel ,,Harry Potter´´ Radcliffe ztvárnil prdící mrtvolu, ve finále se ovšem ze Švýcaráku vyklubala dostatečně fajn absurdní černá komedie, která rozhodně dokázala vyvolat v tom, co přesně Daniels předvedou příště. Termín absurdní černé komedie by šel bez problémů přiradit i k jejich druhému celovečernímu snímku s názvem Everything Everywhere All at Once, s tímto filmem je to ovšem celé složitější. Jde totiž o žánrově velmi naplněný balón, který je nejen černou komedií, ale i sci-fi, fantasy či filmem o bojových umění. Především jde ovšem o nejpovedenější film o cestování multivesmírem. Ano, lepší než poslední Spider-Man i poslední Doctor Strange!   Everything Everywhere All at Once je přesně ten typ filmu, který dokáže v divákovi od počátku vyvolat pocit, že je svědkem něčeho speciálního a zásadního. Vypravěčskými postupy i vizuálním uchopením neskutečně zábavná a vtahující podívaná, která skutečně sází na mnoho absurdit, v průběhu pořád koketuje s chaotičnosti a ve finále přesto do sebe vše skvěle zapadne jako u té nejlepší možné stavebnice. Přitom všem prozkoumává podstatu existence a celé Everything Everywhere All at Once už teď může usilovat o získání titulu divoké filmové karty roku. Něco tak specifického se totiž skutečně nevidí každý den.   Je to divoké, víceméně skutečně šílené, přesto v průběhu čím dál tím více lidské a hřejivé. Šikovný scénář u Everything Everywhere All at Once naprosto využívá předložené karty a potenciál cestování paralelními světy vytěžuje na maximum. Má štěstí ve vynikajícím castingu, především Michelle Yeoh v hlavní roli je naprosto vynikající a film tak skvěle funguje i díky jejímu výkonu.   Everything Everywhere All at Once divákovi předává horskou dráhu emocí, kdy je snadné se smát, být dojat i zamyslet se nad podstatou svojí existence a osobní budoucností. Je to celé skutečně ulítlé, střelené, přesto neskutečně chytré. V průběhu se jen film více a více projevuje jako jeden z nejkreativnějších filmů za pár let, kdy Daniels skutečně nešetří nápady. Jde o ten ideální příklad toho, že film může být neskutečně divokou zábavu, přesto může souběžně servírovat důležitá moudra a poselství. To zvládl například James Gunn u obou Strážců Galaxie, svého Sebevražedného oddílu i seriálového Peacemakera, Daniels poté v tomto ohledu poté zacházejí ještě o ždibec dál.   Everything Everywhere All at Once by do jisté míry vlastně mohli představovat dva odlišní žongléři: Jeden by měl na svých bedrech míčky, které skutečně kombinují pestrou paletu žánrů, druhý by měl poté na bedrech právě ono kombinování různých emocí. Jde přesně o ten typ filmu, který je sám o sobě vyšperkovaný, hodně mu ovšem skutečně přidává právě samotné divácké vnímání. Daniels celou dobu dokáží vyvolat pojem, že drtí možný potenciál naplno, dokáží ze slova bordel udělat lichotku a skutečně z každého člena obsazení vykřesat maximum. Kromě Michelle Yeoh především z Jamie Lee Curtis, Stephanie Hsu či vždy vynikajícího Jamese Honga.   Everything Everywhere All at Once přesto vše ovšem zůstává především filmem, který nejde pořádně rozebrat. A to ne proto, že by to bylo vyloženě nemožné, ale proto, že tak horská dráha emocí se převypravuje těžko. I proto si nejlepší film o cestování paralelními světy za poslední dobou zaslouží diváckou pozornost, každý filmový divák by ignorováním Everything Everywhere All at Once ošidil především sám sebe. Rok 2022 sice ještě pořádně není ani v polovině, do konce roku ovšem nejspíš vznikne přinejlepším pouze málo tak výrazných a především fenomenálních záležitostí..... () (méně) (více)

Galerie (26)

Zajímavosti (58)

  • Když Waymond (Ke Huy Quan) a Evelyn (Michelle Yeoh) poprvé přijedou se svou dodávkou na parkoviště IRS, míjejí cedulku, na které je kostým, který si Evelyn později oblékne. (KGBelik)
  • Filmové plakáty byly vytvořeny pro alternativní vesmír: „Amour et Saucisses“ ve stylu francouzského romantického filmu, „Pinky of Fury“ jako japonský film o bojových uměních, „Rocks“ jako dokumentární film, „Fractured Personas“ jako čínská romance a „Raccacoonie“ jako disneyovka. (KGBelik)

Související novinky

Nový film dua Daniels má datum premiéry

Nový film dua Daniels má datum premiéry

01.03.2024

Poté, co zběsilý mix žánrů a témat od studia A24 pod názvem Všechno, všude, najednou doslova smetl loňský 95. ročník předávání Cen americké Akademie filmového umění a věd a kromě hlavního Oscara za… (více)

Oscaroví režiséři u Star Wars seriálu

Oscaroví režiséři u Star Wars seriálu

22.03.2023

Je to teprve pár dní, co se režijní duo známé jako The Daniels (Daniel Kwan a Daniel Scheinert) zasloužilo o Oscara za nejlepší režii a vlastně i nejlepší film na 95. ročníku udílení cen Akademie.… (více)

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

13.03.2023

V noci z 12. na 13. března proběhl v losangeleském Dolby Theatre slavnostní ceremoniál 95. ročníku předávání prestižních Oscarů, tedy cen americké Akademie filmového umění a věd (AMPAS). Opulentním… (více)

Reklama

Reklama