Režie:
Sylvester StalloneScénář:
Sylvester StalloneKamera:
Bill ButlerHudba:
Vince DiColaHrají:
Sylvester Stallone, Talia Shire, Burt Young, Carl Weathers, Brigitte Nielsen, Tony Burton, Michael Pataki, Dolph Lundgren, Al Bandiero, Dominic Barto (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Rocky Balboa doprovází svého přítele Apolla Creeda do ringu při zápasu proti ruskému boxerovi Ivanu Dragovi. Drago je na Creeda příliš silný a bohužel ho v zápase zabije. Balboa se viní z Creedovy smrti a je odhodlán Draga porazit. S pomocí Creedova bývalého manažera Dukea odcestuje do Sovětského svazu, aby se s Dragem utkal. (Filmbox)
(více)Videa (2)
Recenze (862)
Tvůrci ve čtvrtém díle udělali jednu dobrou věc, a sice zápletku se Sovětským svazem v době pozdní studené války. Vybrat si sebecharismatičtějšího "amerického" soupeře by znamenalo jen slepé kopírování trojky. Ale Dolph "kamená tvář" Lundgren jako soudruh Drago, to je skutečná trefa. Tento díl se zaměřuje více na samotný zápas než na osud hlavního hrdiny a je to asi dobře. Americký nacionalismus se projevuje i zde, možná i ve vyšší míře, než by bylo záhodno, ale to nemůže překvapit a tím diváka ani zklamat. ()
Asi nejlepší díl celé série. Esence Rockyho. Ivan Drago neortodoxní, zlej, přísnej. Atmosféra krásně dobová, osmdesátková. Soundtrack geniální, co skladba, to hit jako blázen. Navíc je to celé hrozně jednoduché, jednoznačné a děj i z toho mála těží maximum, tedy má zásadní vliv na další díly. Tento díl jsem si hodně užíval. „Když umřel, tak umřel“ ()
Megapopularita čtvrtého dílu Rockyho v našich končinách je úsměvná, nicméně pochopitelná, protože RUSKO a AMERIKA a STUDENÁ VÁLKA. Co na tom, že jde s přehledem o nejhorší díl série, který se předhání v předhazování klišé (pomsta za kamaráda, spousta drsných pohledů z očí do očí, konvertování publika při zápase) a upozaďuje Rockyho samotného. Závěrečný povinný proslov otravný. Mimochodem, pohlavek tomu, kdo pustil před kameru toho robota. ()
Takřka všechno, co béčkové osmdesátky tak zdobilo a definovalo, je ve čtvrtém pokračování Rockyho výbušně a celkem dramaticky koncentrováno. Přestože tahle pohádka s klasickým boxerským schématem "dobro vs zlo" (aneb studená válka zdaleka neskončila) čpí až moc velkými frázemi a nadlidským hrdinstvím, vše je poskládáno přesně tak, aby se bavily i generace daleko po italském hřebci. Vždyť dobro vypadá tak sympaticky, poctivě a skromně, zatímco zlo je tolik studené, bezcitné a chamtivé, a finální souboj je emocionálně natolik strhující, že pokaždé stojím u obrazovky a nadávám na hnusné soudruhy, kteří poslali na chudáka Rockyho nadopovanou bestii. A to byl asi záměr.. :)) 80% ()
„Keď zomrel, tak zomrel.“ Pravudpovediac som prekvapený, aké je to protiamerické. Každý tvrdí, že je to americké až po strop, ale ja som videl film, v ktorom je americké publikum banda arogantných primitívov, ktorí neznesú nič, čo nie je americké. Naopak, smejú sa tomu, ponižujú to, vyvyšujú sa nad to, vôbec sa ani len nesnažia porozumieť tomu, ale chcú to tvrdo, brutálne a nekompromisne zadupať do zeme. Možno ak by sa všetci, v čele s Apollom, správali k Dragovi s úctou, dopadlo by to úplne inak. Štvorka je príjemne krátka (necelá hodina a pol, už aj s titulkami), miestami nenormálne zlá (robot!!!), väčšinou však úžasná, ale takým tým značne špecifickým spôsobom, ktorý sa dosť blbo charakterizuje. Stallone išiel ako režisér na doraz; v polovici 80. rokov si to mohol dovoliť, nakoľko sa pomaly blížil na svoje vrcholné obdobie a mohol si robiť čo sa mu zachcelo. Vďaka tomu natočil až komiksový film hýriaci akciou, dunivou hudbou, pesničkami, farbami a absurdne naolejovanými, bizarne vyšportovanými polonahými mužskými telami (miestami to vyzerá až ako paródia). Akurát mi trochu vadilo, že v štvorke sám seba poňal predsa len už až príliš ako veľkého ňoumu (klince verzus hríby, wtf?). Ja osobne každopádne uprednostňujem skôr umiernenejšie diely zo série (jednotka, pätka, šestka). Úplne šialená je 5-minútová šoférska pasáž, v ktorej Rocky megapateticky drmolí monológ na tému „to nie je len tak, odísť z domov, to nie je len tak, dávať len to dobré“ a toto zopakuje snáď trikrát po sebe, no proste čosi neskutočné a mal som čo robiť, aby som sa nesmial. Napriek tomu, že Slyovi tieto životné múdrosti vždy dosť išli a je na nich kus pravdy, len to prevedenie je v tomto prípade ozaj príšerné. Burt Young je úplne mimo, ale pri jeho váľaní v snehu som to odovzdane vzdal a užil som si ho. Absurdne musel vyzerať aj scenár, ktorý si myslím, že bol mimoriadne jednoduchý aj na 80. roky (úvodný mač, zachmúrené filozofovanie, šialený sovietsky tréning, finále). Neopísateľne naivné, ale zároveň mega. A za to mega musím dať 4*. Vlastne sa vôbec nečudujem, že to bolo nominované na 9 Zlatých malín, ale skrátka svojím spôsobom (opakujem, svojím spôsobom) to JE geniálne. ()
Galerie (121)
Zajímavosti (73)
- Fyzickú prípravu Sylvestra Stalloneho (Rocky) a Dolpha Lundgrena (Ivan Drago) mal kompletne na starosti George "Mackie" Pipasik. George Pipasik, pôvodným menom Juraj Pipasík, je rodák zo slovenského mesta Svidník. Bol priekopníkom kulturistiky v bývalom ČSSR, odkiaľ v roku 1968 emigroval do USA a vytvoril tam úspešnú sieť fitness centier. Vo filme si strihol aj cameo ruského majordóma pri Rockyho príprave na Sibíri. Najprv rúbe vonku drevo a neskôr ho môžeme vidieť ako sparinga pri šachu s Rockyho trénerom (Tony Burton). (FauSSt)
- Film je věnován trvalé vzpomínce na Jane Oliver, první osobní manažerku Sylvestera Stalloneho (Rocky). Jane Oliver (1929–1975) zemřela ve 46 letech na rakovinu. Stallone se vždy cítil jako dlužník za to, že mu pomohla nastartovat kariéru. (Rominator)
- Rocky IV měl nejvyšší tržby ze všech dílů - 300 milionů amerických dolarů, což se rovná 17násobku jeho rozpočtu. (AndewMX)
Reklama