Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšná a divácky oblíbená hořkosladká komedie o životě, v níž hlavní roli hraje láska, odvaha, smích i smrt. Film vznikl podle scénáře Haliny Pawlowské, která tu čerpala inspiraci ze svého vlastního rodinného zázemí. Autorka v něm s humorem a ironií sobě vlastní, ale i s pochopením a soucitem vzpomíná na svého otce a další svérázné a zemité příbuzné, pocházející ze Zakarpatské Ukrajiny, na své mládí a s ním spojené nešťastné lásky a ztracené iluze. Vše na příběhu Olgy, jejích přátel, rodiny a vrstevníků, odehrávajícím se v průběhu dvaceti let, které prožívalo Československo po ruské okupaci. Peripetie hrdinů jsou nahlíženy s ironií a humorným nadhledem. Střídají se zde bouřlivé komediální situace se slzami. Hrdinové této komedie však už ví, že nepodlehnout, nevzdávat se, mít rád a nezapomenout se smát je platné a dobré… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (205)

Hannibal1913 

všechny recenze uživatele

Ze 3 rovnou na 5*. Perfektní to věc. JDU DO ZANZIBARU!!! A teda ještě jsem zapomněl na jednu velkou, hodně velkou chybu, z tohoto filmu. Jelikož se děj odehrává v 70.letech, nemůže tam hrát z magnetofonu Pražský výběr. Teda určitě ne flák z legendárního alba Straka v hrsti, to totiž vzniklo až koncem let 80., do té doby se Kocáb ne a ne odprostit od té jeho prapodivné jazzové vize (díky Michale Pavlíčku, žes mu otevřel oči :-) ) ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Sorry, ale tohle evidentně není film a obávám se, že ho nikdy ani nedocením. Pawlowskou rád fakt nemám, nesedí mi ani její humor a tady se mi to ještě víc potvrdilo. Taky teda záleží, jak moc je to věrné knižní adaptaci a jak moc do toho zasahoval Šteindler, ale i tak... Až na pár úsměvný scén mi to nesedlo vůbec - postavy jsou spíš otravné, než aby byly nějak vtipné (obzvlášť samotná Olga mi dost lezla na nervy - a btw fakt by mě zajímalo, koho napadlo dát třicetiletou Chýlkovou do role puberťačky (na začátku filmu, chápete)... navíc mi přišlo, že často přehrává a jestli měla být personifikovat samotnou Pawlowskou, tak je to na to strašně hubená...), takže mi bylo fuk, co všechno se jim stane a jak dopadnou. Děj jako u většiny českých filmů samozřejmě neexistuje a jelikož mě nebavily ani postavy, nudil mě pak celý film (a jak to odnikud nikam nešlo (jen časově, protože to je jediný "děj", kterému se ten film vyhnout nemůže), měl jsem u posledních 25 minut co dělat, abych to vůbec dokoukal). Ale tak hlavně že tu máme typická klišé českých filmů, jako třeba smrt nejstarší postavy ve filmu... Já nevím, neoslovilo mě to, nelíbilo se mi to, nebavilo mě to. Pardon. Třeba časem v tom najdu něco víc, ale moc bych na to nesázel. 2* ()

Reklama

pestak 

všechny recenze uživatele

Díky za každé nové ráno je film o dospívání, studiích i manželství Olgy Hakunděkové(Ivana Chýlková), která trpí stejně jako zbytek rodiny pod despotismem cholerického otce. Druhý společný projekt Haliny Pawlovské a režiséra Milana Šteindlera nevznikal lehce. Problém byly finanční potíže. Zimní exteriéry se např. dotáčely až uprostřed parného léta ale film stojí za zhlédnutí. Film je alter ego Haliny Pawlovské. ()

majky19 

všechny recenze uživatele

Nevím proč, ale tento film mě příliš nenadchnul. Snímek je koncipován jako hořká komedie s autobiografickými prvky, podle knižní předlohy Haliny Pawlovské. Sám se sobě divím, že dávám relativně vysoké hodnocení, když v devadesátých letech vznikly zcela jistě podstatně lepší filmy než je tento, ale Ivana Chýlková se mi (nejen) ve filmu moc líbila a zahrála svůj standard, a především pro mě úplně neznámý Franciszek Pieczka v roli tatínka byl jedním slovem výborný a společně s Ivanou Chýlkovou bezesporu největší tahoun celého filmu. I když jinak snímek divákům žádný velký estetický zážitek nepřinese, a o komediálním žánru mám také trošku odlišné představy, tak úplný propadák to jistě nebyl, ale žádné veledílo to také nebylo. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Paní Pawlovská už se nikdy pod nic lepšího nepodepíše, ale že by to byl nějaký klenot..? Jestli mě na tomhle filmu něco zaujalo, tak schopnost proměny Ivany Chýlkové na škále od regulérní šeredky po rajcovní micku. Milan Šteindler se tady vydal ze všech sil, s Halinou si tehdy museli sednout a porozumět. Oba ten tehdejší úspěch ale jaksi unavil a uondal. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (15)

  • Závěr filmu, kdy se auto vznese nad horským údolím, je odkazem na film Thelma a Louise (1991), kde je podobná scéna. (sator)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno