Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sociolog Víťa Jakoubek je tuctový třicátník, otec dvou dětí. O sobotách pomáhá tchánovi na chatě, přes týden obíhá obchody s nákupní taškou a v práci se marně pokouší uplatnit své znalosti. Jeho nezáživný život, plný zmatků a banálních katastrof, se změní, když dostane od ředitele úkol - prozkoumat hodnotový žebříček čerstvých maturantů. Když si ho na gymnáziu spletou s novým studentem a on se marně snaží omyl vysvětlit, rozhodne se přijmout nečekanou roli, aby snáze pronikl k názorům mladých. Do jeho skutečné identity je zasvěcena pouze ředitelka školy, emancipovaná žena, které se očividně líbí. Zatímco Víťovi se začíná v bezstarostném světě maturantů líbit, jeho rodinný život se dostává do stále větších problémů a roztržka s manželkou Janou se stále prohlubuje. Mezi "spolužáky" tráví pořád víc času, jde s nimi na diskotéku, koupí si oblečení pro mladé, pomalu se sbližuje se spolužačkou Evou a poznává, že středoškoláci dospělými opovrhují stejně jako jejich názory a hodnotami. Situace se vyhrotí, když se třídou odjede na chmelovou brigádu a zúčastní se nočního tahu, při němž studenti zdemolují kolotoč. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (361)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Příjemný snímek. Milan Šteindler v roli muže, který se z počátku nedobrovolně snaží zapadnout mezi mladší generaci a pak neví, kde je hranice mezi jeho prací a osobním životem, který se mu málem nenávratně rozpadne. Šteindler téměř bezchybný moula-nula, dále Jaroslav Dušek v další roli soudruha a bezchybná Halina Pawlowská se svým "co je?!". Hudba byla taky dobrá, ale mouchy tu nějaké byly, takže 4*. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Po delsi dobe jsem tento film opet videl a uvazoval jsem, ze pujdu o hvezdicku dolu. Nakonec tak ale neudelam, protoze vtipne situace zustaly vtipnymi i po letech. Kazdemu musi byt jasne, ze se nejedna o zadny velkofilm, u tohoto dila s hodnocenim ale udelam vyjimku, nebot svym humorem a nejake te lidskosti se tento film stava nesmrtelnym:-). Jen si dam tak na deset let pauzu. Do te doby doufam, ze se Steindler sebere a jeste nejaky narez natoci! ()

Reklama

campix 

všechny recenze uživatele

Režisérský a herecký počin Milana Šteindlera působí na dobu vzniku poměrně odvážně, i když už se poměry do určité míry rozvolňovali, tak tahle poměrně ostrá, ale stále zábavná výměna mezigeneračních názorů, musela nadzvednout nejedno obočí. Zub času tomu bohužel dost ubral, ale věřím, že pro jinou věkovou kategorii ty hlášky už zlidověly. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Výtečná komedie osobitého herce a režiséra sahá k ojedinělému tématu - k sociologickému průzkumu, který slouží jako průnik generací - k té rozzívaně mladé i k té zrezivěle zralé. Splývání třicátníka se sotva nominálně ukončenou nezletilostí je stejně úžasné jako třeskutá vlídnost mládí stříbrného větru (větrů?) vůči mládí první životní zkušenosti. Vědcova pošetilost a naivita totiž jinou charakteristiku nezasluhuje. Poetika SKLEPA tu nesporně dosahuje svého vrcholu v žánru hraného filmu (tím dalším je stejně osobitý dokumentární seriál ŠUMNÁ MĚSTA s výtečným dalším sklepovcem Davidem Vávrou). Náznaky toho, že SKLEP dozrává a emancipuje se postupně z laskavého a vlídného spřízněného protektorátu Věry Chytilové bohužel nepřekonaly právě tuto vstupní úroveň naděje a očekávání. Způsob, jakým je zachyceno vědecké prostředí pozdní normalizace, je exaktně přesný. Pozornost zaslouží i vícevrstevná kompozice (gradující pokusy o manuální oslovení zadní části těla Haliny Pawlowské či strhující Duškovo blábolení, které vyvrcholí triviálním otěhotněním Blanarovičové). Ale i tak do mozaiky dnes už vlastně také historické sebereflexe pozdní normalizace přibyl další, nikoliv necenný příspěvek. Určitě k radosti českého - sotva jiného než českého - diváka. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Asi nejzdařilejší film Milana Šteindlera, i když to žádná sláva není. Nikdy jsem mu nepřišel na chuť a samotný výkon Šteindlera mě taky nikdy nenadchl. Já mám celkově problém se scénáři Haliny Pawlowské, ty její výplody jsou mi proti srsti. Vrať se do hrobu se pro hodně lidí stal předrevolučním kultem, pro mě však pouze průměrnou odrhovačkou. I tak dám za tři, protože další práce Pawlowské a Šteindlera už nemusím vůbec. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (41)

  • Jakoubek (Milan Šteindler) se schází se svými spolužáky z „vejšky“ v branické hospodě „U Báby“. (sator)
  • Ve scéně s kufříkem v továrně je chyba. V továrně jsou stroje nastaveny na tloušťku ltd desek (lamino-třískových desek) a kufřík by strojem nemohl projet. I kdyby, tak je tam vedlejší, stejně velká místnost – hala (balírna), kde se vše balí do papíru a následně projede strojem, kde se na výrobek nabalí fólie a projede to pecí, kde se zataví. Rovnou z pece vede cesta výrobku po pásu dolů, o patro níže, do haly, kde je expedice. Tam už se vše lifruje do kamiónů. Takže i kufřík by Jakoubkovi (Milan Šteindler) musel přinést někdo ze spodního patra a tudíž někdo jiný, než Vietnamec jako ve filmu. Ten by ho mohl přinést jen vyvrtaný, ale nezabalený... (sator)

Reklama

Reklama