Režie:
John BoormanKamera:
Philip H. LathropHudba:
Johnny MandelHrají:
Lee Marvin, Angie Dickinson, Keenan Wynn, Carroll O'Connor, Michael Strong, John Vernon, Sharon Acker, Sandra Warner, Bill Hickman, Sid Haig, Kathleen Freeman (více)Obsahy(2)
Při přepadení banky je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s ženou svého přítele. Walker se dostane do pověstné věznice v Alcatrazu, kde si musí odpykat dlouholetý trest. Po celou dobu svého trestu je posedlý jedinou myšlenkou-jak krutě se pomstí zrádnému společníkovi a nevěrné ženě. Když však je konečně najde, zjistí náhle, že má co dělat s celou zločineckou organizací.... (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
Mému naturelu bližší je přeci jen Changův nepřiznaný remake (vykrádačka, chcete-li...;-)) Bao chou, jenž je klaustrofobnější, emotivnější, mnohem přímočařejší a výrazně melancholičtější (ale bez ohledu na moje preference, vděčí Point Blanku opravdu za hodně). Ovšem tenhle Boormanův odtažitě psychedelický, formálně naprosto dokonalý majstrštyk hned tak z hlavy nedostanu. ()
Mám rád takéto temné kriminálky s drsným týpkom v hlavnej úlohe, keď navyše drsnú a temnú atmosféru odľahčia občas scénky, ako brutálna pecka do gulí v psychedelickom klube, ktorý sám o sebe je spolu s černošským kvartetom dosť psycho, alebo Walker v akcii so žltým ďalekohladom. Alebo sa mi to zdá a takéto chujoviny si všímam iba ja?! ()
Pořádný 60s nářez, přesně jak to mám rád. Napínavý děj odehrávající se ve slunné Kalifornii nás u obrazovky drží jako přibitý nejen díky scénáři a krásné kameře, ale hlavně díky Marvinovi jemuž jeho role padne jako ušitá. Nebojím se říct, že je to lepší než o rok mladší Bullitt. Sakra, barák jako měl Brewster bych hned bral...:) ()
American badass No. 1, Lee Marvin, v nejlepší formě. Boormanův průkopnický, kreativní vrchol, který už pak nikdy nepřekonal. San Francisco. Alcatraz. Krásná stylizace obrazu a střih (hrající si hodně s flashbacky a zvukovou paletou), jenž předběhl dobu. Americká klasika. Jasná předloha filmů jako PAYBACK (nepřiznaný remake) nebo LIMEY. Kontrast brutality a melodramatu. POINT BLANK lze sice vnímat jako přímočarý příběh o zradě, pomstě a chamtivosti, ale film má tak surrealistickou dezorientující snovou atmosféru, že každý, kdo umí číst filmovým jazykem, pozná, že Point Blank je třeba interpretovat jako sen umírajícího muže. Point Blank je ale především o Lee Marvinovi. Mezi brutalitou Marvinových traumat z 2. světové války v Japonsku a způsobem, jakým se vyjadřuje násilím na plátně, lze najít souvislost. Boorman poukazuje na to, že Marvin se vždy snažil získat zpět lidskost, kterou ztratil během války. ()
Divnej a zmatenej začátek, pak trochu nuda, zhruba teprve od půlky se to pomalu rozjede... Ale existuje hromada podobnejch a mnohem lepších filmů. Lee Marvin je celkem dobrej, záporáci naopak takový úplně nevýrazný. Sem tam trochu akce, sem tam nějaký podivný flashbacky, jakž takž fungující drsná atmosféra. Co je zrovna na tomhle filmu tak kultovního, zásadního a přelomovýho, jsem moc nepochopil... 50% ()
Reklama