Reklama

Reklama

Vítězové a poražení

  • USA Any Given Sunday (více)
Trailer

Klubu miamských Žraloků, které vede stárnoucí trenér Tony, se poslední dobou příliš nedaří. V zápase s minnesotskými Delfíny jsou zraněni oba quarterbackové a trenér musí poslat na hřiště zcela neznámého mladého černocha Willieho Beamena, který se okamžitě po nástupu pozvrací. Podaří se mu sice touchdown, ale vinou Tonyho taktické chyby mužstvo opět prohraje. Tony se potýká nejen se špatnými výsledky, ale také s tvrdou majitelkou klubu Christinou Pagniacciovou. Netají se před ním, že se chce zbavit vynikajícího, ale stárnoucího Rooneyho stejně jako odepsaného černocha Lavaye. Při dalším zápase se sice Beamen opět pozvrací, potom se však neobvyklým způsobem hry postará týmu o první vítězství po dlouhé době. Rooney sice stále patří k oporám mužstva, ale cítí se unavený a chce s fotbalem skončit, což s nelibostí nese jeho manželka Cindy, která odmítá pochopit jeho vyčerpání. Fotbalová asociace hodlá zahájit kárné řízení s Christine kvůli nekalým obchodním praktikám. Blíží se poslední zápas a Tony promlouvá v šatně k hráčům, ve snaze vyburcovat je k maximálnímu výkonu. Jeho projev přeroste v osobní zpověď a úvahy o filozofii hry, které trenér věnoval celý život. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (505)

castor 

všechny recenze uživatele

Těžkotonážní borci padají do travnaté arény, žvýkající kouč nervózně křičí a rozpažuje opodál a režisér s názorem strká do kapsy o generaci mladší kolegy. Oliver Stone si po řadě kontroverzních témat políčil i na zákulisí amerického fotbalu. Soustředí se hlavně na postavy, které tenhle specifický svět, který už zdaleka není o sportu, vytvářejí. Posedlost po hře, po penězích, slávě, uznání i po tom dostat se zpátky do centra dění, ač před tím doktor důrazně varuje. Al Pacino tady představuje ošlehaného matadora, který věří starým postupům a pravidlům, jenže na instinkty už tolik nedá zdatně emancipovaná majitelka klubu Cameron Diaz. K nim si připočítejme hladové žraloky, kteří často neuznávají autority a přes nabubřelá gesta mnohdy netuší, která bije. Debutující (ano, celovečerně) kameraman Salvatore Totino se toho nebál a sází jednu zajímavou scénu za druhou. Občas je to chaotické, ale většinou velmi rafinované a nápadité. Střihači pak zřejmě ve studiu museli i přespávat. A společenský kritik Stone si mne ruce, jak mu to tehdy šlo. Dnes by za podobnou látku snad i zabíjel. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Začátek připomínal diskotéku s mnoha porouchanými stroboskopy, když zběsilý střih střídal obrovské množství záběrů. Pak se Stone uklidnil, přestal si hrát na Lynche a začal myslet i na diváka. Jenže celému zbývajícímu filmu pak úvodní seznámení s postavami a jejich zasazením do děje citelně chybělo. Sonda do zákulisí profesionálního sportu bohužel nemá ani konec, protože i tam se Stone nechal unést a nejdříve na nás vychrlil několik klišé sportovních snímků a pak všemu nasadil korunu, když z vteřiny na vteřinu všichni zbilancovali svůj život, pochopili, co dělali špatně a obratem se napravili. ()

Reklama

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Narozdíl odvětšiny lidí tady asi americkému fotbalu aspoň trochu rozumím, dokonce bych řekla, že mu rozumím ještě o něco víc, než jeho evropské obdobě (soccer, jak by řekli Amíci, pro nás prostě fotbal). Zpočátku mi tedy, narozdíl od ostatních, vadily rychlé záběry s kamerou bez stativu, protože jsem nemohla "sledovat hru" tak, jak ji znám z televize, no po chvíli jsem si zvykla. Myslím, že můžu bez obav tvrdit, že se jedná o ten nejlepší film z prostředí fotbalu, už jenom proto, že nic není černobílý; ani jeden z hlavních hrdinů, ať už v podání Jamieho Foxxe nebo Al Pacina rozhodně není typicky kladnou postavou. Navíc film ani nesleduje hru jako takovou, ale spíš to, co se odehrává v jejím pozadí. A od neidealistického režiséra, jakým je Stone nemůžeme čekat, že z celého týmu udělá svatoušky, právě naopak (moc se mi líbila role Jamese Woodse a to jak zamlčoval zranění hráčů). Prostě, co se mě týče, jeden z těch nejlepších sportovních filmů, ne-li úplně ten nejlepší... P.S. Quaidovi role stárnoucích sportovců neskutečně seknou ;-) Dodatek 25. března 2008 Jeden z mála filmů, které u mě v průběhu let zůstávají na špici. Když jsem ho viděla poprvé, nezajímal mě nějaký Oliver Stone, Al Pacino, Dennis Quaid nebo James Woods; dnes se všichni z výše jmenovaných řadí k mým nejoblíbenějším filmovým tvůrcům / hercům. Any Given Sunday je v každým okamžiku nabouchanej film, rozhodně žádná rozvleklá nuda pro intelektuály, a přitom (což je až neuvěřitelný) nepostrádá nějaký vnitřní smysl a inteligenci. Už jen kvůli tomu si ho kdykoliv ráda pustím znovu a už se nemůžu dočkat, až si v Anglii seženu jeho dvoudiskovou edici. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

O americkém fotbalu sice nevím vůbec nic, ale tenhle film mě fakt dostal. Nechápu, jak se Stoneovi podařilo nacpat do jednoho filmu tak kvalitní herce. Scénář je také skvělý, i když se nejedná o americký fotbal jako takový, ale spíš o prohnilostv pozadí. A scény hry samotné patří mezi jedny z nejlepších akčních scén, co sem kdy viděl. ()

Webb 

všechny recenze uživatele

Jedno z těch lepších sportovních snímků made in USA. Takový režisér jako Oliver Stone to dobře zvládá, stejně jako herci, kterým nemám nic co vytknout. Že je Al Pacino výborný herec já už dávno vím, tady mě spíše překvapila Cameron Diaz, jenž zahrála svojí roli na jedničku. Any Given Sunday má minimum hluchých míst, opravdu to dobře plyne, ničím ale nepřekvapí a po zhlédnutí skoro nic nezanechá. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (34)

  • Oliver Stone chtěl použít hudbu kanadské skupiny Godspeed You Black Emperor! Natočil několik záběrů, do kterých přidal jejich hudbu, ale kapela nakonec nesouhlasila. (HellFire)

Reklama

Reklama