Režie:
Oliver StoneKamera:
Robert RichardsonHudba:
Brent LewisHrají:
Woody Harrelson, Juliette Lewis, Tom Sizemore, Richard Lineback, Rodney Dangerfield, Lanny Flaherty, Robert Downey Jr., O-Lan Jones, Sean Stone (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Woody Harrelson a Juliette Lewisová jsou dva mladí sérioví vrazi, kteří se stali miláčky bulváru díky senzacechtivým médiím v čele s Robertem Downeym Jr. Tisk informuje o vražedném řádění manželů, které si vyžádalo 52 životů... Režisér Oliver Stone namířil příběh milenecké dvojice amorálních zabijáků, kteří milují vraždění stejně jako jeden druhého, proti soudobé pop-kultuře, fascinované jakýmkoliv projevem zla. Autorem námětu tohoto kriminální dramatu je Quentin Tarantino. Inspirací pro brilantně šokující snímek Takoví normální zabijáci byla divácká obliba reportáží a rozhovorů s masovými vrahy, z nichž se působením televizního média staly slavné a někdy i oblíbené osobnosti. V tomto prostředí paradoxně sláva podněcuje touhu po krvi, bulvární novináři stoupají stále výš a celému národu připadají vraždy zábavné. Zatímco Tarantino ve svých vlastních filmech tyto jevy rád provokativně paroduje, Stone se pokouší o krutě angažovanou a zároveň atraktivní výpověď o iracionalitě násilí v moderním světě. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (634)
Šílené. Myšleno v dobrém smyslu, jelikož Natural Born Killers jsou velmi originální a překvapující podívanou. Zpočátku jsem čekal snímek ve stylu Pravdivé romance, ale to, v co se tenhle film nakonec vyvinul, se nedá přirovnat k ničemu, co jsem dosud viděl. Takoví normální zabijáci jsou velmi rychlá podívaná. Místy jsem měl pocit, že vůbec nestíhám chápat dění na plátně. Nakonec jsem to ale shledal pozitivním, protože jedním z hlavních úkolů filmu bylo jistě šokovat. Potěšilo mě i příjemné obsazení, je například zajímavé vidět Tommy Lee Jonese v tak ztřeštěné roli. True romance mi sice víc kápla do noty, ale tohle je taky výborné. Palec nahoru Olivere. ()
Je to prostě satira, krutá a brutální, znepokojující a pobuřující, exituje, je. Také chápu, že někteří méně chápaví jedinci se budou vyžívat jen v násilí, kterým film hýří stejně jako barevnými přechody a střihy. Stone vzal psychedelično z opusu Doors (taky jeden fetiš ve formě indiána), smíchal to s akcí z Čety, s fragmenty námětu Quentina Tarrantina (také zcela chápu, proč právě on prohlásil, že Stone mu to pěkně pohnojil), zamíchal do toho manipulativnost médií, zvrhlou konzumní kulturu, přisypal pseudodokument, sitcom a reality show (v té době u nás téměř neznámý element). Vzniklo z toho ojedinělé postmoderní dílo. Vemte si třeba Pulp Fiction, co má sdělovat? Přiznejte si, že se bavíte a příliš nepřemýšlíte nad sdělením či poselstvím. U TNZ je tomu jinak, usměv totiž mrzne na tváři a vy přemýšlíte proč ... jaký je smysl toho všeho řádění? Možná vám dojde, co tím chtěl tvůrce říct, možná také ne. Možná jen vidíte násilí a brutalitu, která natolik šokuje nebo přitahuje (to je zcela individuální). Ale potom by byla docela nutná diskuze o to, co víc škodí. Zda odlehčený násilný apolitický bijásek Pulp Fiction nebo politicky-satirický Stone! TOO MUCH TV! ()
Sdělení tohoto snímku je naprosto přesně zmatené, strakaté a neuchopitelné jako jeho vizuální a stylistické zpracování. Jde-li o satiru, měl by snímek dávat prostor na přemýšlení, ale on vám místo toho servíruje šílenou akci vedenou zdrogovanou režií a říká vám 'vychutnejte si to jako nezávaznou zábavu'. Je i tohle záměr? Existuje záměrná paralela mezi filmem jako takovým a postavou Mickeyho (vzpomeňte na interview ve věžení)? Je tedy Mickey, obecně vnímaný jako obyčejný sprostý vrah, v reálu ztělesněním přirozenosti, jenž mu byla vnucena násilnickou společností a je film opravdu trefnou satirou, prezentující se jako ulítle násilná břečka? Těžko říct. Jsem z toho zmatený. A jako východisko se mi teda nabízí poněkud zbabělá, leč prý zlatá střední cesta, kterou promítám i do hodnocení. P.S: Oliver nedokáže točit neangažovaně a proto nám veškeré myšlenky a názory předkládá již jako polotovary. Z Mechanického Pomeranče jsem byl také zamtený, ale v jiném smyslu: Říkal jsem si, co tím chtěl ten Kubrick vlastně říct? A nakonec jsem došel k závěru, že verdikt ponechává zcela na divákovi. Zato Stone nám na konci svého filmu jasně řekne: 'Média jsou moc a moc zlá!' a my se divíme: 'A o tomhle to jako bylo?' ()
Marna slava ale Stone tu vsechno dokonale rozseknul Americkou kulturu Americkej zpusob zivota i media ti vsichni dostali co proto kdysi sem hltal hlavne ty masakry ale casem mi doslo ze film je hlavne precizni satirou s nejakou tou vrazdou k tomu a poukazuje ze media maji takovy vliv ze udelaji hvezdu i z masovyho vraha lehce absurdni a provokativni ale kazdopadne brilantne natoceno se skvelymi herci z kterych ovsem u mne scela suverene vede Tommy Lee Jones a jeho nezapomenutelny hlasky ty kriple ten uz je davno mrtvej! uz je ti na hovno!!!!! ()
Roztomilé samoúčelné nic, na které se hrozně pěkně kouká. Nevím, jestli si Stone myslel, že je tímto filmem nějak hlubokomyslný nebo cynicky trefný - i kdyby si to myslel, tak se mu to nepovedlo, ale Zabijákům to beztak nechybí - je to prostě drsná zábava, co se nesmí brát vážně. Jako takový ten film umím ocenit. Nicméně přemýšlet nad ním odmítám, to by dopadlo pro Stonea špatně. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (61)
- Film byl natočen za pouhých 56 dnů. (don corleone)
- Během natáčení Juliette Lewis zlomila Tomovi Sizemore nos, když s ním hodila o zeď. (don corleone)
- Quentin Tarantino, který se marně snažil natočit Zabijáky sám za 500 000 amerických dolarů, nakonec prodal svou původní verzi sénáře za 10 000 dolarů. (Kinofil)
Reklama