Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jan Svěrák vás ve fantastické, žánrově těžko definovatelné podívané zve do světa za televizní obrazovkou, kde se to hemží lidskými obrazy žijícími z naší energie. Nesmělý outsider Olda je jednou z obětí. Celková ztráta energie se nedá léčit aspirinem, a tak Oldovi posílenému energií ze stromů a nečekanou první láskou nezbývá jiné východisko, než tasit ovladač, zavěšený proklatě nízko u boku. Po vzoru amerických Terminátorů, Likvidátorů a Predátorů se pouští do boje s neporazitelnou televizní hydrou. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (404)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Samozřejmě, že jsem Akumulátor viděl už tehdy v devadesátkách. A přiznám rovnou měl jsem z toho v hlavě úplný mix pocitů. Problém tohohle filmu byl, že jej psal Zdeněk Svěrák a i když né celý, jeho rukopis tam jasně poznáte. Díky tomu první část filmu docela dobře funguje jako klasická Svěrákovská komedie. Taková, jakou si Svěrák naučil své diváky předchozími filmy s jeho laskavým humorem očekávat. Jenže pak do toho vskočí ten moderní sci-fi prvek a začne se to třískat. Místy to trochu funguje, ale přiznávám, že ač to bylo originální a na svoji dobu s celkem slušnými triky (někdy schválně olschoolovými), ten moderní prvek mi tam nesedl. Skoro bych raději sledoval tu milostnou linii nezi Oldou a Annou. Třeba ta scénka an chatě u auta byla boží. Modrooká Edita Brychta byla a stále je nádherná ženská, ovšem tehdy jí to fakt seklo. Jak se mi tenkrát líbily ty účesy na krátko... Nosila je i Charlize  Theronová, Anne Heche a další... Snad se ta doba ještě vrátí, současná móda polovylepaných hlav mi evokuje vězeňské filmy po zásahu holicích strojků proti záplavě vší a chybí na nich už jen prášek DDT. Ve filmu se mihne i Čágo belo Tereza, kluci z Lucie a vůbec na vás z toho dýchnou ty devadesátky... Krásná doba! Až si říkám, že si jí člověk nestihl pořádně užít. Jestli měl Honza Svěrák strach z televizí, pak chudák vůbec netušil co přinese už za pár let za morovou epidemii doba počítačová a následně tabletová a mobilová. Na to by jeden les nestačil... Je to zvláštní, ale také se někdy večer cítím bez energie po civění do modré obrazovky :-). Naštěstí i mne dokáže nabít Verdiho Nabuco a nejen to. Nedávno se nám od telky rozbil ovladač. Univerzální co jsem koupil nějak nechtěl s naším typem TV komunikovat, takže jsem musel objednat přesně ten samý přímo do výrobce. Stál mě kolem  400 Kč...  Je to  docela darda za kus plastu s tištákem a desítkou gumových čudlíků.  Je neskutečné, že tahle věc zajišťující aby se člověk nemusel u TV už prakticky vůbec hýbat stála před 28 lety úplně stejně jako dnes. Dnes jsem film viděl znovu a bude to asi také tak po těch 28 letech. Určitě se mi líbil víc než tenkrát, ale pořád je to takový eintopf nápadů a scének, které nedrží pohromadě a netvoří nějakou pevnější linii. Originální to je, ale já mám rád pěkně vystavěné příběhy.  Dávám tedy do dálkáče 3 tužkovky. * * * ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Dobrovolně se přiznávám, že Akumulátor se mi nelíbil, až do doby, kdy jsem se na něj po další dlouhé době znovu podíval. Že z nás televize vysává energii? No jasně!!! Snímek je vtipný, Edita Brychta je krásáná ženská a navíc najdete mnoho platných pravd... SVĚT JE SLOŽITÝ JENOM TAK, JAK SLOŽITÝ HO CHCETE VIDĚT... ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

Energetická vlna, která mohla tepat v žilách všech českých filmařů této doby, alternativní přístup k filmování, uvolněné herectví a prakticky neomezené možnosti ztvárnění. To vše dělá snímek, v mých očích, nadprůměrným. Je to vidět jak na scénáři, tak na režii. Svěrákovci si hrají. Hrají si s energetickou vlnou, jež nás obklopuje dnes a denně. Vše, i my sami, jsme jen zhmotnění určité energie. A každý potřebujeme občas vypnout. Energie je totiž dvojí. Zlá a dobrá. Je potřeba hledat. I s nešvary ( reklama na kávu s uhlazeným Vašutem) se jedná o výjimečně pojatý snímek, který zůstává ve svém pojetí osamocen. P. Forman zde, po filmu Vojtěch řečený sirotek, dostává další velkou příležitost, škoda, že na dlouhou dobu jedinou. Skok Věry Křesadlové je milý, Polívka je trochu moc a Pergnerová skoro k nepoznání. Rozhodně to má v sobě takový vyloženě český nádech daného žánru. ()

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Tento film proste milujem. A nie len pre jeho myšlienku. Zbožňujem aj jeho atmosféru a v mnohých scénach pokoj, ktorý z nich vyžaruje. Tichý hlas Petra Formana a charizmaticky krásnu Editu Brychta, ich elektrizujúcu kombináciu, smrkajúceho filozofa Svěráka aj scény s nasávaním energie. Nemá to chybu :-) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nejen názvem neobvyklá česká akční sci-fi komedie. Nápad s existenci „světa za zrcadlem“, resp. za televizní obrazovkou, by klidně obstál i v nějaké nákladnější zámořské produkci, jen by to pak nejspíš nebyl film s typickými svěrákovskými rysy. Ty lze vysledovat ve velmi vtipných a inteligentních dialozích Svěráka otce (– Ráno jsem byl u prezidenta – Co vám řek? –Vůbec mě k němu nepustili) a ve velmi neotřelé režii Svěráka syna. Fascinující jsou záběry typu: injekce navštěvuje žílu nebo vrtačka trýzní zub, což bohužel nelze říci o výsledcích snahy stvořit světové triky s českým rozpočtem, které Svěrák sice využívá jen střídmě a s vtipem, nicméně k americkým scifárnám té doby mají stále hodně daleko. Akumulátor celou dobu osciluje mezi malým českým filmem s dobrými herci a velkým evropským filmem s nenaplněnými ambicemi. Těžko radit, ke které straně by bylo vhodnější se přiklonit. Komedií se Svěrákovým scénářem vzniklo docela dost, podobný film je jenom jeden. K dokonalosti má sice daleko (třeba milostná linie a rozpačitá pointa by zasloužili větší péči), ale na české poměry se tak jako tak jedná o dílo velice neobvyklé, až kuriózní. Zvlášť v porovnání s „tím“, co se z českých luhů a hájů dere do kin dnes, působí první (pokračování bych uvítal) Akumulátor jako hotový skvost, takže „zatněte zuby a pojďte se bavit“. 80% Zajímavé komentáře: gudaulin, Maras.L, Leníci ()

Galerie (15)

Zajímavosti (53)

  • Ve chvíli, kdy „4 kapacity“ opouští Oldův byt (cca v 39. minutě), prochází vyraženými vchodovými dveřmi a pan domácí v podání Ladislava Smoljaka se ptá, kdo to udělal. Zdeněk Svěrák odpovídá: „My jen procházíme.“ Stejná slova použil i ve filmu Nejistá sezóna (1987), když herci procházeli skrz hlediště do šaten a on takto odmítal pomoc přednášející zdravotnici. (HonzaR.)
  • Olda si kúpil množstvo ovládačov, lebo univerzálny na všetky televízory neexistuje, čo zaznie aj priamo vo filme. Pri návrate z opery však pri "súboji" s televízormi vypína všetky vo výklade len jedným ovládačom. (mikinko51)

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Reklama

Reklama