Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pro rodinu s dvěma malými dětmi to měla být dokonalá dovolená. Luxusní hotel v tropickém ráji a hoteliérův tip na tajnou pláž coby potřebná špetka dobrodružství. Na první pohled ta pláž opravdu nemá chybu – je nádherně písčitá, obklopená skalami a blankytně modré moře láká k tomu, abyste do něj okamžitě skočili. Na druhý pohled už to tak ideální není, protože z přítomnosti dalších opalujících se turistů je jasné, že podobný „tajný“ tip dostalo mnohem víc lidí, i když pořád nejde o nic, co by mělo rekreanty znepokojovat. Trable v ráji se projeví až ve chvíli, kdy děti na pláži najdou opuštěné věci patřící jiným hostům hotelu a z moře vytáhnou mrtvolu. Než se z prvotního šoku vzpamatují, čeká je mnohem větší otřes – všichni náhle nevysvětlitelně rapidně stárnou, což je patrné zejména na dětech. Tam, kde před chvílí stáli dva prckové, jsou teď vyděšení teenageři na prahu dospělosti. Všem na pláži je záhy jasné, že pokud se chtějí dožít večera, musí okamžitě vypadnout. Jenže to nějak nejde… (Cinemart)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (440)

Dadel 

všechny recenze uživatele

Skvělý námět byl bohužel zazděn zbytečnými chybami. Postavy (ty vedlejší) jsou strašně nesympatické a ukřičené. A je tu spousta nelogičností. Postavám nerostou vlasy a nehty. Novorozeně umře na podvýživu, ale dospělí nejedí taky nic a nic se jim nestane. Děti zestárnou o desítky let, ale dospělí vypadají celý film stejně (ani náznak šedin). Na konci postava X proplave jakýmsi tunelem z korálů, který musel mít stovky metrů (?). Něco z toho se snažili tvůrci okecat, ale to byla spíš zoufalost, aby se neřeklo. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Psal se rok 1999 a do kin dorazil takový malý nenápadný psychologický horor s Brucem Willisem v hlavní roli jménem Šestý smysl. Byl to nejen hit, který v kinech vydělal téměř 700 milionů, ale také obdržel šest nominací na Oscara. O jeho režisérovi a scenáristovi M. Night Shyamalanovi se tehdy začalo říkat, že jde o Stevena Spielberga nové generace. Jenomže od té doby uteklo mnoho času. Shyamalan po Šestém smyslu sice natočil  povedené filmy jako Vyvolený či Znamení, také ovšem natočil filmy jako Stalo se. Časem Shyamalan začal přicházet o svůj status a jeho nové filmy často rozdělují diváky. A jinak tomu nejspíš nebude ani u jeho novinky Čas. Shyamalan se ke komiksové předloze dostal díky svým dcerám, které mu komiks nechali přečíst. Shyamalana komiks zaujmul a rozhodl se dle něj natočit film. Do svého filmu přitom obsadil velmi dobré herce jako vycházející hvězdu Thomasin McKenzie, talentovaného Alexe Wolffa, Gaela Garcíu Bernala, Vicky Krieps či Rufuse Sewella. Postačí ovšem samotný casting k dobrému filmu? Bavit se o celkových kvalitách Času je vlastně velmi obtížná věc. A opět pravděpodobně půjde o film, který své diváky rozdělí. Problém u Času je přitom právě v tom, že má spousty pozitivních aspektů, zároveň ovšem určité nedostatky, které z Času dělají jeden z dost možná nejslabších Shyalamanových filmů. Za zmínku určitě stojí vizuální stránka a kreativní uchopení. Práce s kamerou je velmi výrazná, pracuje se různými úhly či kamerovými hrátky. Působí to vizuálně dravě, především v momentech, kdy se kamera motá kolem několika postav. Působí to celé nápaditě, zajímavě a samotná kamera a vizuál patří rozhodně mezi nejlepší věci na celém filmu. Což se bohužel následně nedá říct o samotném scénáři. Samotná zápletka o prokletém místě, kde čas funguje o poznání rychleji je určitě zajímavá. Jenže pak se vyskytnou první mouchy, který tenhle příběh má. Po pomalém startu se definitivně začne něco dít  a z filmu se definitivně stává horor, kdy ovšem v pár momentech film skvěle zapojuje prvek rodinného dramatu. Právě tohle civilní uchopení je na Čase opravdu fajn a Shyamalan v těchto emotivních momentech připomene časy, kdy právě v Šestém smyslu či Vyvoleném dokázal prodat postavy a jejich problémy. Jenže těchto pár momentů ve finále nestačí.  Shyamalan rozhodně dokáže udržet napětí. Po celou dobu je to celkem intenzivní, pak ovšem dojde na hlavní kámen úrazu. A tím zrovna nemyslím dialogy, které jsou někdy vyloženě příšerné. Kámen úrazu je to, že se časem pokouší Shyamalan překvapovat a sypat zvraty za pochodu, které ve finále úplně nefungují. A pak dojde na samotný závěr, který je rozhodně zklamáním v rámci Shyamalanovy tvorby. Ten právě u Šestého smyslu či Vyvoleného přišel s naprosto parádní zvraty, které diváka posadili na zadek a změnili vnímání celého filmu. Jenomže zde se překvapivě Shyamalan pouze vydává cestou líného vysvětlení, proč se vlastně to všechno muselo stát a ani to ve finále dvakrát zajímavé není. A navíc vyskočí spousta otázek, které Shyamalan jaksi odmítá rozlousknout. Těžko říct, zda je na vině samotná komiksová předloha, celé to ovšem ve finále působí tak trochu nedopečeně. Pořád tam ovšem funguje ona atmosféra. Tu dokáže Shyamalan držet za pochodu, při sledování se vlastně divákovi velmi snadno udělá špatně z toho, jak jsou hrdinové na plátně zoufalí a celé to skutečně působí nepříjemně. Nějaká závěrečná satisfakce z předchozích událostí sice filmu chybí, přesto ve velké míře funguje právě ona nepříjemná atmosféra. Postavy postupně stárnou, dochází k několika úmrtím a chvílemi ten film připomíná ty nejvíc WTF momenty ze Shyamalanových filmů. Nejen kvůli oněm dialogům, ale také kvůli tomu, že to celé v jistých momentech působí na hranicích parodie. Světlé momenty Shyalamanovy režie tam sice pořád jsou, člověk by si ovšem netipl, že jde o film onoho režiséra Šestého smyslu. A kvůli víceméně plochým a bezduchým postavám by člověk ani neuvěřil, že to napsal scenárista Šestého smyslu. Čas má rozhodně daleko k Šestému smyslu, Znamení či Vyvolenému, zároveň ovšem není například tak špatný jako Stalo se. Samotné finále je v rámci Shyalamanových filmů jednoduše neuspokojivé, dialogy v mnoha momentech vyloženě bolí, ty postavy jsou ve finále celkem ploché a fungují jen díky dobrým hercům (Thomasin McKenzie je opět skvělá) a je tam spousta momentů, kdy si divák jednoduše musí říct, co to toho Shyalamana sakra zase popadlo. Jenomže Shyalaman pořád aspoň trochu dokáže pracovat s atmosférou, v pár momentech to skutečně funguje jako rodinné drama a především to fakt krásně vypadá a je to filmařsky kreativní. Jenomže je to pořád málo a pořád jde o jeden z prozatím nejslabších Shyalamanových filmů. Ten film by dost možná fungoval o poznání lépe, kdyby na něj člověk šel bez vědomí toho, že to točil právě tvůrce Šestého smyslu. I tak by ovšem Čas obstál pouze jako slušný film se spousty plusy i mínusy...... () (méně) (více)

Reklama

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Už od začátku jsem měl strašnou chuť jásat se slovy "Shyamalan you did it, you did it again", ale už po pár minutách filmu mi bylo jasné, že nic takového se zde konat nebude. Shyamalan, Villeneuve a Ari Aster je pro mě režisérská svatá trojice a jejich filmy zbožňuju, protože často obcházejí mainstream a servírujou nepřijemnou a sakra netradiční podívanou, ale Old je pro mě jen splácanina, jejíž komiksová předloha mohla být jistě dobrá, ale stejně dobré filmové zpracování je nerealizovatelné. V mnoha ohledech musím souhlasit s komentářem uživatele MrHlad, protože to vystihl úplně přesně. Základní koncept pláže, kde plyne čas rychleji spolu s šokující a údernou finální pointou plus nějaká úcta k režisérovi si vyslouží 2 hvězdy, ale zbytek jsou za mě vlastně jen samé negativa. Hlavní věc, na které film padá, je paradoxně jeho hlavní motiv, a to stárnutí v čase. Každá postava stárne jinak rychle, v jiném časovém rozmezí a jiným způsobem, což dělá z děje hodně random směs všeho možného, ve kterém jsem počítal s tím, že věci nebudou dávat smysl, ale tohle mi přišlo jako chaoticky náhodná směs událostí, která scénáristu napadla pět minut před natáčením. Stejně tak charaktery a emoce postav se strašně špatně vykreslují, protože prakticky zestárli během hodiny o 30 let, a tudíž vlastně nikdo nemá představu, co by se jim mohlo honit v hlavě. A ne, rozmluvy typu "Nikdy jsme neměli maturiťák ani ples, chudáčci my" vážně nejsou slova, které by někdo říkal při tom, co je na ostrově a umírá zde jedna postava za druhou. Dějově je to prakticky úplně o ničem a těch pár věcí, které se Shyamalan rozhodl zde zvizualizovat (porod???, operace..) jsou zrovna dvě scény, které nedávají smysl už vůbec. Suma sumárum to máme prázdné nezajímavé postavy a někdy až komický děj (zlomeniny kostí v jeskyni? celé kino se smálo...), kdy divák vlastně jen čeká na závěrečnou pointu a doufá v nějaké vykoupení, které by dovolilo odpustit tvůrcům celý předcházející mišmaš, ale my se vlastně nedozvíme "o co jde, proč se tak děje" ani nic jiného a kromě překvapivě dobře zodpovězené otázky "kdo to dělá" je to jednoduše ztráta času. Neskutečně jsem doufal, že Old bude nový bratříček Hereditary a půjdu do plné mindfuck pětihvězdy, ale za mě je to jedno z největších zklamání poslední doby a nervama třískám do stolu, jak tohle může tvůrčímu týmu přijít vpořádku vypustit do světa. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Shyamalanův originální a ambiciózní Thriller nevytěžil naplno ze svého potenciálu. Námět je bez debat nápaditý a zajímavý. Pláž, kde skupina lidí začne stárnout je hodně fajn a trochu zamrzí, že se režisér držel při zemi a nešel moc do extrémů. Z těch všech lidí, co zde zemře neutkví v paměti nikdo ( Možná jen jeskynní lámavá scéna- ta byla vynikající), ale na horor je těch prvků docela málo. Závěrečný zvrat je docela uspokojivý a racionální, ale dech úplně nebere. Vyloženě jsem se nenudil, na jedno odpoledne je OLD v pohodě strávitelnou žánrovkou, která si pozornost zaslouží, ale chtělo to větší důraz na samotnou látku a divokost. Příběh 4/5, Akce 2/5, Humor 0/5, Násilí 1/5, Zábavnost 3/5 Hudba 2/5, Vizuál 3/5, Atmosféra 3/5, Napětí 3/5, Emoce 1/5, Herci 3/5. 6/10. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Vlastne jsem asi cekal vetsi pruser. Jasne, celej dej by vystacil tak na jednu epizodu Akt X nebo Verte neverte, Shyamalan to natahuje na 100 minut a tolik deje tu fakt neni, ale po nudnym zacatku se na plazi sejde vcelku fajn parta lidi, napeti hezky graduje, nektery sceny jsou vyzivny a konec nastesti neni tak stupidni, jak jsem se obaval, i kdyz verohodny to taky moc neni. Takze za me nakonec vlastne spokojenost. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (10)

  • Před začátkem natáčení promítl režisér Shyamalan celému štábu dva filmy, které měly reflektovat jakým stylem a tónem chce film natočit. Byly jimi Cesta (1971) a Picnic at Hanging Rock (1975). (NiWi)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

26.07.2021

Hračkářský konglomerát Hasbro a jeho produkční společnost eOne, pod kterou v budoucnu budou vznikat i nové filmy ze série Transformers, jistě doufal, že nový akční snímek Snake Eyes: G.I. Joe Origins… (více)

Co nového chystá M. Night Shyamalan?

Co nového chystá M. Night Shyamalan?

28.09.2020

Režisér M. Night Shyamalan (Šestý smysl, Rozpolcený) si přes léto sehnal poměrně solidní obsazení pro svůj tehdy nepojmenovaný nový snímek. Nyní však slavný tvůrce konečně odhalil, o co vlastně v… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno