Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dva mladí - Standa a Olinka se seznámí na sportovní olympiádě. Protože bydlí každý jinde (Olinka v Brně a Standa v Hlubúčkách), píší si každý den. Po roce této dopisové známosti napíše Olinka Standovi : "Stando, přijeď v sobotu na večeři a pokud budeš chtít, můžeš tady i spát." Do tohoto okamžiku vkládají oba velké naděje. Jenomže ještě nikdy s nikým nespali. Nastupují rady "Jak na to". Začínají se odvíjet i příběhy dalších postav: Jarda - Standův bratr ho učí jak nasadit ochranu a ukazují si spolu v lékařském atlasu. Ženy z domu kde Olinka bydlí - každá poznala ten okamžik trochu jinak. Konečně nastane kýžené setkáníVšichni rádcové a další postavy v praxi sami ukazují, zda věta z Brněnské televizní inscenace z úvodu filmu "V Brně proběhne každý večer sto padesát tisíc souloží" nadsazuje nebo ubírá. Každý z deseti hrdinů filmu dopadne jinak. Většinou hůře, než by chtěl.

Ve filmu hrají vedle již známých a oblíbených tváří i vynikající divadelní herci, kteří se sice už zabydleli na scénách Národního divadla, Hadivadla, Klicperova divadla a dalších, ale pro svůj věk budou široké veřejnosti teprve objeveni. Komedie je plná vkusného vtipu okolo sexu a erotiky. Mnoho sloganů filmu se jistě objeví a zůstane ve slovníku diváků. Životní výkon v roli Miroslava Norbachera podal Miroslav Donutil. Písně do filmu nazpívali Eva Urbanová a Richard Krajčo. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (478)

Šandík 

všechny recenze uživatele

Viděn poprvé není tento film zdaleka tak zajímavý jako napodruhé či napotřetí. Nevím, není-li i tohle rafinovaný úmysl tvůrců, ale ať ano či nikoli, skvěle to harmonuje s tématem filmu. Stejně jako nervozita, trapnost, nepolapitelnost či spousty zbytečných řečí... Zajímavý je Morávkův režijní přístup. Zatímco film většinou usiluje o nestylizovanost a autenticitu, divadlo je a nutně musí být stylizované. Herci mluví nejen nepřirozeně nahlas, ale také víc než by se v běžném životě slušelo, mají zbytečně veliká gesta a vždycky je obklopují kulisy. Film není divadlo a Morávek to dobře ví. Jeho filmová omezení jsou jiného druhu, ale fungují stejně spolehlivě. Nebarevnost, dialogičnost, nadsázka. Také zájem o detail. Morávek si totiž ve filmu užívá přesně toho, co v divadle nemůže. Za všechny třeba odraz nápisu BRNO ve slunečních brýlích, detailu krájených rohlíků, smažených řízků či pohledu klíčovou dírkou... Bohužel, pro nepřipraveného diváka je to všechno možná až moc veliká porce jinakosti. Sama nebarevnost je už dnes natolik "divná", že může hodně lidí odradit. (jak dokazují i mnohé ohlasy zde) Ne že by mělo smysl vkládat na úvod "instruktážní film" či "varování nelaskavému diváku", ale možná by nebylo úplně od věci nezahazovat docela pozornost těch, kteří přišli do kina omylem nebo náhodou, i když... léčba šokem je prý v některých případech účinnou terapií ;o) Zajímavé komentáře: dewy, francis, Richie666, numi ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Málokdy se mi stane, abych šel víckrát do kina na jeden film. A není to o tom, že jsem z Brna, protože s Brnem tenhle film až tak nesouvisí; ostatně některé exteriéry se točily v Hradci Králové, kde Morávek tehdy působil jako divadelní režisér. Asi je to mojí osobní slabostí pro starší české filmy, kterým se Nuda v Brně podobá, přitom je dnešní. Morávek dal příležitost "svým" divadelním hercům a je dobře, že osobnosti jako Budař, Holánová či Tomicová obohatily galerii českých filmových herců. Některé scény jsou tak absurdní, že na ně nemůžete zapomenout. Ať je to drobnost typu, kdy mezi jednohubkami leží mobil, jedna z přítomných dam ho vypne, aby konečně přestal zvonit a vrátí ho zpět mezi jednohubky. A teď můj osobní problém - byl jsem tenkrát na Nudě v Brně a druhý den jsem šel na Pupendo. A přišlo mi to tak moc barevné a hvězdné, že jsem musel jít znovu na Nudu v Brně. Tolik můj subjektivní dojem ()

Reklama

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Nuda v Brně se nikdy nestala mou velkou srdcovkou, jako svého času třeba naši Samotáři a Knofllíkáři, nebo příbuzné Jarmuschovy a Kaurismäkiho filmy, na to je opravdu extrémně menšinová a minimalistická a... divná. Ale s odstupem času mám film radši než napoprvé a na milostnou scénu dvou retardů ("DO-TÝ-KEJ-FE-MĚ-FTAN-DO!") už jistě nezapomenu až do své nejdelší smrti, tedy pokud mě nepostihne nějaká stařecká demence. Představitelka Olinky je geniální! ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Z tohohle filmu jsem mírně (teda spíš i víc) na rozpacích. Film je zajímavě natočený i odehraný, jenže obsah se mě tedy vůbec nedoknul a "humor", který se ve filmu objevuje mi přijde místy až nejapný. Ale rozhodně to stojí za shlédnutí, aby si mohl každý vytvořit svůj vlastní názor. Ten můj je hodně subjektivní a je mi jasné, že se to spoustě lidí líbit bude. ()

Willy Kufalt odpad!

všechny recenze uživatele

Nuda ve filmu. Sice ve filmu hodně extraordinérním a taky extravagantním, ale ona i extra-nuda je pořád jenom nuda, byť se Nuda v Brně tváří spomezi novodobých českých filmů jako něco jiného. Inu, netradiční forma s černobílým vizuálem dokumentárního ražení nepostačí, odmítám vnímat polo-amatérské homevideo party brněnských nadšenců jako artový film. Působí to sice, jakoby se ani nejednalo o hraný film, ale spíše autentický záznam kolem večírku a vyvádění ve znamení alkoholu a prvních zkušeností se sexem, ale dle mého by se nic nestalo, kdyby tenhle záznam plný trapných incidentů (byť doplněný o účast několika lokálních hereckých hvězd) veřejnost raději nespatřila. Zaujalo a úpřimně mne rozesmálo jenom to úvodní natáčení filmu. Na komedii žalostně málo. Vím, že se to nesluší při oceněném filmu říci, ale u těch prokletých Babovřesek Zdeňka Trošky jsem se před pár lety dokázal pobavit určitě více... 5% ()

Galerie (7)

Zajímavosti (10)

  • Vladimír Morávek a Jan Budař se jednoho dne při natáčení filmu ošklivě pohádali a komunikovali společně jen tak, že si navzájem psali jednoduché věty na malé papírky. (Ukko)
  • Natáčení bylo přerušeno na jeden den kvůli svatbě Pavla Lišky, kterou oslavil na farmě u Bolka Polívky v Olšanech. Po třech dnech slavení se štáb vrátil k natáčení, nicméně zjistili, že hlavní kameraman se tak opil, že celou svatbu zaznamenal na zbylí filmový materiál určený pro film. Štáb tak musel prosit o nový. (Ukko)

Související novinky

Nová naděje pro český film?

Nová naděje pro český film?

15.02.2007

Česká kinematografie už tradičně trpí nedostatkem peněz. Fond pro rozvoj kinematografie se svými 80 miliony ročně nestačí pokrýt celý potenciál našeho filmového průmyslu. Zvlášť když český film stojí… (více)

Reklama

Reklama