Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dokumentárně dramatická koláž natočená na motivy skutečného příběhu Harveyho Pekara ukazuje obyčejného muže, který celý život vykonával nudnou práci - byl úředníkem v nemocnici. Díky svému autobiografickému komiksu se však stal legendou. Drama z produkce HBO Můj svět odhaluje život a názory Harveyho Pekara, nemocničního úředníka, intelektuála z nižší třídy, posedlého sběratele a tvůrce autobiografického komiksu American Splendor. Toto jeho dílo zobrazuje dvě desetiletí a dokumentuje Harveyho všední trápení, náhodné zkušenosti a kulturní radosti, jež ho provázely každým dnem jeho existence v rodném Clevelandu. Můj svět je pravdivá sága o obyčejném muži, který prostřednictvím svých komiksů našel lásku, rodinu i svůj tvůrčí talent. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (74)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Harvey Pekar byl hodně jinej, než tak běžnej člověk bejvá. Na druhou stranu právě ta neortodoxnost donutila tvůrce k tomu, aby o něm vyprávěli film. Paul Giamatti tak rozjíždí další ze svých intelektuálních rolí, kterou si občas střihne i samotný Harvey Pekar. Takže tu Pekara někdy hraje Giamatti a někdy si ho hraje i on sám. Do toho se tu promítá i svět komiksů a fakt, že na scéně je více bláznů, než je obvyklé, což je v rámci filmu v pořádku. Jakmile nahodíte na jeho tóninu, zaručeně Vás uspokojí. ()

HareS 

všechny recenze uživatele

Hoci American Splendor predstavuje film natočený podľa komiksu, v prvom rade ide o čosi iné, a totiž o jeden z mála filmov, ktorého forma je plne súvsťažná s formou komiksovej predlohy. Harvey Pekar, osobne sa vo filme vyskytujúci, hneď úvodom upozorní divákov, že v prípade hlavného hrdinu nepôjde o žiadneho superhrdinu, akoby si tým potreboval utvrdiť a postaviť sa do protipólu voči komiksu takému, aký ho má zadefinovaný najväčšia časť ľudí. Film pracuje s intertextualitou ako výrazivom postmoderny na veľmi podstatnej úrovni. Má dve príbehové línie, jedna sa venuje Harveymu Pekarovi, hranému, v podaní Paula Giamattiho, tá druhá je zameraná na samotného autora, odohráva sa akoby v zákulisí, je dokumentárna. Pekar tu glosuje samého seba, je vševediacim rozprávačom filmu, pretože rozpráva o sebe samom, dokumentárne a hrané pasáže sa dopĺňajú a vytvárajú jeden celok. To, čo Pekar povie do kamery, utvrdzujúc tým v divákovi jednu z identifikačných čŕt postmoderny, scudzujúci efekt, to sa v nasledujúcich minútach odohrá v hranej podobe. Štylizácia do komiksovej podoby je zrejmá hneď počas úvodných titulkov, kde nám tvorcovia predostierajú vzájomný vzťah dvoch umeleckých druhov, komiksu a filmu, veľmi originálnym spôsobom, v ktorom len potvrdzujú tvrdenie, že jeden komiksový panel je ekvivalentom jedného filmového záberu, a tento fakt vysvetľujú na príklade, kedy je kamera v detailoch zameraná na jednotlivé statické panely komiksu, ktoré sú vo filme v dĺžke trvania jedného záberu na chvíľu rozpohybované. Rámček, ako ďalší štylistický prvok komiksu, je vo filme prítomný celé jeho trvanie, je použitý hlavne na začiatku takmer každej kapitoly, nazvyme si to tak, ak tou kapitolou myslíme jednotlivé hrané sekvencie, ktoré sú niekedy prekladané dokumentárnymi. Uvádza nám rok odohrávania sa tej-ktorej kapitoly, prípadne rozprávačsky ozrejmuje čosi dôležité. Štylizácia je dotiahnutá do dokonalosti v scéne, v ktorej sa živá postava hraného Harveyho Pekara pohybuje v kreslených paneloch komiksu. 90% ()

Reklama

Trellíno 

všechny recenze uživatele

Nečekaně povedený snímek. V záplavě dle komiksů natočených filmů se jedná tak trochu o něco uplně odlišného. Tentokrát se nejedná o nějakého nepřemožitelného hrdinu, celý film popisuje obyčejný život jednoho neobyčejného člověka, který si jeden den řekl, že začne psát komiks podle svého života. Největším překvapením tohoto filmu je skvělý Paul Giamatti, který pro mě zatím byl takovým druhým Robem Schneiderem a co se hraní týká jsem ho moc vážně nebral. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

On je to velmi dobrý film, aspoň v tom, čím se celou dobu snaží být. Životní příběh Harveyho Pekara podává zajímavě a svérázně, dokonce se jeho i lidi okolo něj snaží podávat co nejrealističteji a hodně se mi líbil nápad se vstupy skutečného Harveyho Pekara a jeho přátel a rodiny. Hlavně tenhle nápad pěkně vygradoval, když filmoví herci jich samotných jdou do divadla podle jejich životů a sledují jejich divadelní verze. A popravdě ani ta komiksová stylizace mi nevadila a přišla mi docela funkční a vhodná. Na vyšší hodnocení to ale rozhodně nevidím a to už jen kvůli tomu, že i přes všechny klady mě to celou dobu nechávalo docela chladným, k žádné z postav jsem si nedokázal vybudovat vztah a zhlédnutí sice nepovažuji za ztrátu času a dokonce věřím, že si to budu ještě dlouho pamatovat, ale celkově to okolo mě jen prošumělo a nic silnějšího nezanechalo. A to i přes to, že Giamatti je tradičně skvělý, "nezávisle charismatický" a do role Harveyho Pekara se doslova vžil. Bylo to fajn a rychle mi to utíkalo, ale to je největší pochvala, jakou jsem tomu schopný dát. Silné 3* ()

Tommy987 

všechny recenze uživatele

Skutočne prazvláštny film o inej strane "amerického sna". Film robí výborným hlavne formálna originalita, skvelý scenár a v neposlednom rade výkon Paula Giamattiho - ten chlap je neskutočný a neviem, či ho mám obdivovať alebo skôr poľutovať, tých svojich životom zdeptaných looserov hrá totiž tak presvedčivo, až mi pripadá, že aj on je v skutočnosti taký :-)... Plný počet ale nedám, a to z jediného dôvodu - k ľuďom ako Harvey Pekar alebo jeho manželka jednoducho nemôžem cítiť sympatie. Niektorí viac a niektorí menej, ale v zásade všetci ľudia sú sami strojcami vlastného šťastia alebo nešťastia. Ak niekto celý život nadáva na to, že chudáčik je len tuctový úradník a má ťažký život, ale nemá guráž sa proti tomu postaviť a urobiť s tým niečo, je to len a len jeho chyba a ja nemám dôvod ho za to nejak ľutovať alebo súcítiť s ním... 8/10 ()

Galerie (36)

Reklama

Reklama