Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Andrzej SekulaHrají:
Harvey Keitel, Tim Roth, Michael Madsen, Chris Penn, Steve Buscemi, Lawrence Tierney, Randy Brooks, Kirk Baltz, Edward Bunker, Quentin Tarantino, David Steen (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Mafián Joe najme na vyloupení klenotnictví partu gangsterů, kteří se vzájemně neznají a oslovují se smyšlenými jmény. Akci však zmaří policie a lupičům nezbývá než uprchnout a ukrýt se ve starém skladišti. Pan Oranžový je postřelen a pan Bílý se ho pokouší udržet naživu, dokud nedorazí pomoc. Napětí ve skladu však narůstá, protože policie je jim v patách a pan Růžový je přesvědčen, že šlo o past – někdo z nich musí být zrádce. Každý má ovšem vlastní verzi toho, co se stalo. Jak dlouho bude trvat, než vytáhnou pistole a drama se změní v masakr? (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 396)
Toto som zožral aj s omrvinkami! Najlepší Tarantino vôbec a to musel byť hneď ten prvý? Škoda, že tento flm tým pádom nepozná toľko ľudí. Celkový nápad je pomerne priemerný, no to, čo robí tento film pánom svojho žánru sú dialógy a tie sú úplne najbravúrnejšie. Normálne nenachádzam slov, každú vetu som doslova hltal. Retrospektíva je tiež ukážková, no a ten diabolský záver nemá chybu. 100%. ()
Quentin Tarantino. Je hodně lidí, kterým stačí slyšet toto jméno a film má ihned 4-5 hvězdiček. Mezi ně rozhodně nepatřím a Gauneři jako prvotina Quentina není rozhodně dokonalým snímkem, ale pro mě není ani nadprůměrným. Místo jmen se používají přezdívky podle barev, které jsou jim dány. Odehraje se akce v pozadí a jen vidíte jak se něco pokazilo a postupně se dovídáte v jednom opuštěném skladě co se stalo a proč. To je vše. Humor není nijak přelomoví a možná potěší šílenec Michael Madsen, který si rád hraje s policisty. Nic víc mě nepotěšilo, celý film poměrně zklamal a jen nechápu co kdo vidí na Gaunerech tak úžasného. ()
Gauneři, Tarantinovo slavný celovečerní debut, nezapřou originální, byť poněkud úchylnou obsesi svého stvořitele (scénář, režie i jedna z rolí) světem brakových románů, béčkových gangsterek a vůbec tímhle zvláštním subžánrem americké kinematografie. Brak (anglicky pulp) tu dostává nový rozměr - Tarantino ho povyšuje na zábavu širokých vrstev mainstreamového publika (k absolutní dokonalosti to dotáhl samozřejmě až svým následujícím filmem, který o tom vypovídá již svým názvem - Pulp Fiction). Vtip je v tom, že ačkoliv ,,šílený samouk z videopůjčovny" adoruje fenomén béčkového filmu, o béčkový film se ve své podstatě nejedná - Tarantino provádí skvělý a promyšlený casting, dokonce se dá říci, že má film napěchovaný hvězdami (i když spíše amerického nezávislého filmu), i přes přemíru krvavosti nikdy nesklouzne k přímému zobrazení skutečně drastické scény (atribut drastičnosti je posunut do jazykové roviny, která skutečně stojí za to...míra vulgarity je skutečně abnormální) - např. řezání ucha sleduje kamera natočena mimo epicentrum scény atd., už ve fázi scénáře je geniálně postižen trend verbální podstaty takového filmu - správný ,,drsňák" totiž spíše než zabíjí na potkání hlavně vypouští ultrastylové ,,hlášky, což scénárista Tarantino umí skutečně mistrovsky (a zabíjení má i morální podtext - být ,,gaunerem" se alespoň v tomhle filmu nevyplácí). Nelze nezmínit ani postmoderně řešené rozbití klasické stavby filmového vyprávění, což k dokonalosti dotáhl opět ve svém následujícím filmu, členěném do nelineárně řazených kapitol. Je divné psát o Gaunerech ve smyslu, že jsou zábavní, ale to je vlastně práce Quentina Tarantina - oprášil zašlou slávu tohoto žánru a otevřel ho i většinovému divákovi. Podobné filmy: Pulp Fiction: Historky z podsvětí ()
Super drsna rezba a u me oblibenejsi nez zbytecne natahovany Pulp Fiction. Tarantino ukazal, ze je frajer, uz ve svym prvnim filmu a i kdyz je poznat, ze je to precejen hodne levny a v podstate se vetsina scen odehraje v jednom skladisti, tak to vubec nevadi. Je tu totiz naprosto spickova sestava mejch oblibenejch hercu, ktery 90 minut rvou, hadaj se a mluvi neskutecne sproste, sem tam naka perfektni hlaska nebo dokonalej vtipnej dialog a spousta krve, mrtvejch a drsnejch scen a nehappyendovej konec. Proste spickova drsna kriminalka, jaka se jen tak nevidi. ()
Asi vůbec nejčistší esence "tarantinismu"... Mafiáni v oblecích, bavící se o nejobyčejnějších věcech co možná nejsprostším jazykem, stará zápletka oživená nechronologickou narací, zajímavé postavy, výborní herci a špičkové dialogy. Takový je zkrátka Tarantino, čerpající tématicky ze všech možných i nemožných pramenů popkultury. Gauneři jsou syrovější a ucelenější než Pulp fiction, který jde víceméně brát jako několik jen náhodou se protínajících příběhů. Ve většině ostatních věcí jsou hodně podobní jako Tarantinův slavnější kousek, schází jim však něco... nějaké fluidum dokonalosti, kterým (alespoň pro mě) oplývají legendární Historky. Michael Madsen je opravdu nezapomenultený, Steve Buscemi trochu připomíná svého zabijáka z Farga. Celkově výborný film, který by byl za čtyři, ovšem poprvé v plné síle ukázal, co se scénářem a herci umí Tarantino, za to dávám i tu slabší pátou hvězdu, i když... Necelých 90% ()
Galerie (119)
Zajímavosti (147)
-
Scénka s uříznutým uchem se vyskytla i v seriálu Simpsonovi, konkrétně v Itchym a Scratchym (The Itchy & Scratchy Show) a jejich epizodě Reservoir Cats. Epizodu režíroval Quentin Tarantino.
(Dawid199)
- Natáčení zabralo čtyři týdny. Jeden se točila snídaně a scény v kanceláři, druhý exteriéry, honička a přestřelka. Třetí a čtvrtý týden byl vyhrazen scénám ve skladu, pro nějž štáb vybral pohřební ústav na 59th Street ve čtvrti Highland Park. (Kinofil)
- Na premiéře filmu Terminátor 2: Den zúčtování (1991) se Quentin Tarantino seznámil s mladou producentkou Stacey Sher. Ta mu později pomohla zajistit práva na píseň „Stuck in the Middle with You“, která hrála ve filmu podstatnou roli. (SallyZen)
Reklama