Scénář:
Bráulio MantovaniKamera:
César CharloneHrají:
Alexandre Rodrigues, Leandro Firmino, Matheus Nachtergaele, Phellipe Haagensen, Seu Jorge, Jonathan Haagensen, Douglas Silva, Alice Braga, Gero Camilo (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Cidade de Deus je nejstarší a nejnebezpečnější slum Ria de Janeira, nejbolavější místo metropole karnevalů. Buscapé se zde narodil, aby žil, místo toho je však zavlečen do světa, v němž se jeho nejlepší kamarádi místo s hračkami baví s nabitými pistolemi. Snaží se zoufale zůstat stranou děsivého násilí, které zachvacuje jeho přátele a mění je v mladistvé zločince zabíjející se navzájem kvůli obchodu s kokainem, z nenávisti i z pouhého rozmaru. Před Buscapéovýma očima se chudá čtvrť v průběhu tří dekád - od 60. do 80. let - proměňuje v dýmající bojiště, na kterém si ozbrojené gangy s šokující lhostejností vyřizují své účty za bílého dne. Buscapé vidí umírat nevinné i ty, které obdivoval a miloval. Jedinou jistotu ve světě každodenního krvavého násilí pro něj začne představovat fotoaparát, kterým začíná dokumentovat městskou džungli kolem sebe. Začíná chápat, že přežít může jen útěkem do normálního světa - za hranice čtvrti, kterou má rád jako svůj domov, ale kterou nenávidí jako hrob nevinnosti, naděje a lásky... Fernando Meirelles debutuje strhujícím dramatem inspirovaným skutečnými osudy. Vyprávění o dospívání ve stínu smrti připomíná formální brilancí filmy Quentina Tarantina či Martina Scorseseho. Syrovou autenticitu zvyšuje obsazení neherců a skutečných obyvatel slumu do řady hlavních rolí. Snímek si získal mezinárodní uznání včetně devíti ocenění na MFF v Havaně a ceny Vision Award na MFF v Torontu. Byl úspěšně uveden na řadě mezinárodních festivalů. Získal nominaci na Zlatý glóbus jako nejlepší zahraniční film roku a jeho režisér byl oceněn nominací na Evropskou filmovou cenu Felix. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (1 002)
Film ktorý som videl až v roku 2003 a práve preto bude pre mňa filmom roku 2003 Mesto Bohov a nie LOTR : RotK. Realistický pohľad na predmestie Ria s pestrou paletou postáv a postavičiek. Dokonalá a veľmi nápaditá réžia (snáď jediný kto by mohol položiť na Oscaroch Jacksona), šialený strih a temer dokumentaristický prístup. A pozor, hrajú neherci takže sa môžete tešiť na to, že im to zožeriete aj s kopytami. Rozhodne skultovnie hláška " Fajčím, fetujem, kradnem a zabíjam, som veľky chlap" čo by nebolo zvláštne keby to nevyslovil cca desaťročný chlapec. Najsilnejšou scénou je asi tá v ktorej si jedna z postáv má vybrať z dvoch malých chlapcov - jeho rovesníkov jednoho, ktorého zabije. ()
Soundtrack Antonio Pinto: 1. Meu nome e Ze [2:31] ,2. Vida de otario [1:24] ,3. Funk da Virada [1:37] ,4. Estoria de Boca [2:30] ,5. Na rua, na chuva, na fazenda [3:29] ,6. A Transa [2:03] ,7. Metamorfose Ambulante [3:47] ,8. Nem vem que nao tem [2:33] ,9. Preciso me encontrar [2:56] ,10. Alvorada [2:36] ,11. Convite para Vida [2:58] ,12. No caminho do bem [6:04] ,13. Morte Ze Pequeno [1:10] ,14. Batucada [7:27], ()
Rio de Janeiro. Město zločinu. Vyprávění chlapce ,,Rakety“ o tom, jak se ,,Kostička“ prostřílel do dospělosti a stal se z něj ,,Malej Zé“. Že poctivost se nevyplácí a vykrádačky, vraždy a drogy jsou častější, než návštěva školy. O dětech, kterým je jedno, jestli honí slepici nebo člověka, a pro který bude nesporně úspěch dožít se dospělosti. Perfektní scénář pomalu proplítá osudy obyvatel ,,Města bohů", kteří se prostě někdy musej setkat. Příběh po troškách zalejzá pod kůži a s každou další postavou je to zajímavější. Kamera mě vrhá do centra dění, nebojím se napsat, že by mohla působit dokumentárně. A hlavně ti, kteří mají rádi téma mafie, si přijdou na svý. Policie? Něco takovýho tady je. Spravedlnost? Nečekejte! Dlouho jsem přemejšlel, proč mi k absolutnímu hodnocení něco chybí. Už vím. Je to sice všechno hrozivý a drsný, ale tohle se mě ani mojí rodině nestane. Z toho strach nemám!! Jen doufám, že furt budu mít kde bydlet. Ve Městě bohů, jsou totiž neustále nějaký volný místa. A všechno a všichni tu má svojí historii.... ()
Sugestivní zobrazení války gangů a života ve slumu, ze kterého prakticky není východiska. "Reálnost" filmu je velmi působivá a vy máte pocit, že postavy ve filmu vůbec nic nehrají. Přímo ďábelská kamera a střih, které na mě ale na rozdíl od některých současných klipařin působily velmi plynule, celistvě a rozhodně ne samoúčelně. Tenhle film nic nepřikrašluje (pokud je pro vás pohled na zabíjející se děti moc, tak se mu radši vyhněte), ukazuje věci tak jak jsou a zároveň nutí diváka, aby si případné východisko učinil sám. A v tom je jeho síla a působivost. ()
Dokumentaristický styl vyprávění filmů svědčí. Jde z toho syrovost, násilnost a především opravdovost. Jasně všechno souvisí se vším, letmý doteky v podobě vět "umíč číst? " "půjdeme na Čínu" svědčí o tom, kde je zakopaný pes, ale představa, že mě odpráskně nějakej desetiletej zfetovanej analfabet, aby si mohl předvést přes kámošema, mě teda vysloveně nasírá. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (23)
- V scénkach, odohrávajúcich sa v redakcii novín, hrajú niektorí členovia filmového štábu. (chesterko)
- Hodně členů komparzu tvořili skutečně bývalí členové gangu slums a někteří z nich opravdu žili v Cidade de Deus - Městě bohů. (don corleone)
- V ČR proběhla premiéra 7. července 2003 na MFF Karlovy Vary. (Varan)
Reklama