Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Zapomenutá detektivka se Svatoplukem Benešem v hlavní roli se soustředí na ty neduhy minulého režimu, které bylo povolené glosovat - hlavně rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví a nedovolené podnikání. Kriminalisté zde přijdou na stopu nezákonných machinací v pohostinství, zahraničním hostům jsou dokonce nabízeny sexuální služby... Mládeži přístupný příběh se však odvíjí líně, nenápaditě, důraz klade na přemíru tupě přednášených dialogů, které nahrazují akci i napětí. (Lexikon českého filmu)

(více)

Recenze (48)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Plzeň už popil, na Hradčanech zaplakal a teď si chce povyrazit." Valutoví cizozemci to neměli v ČSSR lehký. Sehnat ochotnou slečnu s velkou postelí nebylo snadný, ale tady se to povedlo a kapitán Roháč už je tomu zločinu na stopě. Já jsem mu tedy moc nefandil, protože jeho charisma proti excelentnímu panu Sálimovi nestálo za řeč a slečnu Léblovou bych si dovolil zatknout sám, diskrétně a v pokoji, od kterýho by mi pan Alexej laskavě dodal klíče. ()

helianto 

všechny recenze uživatele

Černobílá detektivní konverzačka na téma prostituce, do níž se náhodou zamotaly dvě vraždy … Vlastně mě napadá, že jsem si skoro ani nevšimla, že se staly … Ještě že alespoň tou první příběh začínal, jinak bych to ani ve spleti těch duchaplných pravdu odhalujících dialogů nezaznamenala. Tak tohle tedy ne. Já mám klasickou československou černobílou detektivku moc ráda, ale tohle opravdu nešlo. Bylo to nudné, k uzoufání nudné. Jasná ukázka toho, že ani sebelepší herci a byla jich tam celá plejáda – Beneš, Šmída, Dubský, Vrchota, Lackovič, Fišer … - nezachrání špatný scénář. Téma prostituce mohlo být v té době zpracováno velmi kontroverzně, nakonec bylo to v té době vnímáno jako výrazně negativní jev, tvůrci se mohli pokusit mravokárně varovat mladé dívky, aby nepadly do tenat … Ale tady, jaksi, nebylo před čím. Tenata se nekonala, dámy byly cudné, se svými klienty především konverzovaly u televize a nejodvážnější tak byla hláška „svý manželce dává každej mnohem víc a spokojenej je mnohem míň …“. Tak takhle tedy ne. „My končíme, soudruhu kapitáne, my končíme.“ ()

Reklama

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Dabovaná Schoberová, bezvýrazný Šmída (kvůli němuž hlavně jsem to chtěl vidět) a Eduard Dubský překonávající svou naivní strojeností v roli prohnaného hoteliéra cokoli z prvorep. a protektorátního filmu. Ještěže aspoň ten Lackovič člověku spraví chuť, byť v charakteru pro něj velmi netypickém. On by i ten minimalistický Šmída stál za hřích, jenže tento užvaněný a se svým tématem úspěšně se míjící film to neumožňuje, jeť nemožný i jako kriminálka i jako drama i jako komedie. Nefunguje nic. Duo Štorkán-Toman je zde tématem, pojetím i kvalitou široce rozkročeno mezi padesátými a sedmesátými lety. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Příjemné překvapení. Kupodivu Olinka Schoberová mne tady moc netankovala, ale to vlastně nikdy, Barbie na pochodu, víc mne zaujalo, že jsme měli českého Petera Sellerse - ta podoba! Film má několik velkých kladů. Co se scénáře týče, postupné rozvíjení zápletky je dobře načasované, snad jen závěrečné odhalení stylem "Jo, takhle!" mi přišlo poněkud uspíšené - zase na druhou stranu divák musí trošičku popřemýšlet, proč zrovna tohle je ta stopa neomylně ukazující na vraha. Herecky jsem se dočkal několika překvapen - jak Dubský (s Vladimírem Šmeralem jak by si z oka vypadli!), který střídá několik poloh, podle toho, jestli předvádí ctnostného ředitele, nebo podvodníka, tak velmi civilní a skvělý herecký výkon Beneše - vlastně v takto vážné roli jsem jej viděl poprvé. A Šmídu jsem doposud znal jen jako Pacínka, ale jako komisař si vede skvěle, a kolikrát jsem se přistihl, že vlastně koukám na českou verzi Maigreta, třeba Vraždy v hotelu Majestic. A moc se mi líbila i kamera - škoda, že film nevyšel vyčištěný na DVD - třeba ke konci v tom jednom záběru, když komisař prochází jednotlivými odděleními, nebo ten hitchcockovský pohled do dlouhé chodby, když přichází Řehoř, excelentní! Skvěle kamera kouzlí i na terase, kde ji vhodně doplňují ruchy v pozadí. Mimochodem, tento film je jeden z mála, kde je ještě vidět vlakové nádraží Těšnov - mívalo to tam zajímavou atmosféru. Ještě se vrátím k postavám - jsou dobře napsané i zahrané, nikdo není vyložený padouch, teda kromě jednoho, docela všechny ale chápeme, jejich jednání vychází z jejich psychologie. Ve scénáři se dají najít ještě drobné nuance, třeba právě u mnohovrstevné postavy ředitele hotelu a jeho morálních zásadách a jistém druhu pokrytectví. Povedený film, pro mne překvapivě. Takže, nezapomeňte, Bartolomějská 6, Roháč. ()

GIK 

všechny recenze uživatele

Zpočátku i díky hudbě kvalitní atmosféra. S odchodem elegantního Alexeje (Irmanov) však solidní podívaná končí. Jakmile začne úřadovat trojice nekňubů: ředitel hotelu (Dubský), hotelový kadeřník (Beneš) a číšník (Fišer) je všem nadějím konec. Opravdu bídné výkony této trojky. Těm se nedá věřit ani pozdrav. Ostatní se svezli s nimi. Třeba Němeček v roli opilého esenbáka je snad ještě horší. U křečovitých manekýnek se asi není čemu divit. Silně nepovedený dabing Schoberové Kreuzmannovou, která byla o 14 let starší. Konec lehce napínavý, ale předchozí blamáž s nekňubama to již těžko může vykompenzovat. Výplň (cca 80 % času) se prostě nepovedla. Hlášky: „Otýlie Šindelářová bydlela v pátém patře.“ – proč vyšetřují v osmém? // „Rád bych vás, soudruhu poručíku, upozornil na to, že každá teorie má být potvrzena praxí.“ – škoda, že stejný metr neplatí i na nechvalně proslulé teorie: evoluce, třesk, relativita a spol. Symbolika: 8:54 – náznak merkel sign Schoberová; 1:21:48 – náznak merkel sign Dubský (kamera švenkla moc rychle. Kameraman to musel pěkně schytat.) ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama