Režie:
Danny BoyleScénář:
John HodgeKamera:
Brian TufanoHudba:
Simon BoswellHrají:
Kerry Fox, Christopher Eccleston, Ewan McGregor, Ken Stott, Keith Allen, Gary Lewis, Peter Mullan, Tony Curran, John Hodge, Frances Low, John Bett (více)VOD (1)
Obsahy(2)
David, Alex a Juliet hledají spolubydlícího. Mezi šílenci, počítačovými fanatiky a jinými asociály, kteří mají o pokoj zájem, působí Hugo jako zjevení. Sympaťák na první pohled. Pohoda ale končí hned druhého rána, kdy objeví Huga v posteli bez známek života. Ještě než úmrtí nahlásí úřadům, najdou vedle jeho těla kufřík plný peněz. Svědomí velí volat policii, jenže vidina hromady peněz je lákavější. Během několika dnů projde jejich přátelství těžko uvěřitelnou zkouškou a cena, kterou za ohromné bohatství zaplatí, bude vysoká. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (397)
No bohužel jsem nejdříve viděl Transpotting a až pak Mělký hrob, proto možná nejsem vyloženě nadšený, ale i tak jsem se bavil, teda aspoň první hodinu a čtvrt konec mi přijde sice zajímavej ale ne nijak extra dobrej, Eccleston je celkem frajer a zároveň sráč, prostě mi v celým filmu přišel nevyrovnanej(ale ne špatnej) a ostatní herci jsou parádní a hudba od Boswella je celkem dobrá, ale nic extra to taky není. ()
Odlečený, zábavný rozjezd - parta mladých lidí hledá spolubydlícího, ale pak se něco zvrtne, začne přituhovat, nervy povolí a z nerozlučných přátel se stanou neúprosné hyeny. Zní to skvěle, ale ve skutečnosti atmosféře a pocitům (mrazivosti) z filmu ještě něco chybí. Nicméně jako exkurze do 90. let v Anglii a jako debut pro spousta zúčastněných se jedná o povedený film. 7/10 ()
Boyle má tah na bránu a dokáže z minima vytěžit maximum. V tomto případě to byla slušná muzika za velmi málo peněz, které ještě sháněl po všech čertech. Avšak vyplatilo se. Začátek je sice relativně bídný a aby snímek dospěl do svého napínavého konce, musí divák snést nemalý počet kiksů a slepých uliček, ale celek působí sympaticky a byla na něm vidět snaha tvůrců, takže není důvod neakceptovat danou situaci. Nejvíce vadí okatě televizní zpracování, otravný přízvuk hlavních hrdinů a některé nepochopitelné scény, kde jakoby vypadne několik minut podstatných vazeb a klíčových informací, které divák potřebuje k "secvaknutí". I tak ale stojí tento projekt za vidění. Minimálně na něm McGregor nastartoval svou kariéru. ()
Po letech jsem se vrátil k Mělkému hrobu s napjatým očekáváním, jestli dvě dekády od vzniku poznamenaly jeho kvality nějak fatálním způsobem. Stává se mi až příliš často, že opakované zhlédnutí přináší zklamání. Pravda, o jednu hvězdičku Mělký hrob přišel, ale zábava je to stále slušná a jako prvotina Boylův snímek obstojí bez problémů. Tři kamarádi, kteří dosud nemuseli čelit žádné osudové zkoušce, a kufr plný špinavých peněz, to nevěští nic dobrého. Je znát, že Boylovi ještě chyběly cenné zkušenosti a ke svému parádnímu majsrtštyku v podobě Trainspottingu se teprve rozmachoval, tu a tam to zaskřípe a je cítit nevyužitý potenciál, ale stejně tak je evidentní, že se o slovo přihlásil jeden z nejtalentovanějších britských filmařů své generace. Stejně tak je jasné, že z trojice herců, kterým dal Boyle šanci, měl největší potenciál Ewan McGregor. Už tehdy bylo znát, že směřuje k mezinárodnímu úspěchu. Celkový dojem: 60 %. ()
Během sledování debutu britského režiséra Dannyho Boyla jsem si hned několikrát vzpomněl na první filmy režisérů Joon-ho Bonga (geniální Pes, který neštěká, nekouše) a Ji-un Kima (The Quiet family). Jak Bong a Ji-un Kim, tak Boyle si hrají s žánrovými pravidly a diváka tak uvádí do rozpaků. V Mělkém hrobě se dají vypozorovat prvky, které budou provázat celou Boylovu kariéru (černočerný humor, fascinace násilím), zde navíc perfektně využívá energické herectví mladého McGregora a scénář, který během 92 minut neustále graduje. ()
Reklama