Režie:
Ondřej TrojanKamera:
Asen ŠopovHudba:
Jiří KřivkaHrají:
Václav Chalupa, Ulrika Kotajná, Ladislav Brothánek, Jan Procházka, Radek Říha, Jiří Strach, Jitka Andělová, Aňa Geislerová, Martin Janouš (více)Obsahy(1)
Ještě ani ne osmnáctiletý Ondra přijede se svým kamarádem Markem na pionýrský tábor. Ondra si slibuje, že právě tady přijde konečně o své panictví. Marek se tam vloni seznámil se svou zdravotnicí Vendulkou a to je důkaz, že pionýrský tábor je pro sexuální začátky tím pravým místem. Už seznámení s vedením tábora je pro Ondru velkým zážitkem. Tábor vede svérázný Bizon, který má k ruce několik vedoucích, zdravotnici Vendulku a táborovou uklízečku. A tak Ondra během následujících dvaceti dnů zažije šmírování ve sprchách, sundávání vlajky ze stožáru, zapalování ohně či táborovou diskotéku. Marek po hádce s Vendulkou z tábora odjede, a tak má Ondra volné pole působnosti. Tou pravou, která by ho mohla připravit o panictví, je právě Vendulka. Jenže o ni stojí i jiní, a tak má Ondra co dělat, aby se prosadil. Jeho situaci komplikuje i dívka Lucie, která se právě do něj beznadějně zamilovala... (TV Nova)
(více)Recenze (317)
Každý film spojený s Divadlem Sklep na mě vždycky působí z větší části jako amatérská záležitost, ale tak nějak zvrhle mě to baví. Tady to už některé herecké výkony zahnaly až do extrému, ale kdo film viděl, musí uznat, že empatický romantik a poeta Bob by byl naprosto nenahraditelným elementem. Kromě Boba mě naprosto dostával ještě démonický Saďour Jiřího Stracha, jeho suché komentáře táborových činností byly dokonalé. U výletu jsem málem už i já padl vysílením, ale celou sáhodlouhou pasáž zachránil parádní závěr s pohraničníky a souškou. Snímek trpí mnohými bolestmi, přesto mu původní čtyři kousky ponechám, páč jsem se opět bavil. HU!! ()
,,Tak smysl to nemá žádný, ale je to děsná sranda." :o) Poměrně zábavný porevoluční snímek s originálním scénářem a zpracováním. Má to v sobě poutavý humor i zajímavé umělecké kvality (včetně hravých animací), dlouhá němá pasáž s hromadným pochodem napříč stezkami po lesech i silnicí, za doprovodu hudby, mi připomněla první dvě povídky z Pražské pětky. Jenže nad pokusem o ucelený příběh spíše zvítězil pohled na problematiku mládeže v socialistickém táboře, podávaný v rozčleněných kapitolách. Z mé strany k vyššímu hodnocení tomu chybí po celý čas necelých dvou hodin špetka napětí či lepší spád v druhé polovině, kdy film více méně jen dokola nabízí obměny podobných, už sehraných situací. I tak to byl vcelku pěkný a ojedinělý exkurs do starší doby, se svéráznou partičkou Bizona, Čady, Boba, Faustuse a dalších... :-) A jo, můžeme si odšrknout opět jeden přehlížený snímek čs. kinematografie, který neznamenal jenom další filmový počin pro členy Divadla Sklep, ale i zrod pozdější autorské dvojice mnoha kultovních filmů Hřebejk & Jarchovský. Hu! 60% ()
"Až přijde mor, budu tu ještě... až přijde chorela, budu tu ještě... až přijdou kobylky, co všechno sežerou, budu tu ještě... jsem totiž dřevěný kašpárek Matěje Kopeckého a všechny vás, milé děti, přežiju CHA CHA CHA CHA CHÁ!" - naprosto neprávem opomíjený kult naší rané postkomunistické filmové tvorby ()
Hu! Hu! Hu! Jó! Staršia porevolučná táborová komédia, ktorá je úplne impotentná. Jej otrasný scenár majú na svedomí Hřebejk a Jarchovský a preto pôsobí ako totálna nuda s nevyužitým potenciálom v mnohých scénach s niekedy zaujímavými motívmi. Pár krát v úvode bola aj vtipná, no neskôr stratila dušu a nebolo v nej nič, maximálne trápnosť. Smiešna dnes môže prísť aj vtedajšia móda, no vtedy bola normálnou a tak to je skôr des. ()
Pionýrské tábory jsem ani historicky zažít nemohl, ale vatrínám, věšení vlajek a večerníkám ani společným sprchám jsem ani tak nikdy nepropadl. Tím pádem mě zkarikaturování a zesměšnění některých klasických táborových prvků občas určitě pobavilo, a veřím, že ten kdo pamatuje ještě Pionýry se bude bavit ještě lépe. Jde o celkem zábavou hříčku, ovlivněnou a zpracovanou hodně stylizovanou poetikou a la Divadlo Sklep. Pokud si zvyknete na velmi svéraznou formu, tak se se sem tam určitě pobavíte. Navíc tady začali čtyři důležití tvůrci budoucí porevoluční české kinematografie (Jarchovský, Hřebejk, Trojan, Geislerová.)Ale skoro dvě hodiny stylizovanou skečů tábora s (povětšinou) neherci s přehlídkou karikaturou bez hutnější dějové línie na mě byly trochu moc. Některá místa trochu působily jako nudná vata, která se vypaří rychle nebo jsou jenom obměnou předtím viděného. ()
Galerie (3)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (13)
- Píseň, kterou zpívá Bob u táborového ohně, se jmenuje "Tramp" a v originále ji nazpívali Brontosauři (resp. Jan Nedvěd). (mi-ib)
- Role správce Čady byla nabídnuta komikovi Jiřímu Šaškovi, jenž ji vzápětí přijal, čímž udělal oběma scénáristům obrovskou radost. Pro Hřebejka s Jarchovským byl Šašek legenda, přestože kvůli své politické nespolehlivosti v době totality, v níž Šašek prožil drtivou většinu svého života, prakticky neúčinkoval v televizi ani ve filmu a málokdo si jej tak pamatuje. (Šéfik)
- Na konkurz dorazilo přes dva tisíce lidí, avšak Ondřej Trojan měl na něj vyhrazených pouhých 6 hodin, a tak si stoupl před halu a jen lidem říkal, zda-li mají jít dál nebo domů (tím zabral 4 hodiny). Mezi 200 šťastlivců se dostala i Aňa Geislerová, ta však byla neukázněná, dělala si co chtěla a byla poslána domů. Následně si Ondřej Trojan uvědomil, že nemá obsazenou ani půlku, a tak Aně roli nakonec dal. (houdek442)
Reklama