Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Třetí pokračování osudů oblíbených hrdinů v bláznivé letní komedii z jihočeských Hoštic. Blažena konečně „urvala“ Vencu, živočichář Béďa se přiznal k dítěti a oženil se s inženýrkou Gábinou. A tak Evík a Miluna z  hospody zůstaly na ocet. Na jézeďáckém zájezdu do Itálie se zhrzené dívky seznamují s údajnými mafiány - v podání Oldřicha KaiseraMartina Dejdara - a nabídnou jim všechen svůj slovanský šarm a šmrnc za likvidaci svých šťastnějších sokyň. Vymyslí plán, který jako v každé bláznivé komedii přináší množství nečekaných zápletek a komických situací ... (TV Prima)

(více)

Recenze (663)

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Kamarád do deště 2, čtvrtí Básníci a Slunce seno erotika, to jsou tři nejzářnější příklady filmů trpících porevolučním syndromem (hlavně proto, že je lze snadno porovnat s předchozími díly). Tvůrci do nich za každou cenu cpou vše, co nová doba „umožňuje“, bez ohledu na to zda to to dané dílo vyžaduje. Hoštice vyrazí směrem Itálie, následně Itálie vyrazí směrem Hoštice, do toho nesmyslná (v obou významech) nahota a svobodné podnikání. Hnus jeden fialovej. Ale pod dvě hvezdy stejně nejdu.Tentokrát ale již jasně převažuje trapnost a nezachrání to ani jako vždy skvělá Růžičková. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně nejslabší díl celé trilogie. Dlouho jsem mu nemohl přijít na chuť, ale s přibývajícími stále hloupějšími novými českými komediemi jsem si uvědomil, že až tak špatný díl to není. Kdo spal u moře, ví, jak pravdivá slova jsou: Ty cikády řvou jako krávy! A živelné zájezdy Čechů do Itálie vypadaly přesně tak, jak ukázal Troška. Mnozí už na to ale neradi vzpomínají. Ještě více mě při dalších sledováních zaujala jakási ironická nostalgie. Když Matoušková řekne: Zlatý komunisti, ty po mně nikdá nic nechtěli, a kdyby mně to na hlavu spadnout mělo, bylo jim to jedno...., jednoho až zamrazí. A s časovým odstupem, kdy retro je v módě, v TV drhnou normalizační seriály a archivní věci v hlavním vysílacím čase - Chalupáři počínaje a ...když nám pánbůh archiv dal konče, pak je to mrazení dvojnásobné. Stejně jako úvahy - ale jakýpak soudruzi, co sme si to sme si...a my vám to nevzali, ale oni.... A snaha být světoví není v tom, že začneme pracovat, ale že vše zakonzervujeme a uděláme z toho věčný skanzen. V určitých momentech tak přechází zdánlivý humor v břitkou satiru naší společnosti. Zatímco někdo se pošklíbne nad parodií Lenina, jiný si uvědomí, že komunisti jsou stálou součástí naší společnosti, kterou prosákli odshora dolů a nazpět.... ()

Reklama

Džejkop 

všechny recenze uživatele

Už ten druhý díl mi přišel nepříliš zdařilý, ale co se tvůrcům povedlo v tomhle díle je ještě horší. Vesměs co má být vtipné působí spíše jako trapné. Již tady bylo vidět, kam se ubírá směr Zdeňka Trošky. Pozdější série Kaměňáku je toho důkazem. A co je nejvíc zarážející, jak je tenhle díl populární a jak populární je série z Kameňákova, tomu se mi ani nechce věřit. Někdy tak přemýšlím na co že to poukazuje...na inteligenci národa nebo snad jen na to, že neradi u filmu přemýšlíme...to těžko říct, doufám, že snad to druhé. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

S odstupem času musím jednoznačně říct, že 3. díl by si zasloužil mnohem lepší hodnocení než zde má. Několik kultovních hlášek a spousta ukázaných pincků, kočičáků a koziček. Prostě erotika v tom nejlepším slova smyslu. Kelišová navíc neskutečně perlí a její hláška "Jdu blejt" zlidověla. Stejně jako 5 samyc. Tenhle díl je možná nejslabší, ale co bychom dneska za to dali, kdyby nebyl dílem posledním. 70% ()

castor 

všechny recenze uživatele

Jedna hvězda s každým dílem dolů. Tak to prostě je, ale pořád to bude televize s železnou pravidelností reprízovat, protože diváctvo se těší. A místy právem. Druhému a třetímu pokračování mimo jiné hodně láme vaz skutečnost, že jsou co do délky přemrštěné. Přičemž nápadité venkovské zábavy už je poskrovnu. Stále ovšem spolu se Škopkovou a dalšími přicházejí momenty, které nostalgicky připomenou nesmrtelné gagy a dialogy z jedničky. A přidají další. „Co si o nás ty Italové pomyslej?“ – „No co, že tady žijem v hovnech, no.“ ()

Galerie (10)

Zajímavosti (48)

  • Ačkoliv Kelišová (Marie Švecová) celkem humorně omylem označila Itálii za konfliktní oblast často ukazovanou v televizi (tím myslela Irácko-Íránskou válku, která probíhala v letech 1980–1988), ve skutečnosti i Itálie měla v nedávné minulosti své divočejší časy. Mezi roky 1969–1984 probíhala v Itálii tzv. olověná léta, která byla provázena teroristickými útoky pravicových i levicových skupin, velkým politickým napětím, ve kterém figurovala mafie i tajné služby. (Nick321)
  • Režisér Zděnek Troška napísal scenár aj k 4. dielu - Slunce, seno, ufóni. Ale kým bolo možné natáčanie zrealizovať, hlavní protagonisti zomreli. (Rage_Matt)
  • Projíždějící Italové Bernardo (Martin Dejdar) a Vincenzo (Oldřich Kaiser) jeli v italském voze Fiat Ritmo Cabrio, vyráběném v letech 1978-1988. Miluna (Petra Pyšová) na konci filmu nasedá do Vicenzova vozu německé značky BMW E30 Cabrio, který z výrobní linky sjížděl v letech 1981-1994. (JARDAHONDA)

Reklama

Reklama