Režie:
Tomasz WińskiKamera:
Kryštof MelkaHudba:
Šimon HolýHrají:
Hana Vagnerová, Matyáš Řezníček, Eliška Křenková, Martin Hofmann, Lenka Krobotová, Hynek Čermák, Antonie Formanová, Cyril Dobrý, Johana Matoušková (více)Obsahy(1)
Hana (Hana Vagnerová) začíná cítit, že její vztah s Petrem (Matyáš Řezníček) se pohybuje v příliš zajetých kolejích. Rozhodne se ho tedy osvěžit a začne s Petrem sdílet své erotické představy a tajné sny. Od vyprávění je pak už jen krůček k činům. Ke zkoumání vlastní intimity, k zážitkům s jinými partnery a ke stále intenzivnějšímu hledání hranic, za které se dá v lásce a sexu zajít. Experiment se svobodou se však může snadno vymknout z rukou... (Aerofilms)
(více)Videa (4)
Recenze (213)
Předcházela tomu dráždivá pověst, ale tvůrci nesdělili nic nového, a už vůbec ne zajímavého. Nejsem žádný odborník na zákoutí vztahů a sexuality, ale pokud má někdo k někomu emocionální pouto, nevěřím, že ho převáží nějaká moderní módní vlna. A vůbec to, jak se zřejmě stabilní pár „dostane“ k sexuálnímu experimentování, je poměrně dost na vodě. Několik neskutečně povrchních dialogů v duchu „Takže bys chtěl?“ – „A ty bys chtěla?“ má asi v otázce vztahového tápání či rozvolnění nahradit mimika herců k nevyřčenému. To, co přijde, je poměrně jednotvárné, prostě jen sledujeme, s kým dalším on či ona skončí v posteli. Navíc se domnívám, že divákům, kteří volnější formu měli či zažívají, bude výsledek připadat zjednodušující, a to i právě v tom, že ústřední duo o mnohém nedokáže otevřeně mluvit. Zatímco ona se v sexuálních dobrodružstvích najde, u něj se brzy objeví vystřízlivění. Nejenže Vagnerová film jednoznačně táhne, zároveň je prostě zrzkou, ze které se mnoha mužům zvedne tlak, zatímco její (uspávající) filmový partner Řezníček nepůsobí jako někdo, s kým by dvacítky z diskotéky zatoužily po náhodném sexu. Neustálé si předávání natáčejícího mobilního telefonu mě štvalo. Oceňuji otevírání „jiných“ témat (polyamorní vztahy k nim rozhodně patří), upřímnou a komplexní studii jednoho vztahu si nicméně představuju jinak. ()
Chápu, že se českému divákovi musí věci dávkovat postupně, ale chybělo mi tam proboření hranice sexuality. Takhle jsou Hranice lásky přímočarou podívanou, směřující od bodu G do bodu R bez nějakého silnějšího překvapení. Oprava: jedno překvapení na konci čeká, ale obávám se, že to bude to jediné, co si z filmu za pár měsíců vybavím. ()
Jediná výrazná výtka, kterou bych dokázal najít, spočívá v tom, že konec by mohl být lépe dovyprávěný. Jinak je film výborně natočený, obsahuje naprosto vynikající herecké výkony (možná až na pár výjimek, které se ale týkají spíš vedlejších rolí), jednotlivé situace na sebe přirozeně navazují a všechno je naprosto uvěřitelné. Výborně funguje i zdvojení reality pomocí neustálého nahrávání sdělovaných dojmů – můžeme přemýšlet o tom, nakolik tato skutečnost ovlivňuje odehrávající se události. Zdejší nízké hodnocení si vysvětluju dvěma důvody: 1) diváci nejspíš očekávali lehce něco jiného (k čemuž mohl přispět i trailer); 2) obecné předsudky, které v naší společnosti vůči otevřeným vztahům a polyamorii panují. Za mě je film rozhodně velmi kvalitní a myslím, že některým lidem by některé chyby, kterých se hlavní postavy dopustí, mohly přinést i určité poučení do života. P.S.: Název Hranice lásky zde mozí lidé používají v singuláru, nicméně i z oficiálního distribučního názvu vyplývá, že by mělo jít o plurál. ()
Vůbec nevím, kdo je Tomáš Řezníček a jestli předváděl sám sebe, nebo je tak boží herec. Ale věřila jsem mu každou repliku, každý úšklebek, každé mrknutí. A Vágnerová byla také skvělá. Na to, jak nesnáším novodobou českou kinematografii, protože nemá žádnou osobitost, tvář ani hloubku, tak Hranice lásky mě překvapila. Tenhle film stojí i padá na výkonech hlavních postav, a ty byly brilantní. Ale jak bylo řečeno. Není to pro každého. ()
Patrně nejbizarnější na tomhle projektu je plakát, který evokuje spíš něco ve stylu "Žen, co to chtěj taky". Žádný skandalózní obsah ale nečekejte. Výsledkem jen naopak příjemně civilní drama, které má šance (a domnívám se i ambici) českou kotlinu vzdělávat o nemonogamních vztazích. Což teda Češi věkově pod generací Z potřebují jak prase drbání - soudě podle komentářů k libovolnému lifestylovému článku, kde se jen zmíní slovo "polyamorie" nebo "volný vztah". Pravdou ovšem je, že zároveň film dějově nepřekvapí a skončí přesně tam, kde divák od začátku čeká. Proto jsem taky s těmi čtyřmi hvězdami trochu váhal. Ale držím Wińskému (i konceptu "nové citlivosti") palce - a jak kamera, tak dialogy a vedení herců mě přesvědčují, že jsme u zrodu velkého talentu. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (4)
- „Já jsem tu roli odmítla dvakrát. Tomasz mi potom zavolal. Když jsme si sedli v kavárně, Tomasz řekl, nebudu tě přesvědčovat, jen ti ukážu, co jsme natočili na předtáčkách v Polsku. A já jsem viděla takový drive, takovou něhu, intimitu, že jsem nedokázala mluvit. Na konci schůzky jsem řekla: ‚Tomaszi, jdu s tebou do války,‘“ řekla Elizaveta Maximová. (Duoscop)
- Hana Vagnerová (Hana) prohlásila, že v rámci příprav filmu zvažovala návštěvu swingers party. (Duoscop)
- „Když jsem dostala nabídku hrát v tomto filmu, tak jsem to odmítla,“ prohlásila Eliška Křenková. Postupně ale získala důvěru k režisérovi a nabídku přijala. (Duoscop)
Reklama