Režie:
Tomasz WińskiKamera:
Kryštof MelkaHudba:
Šimon HolýHrají:
Hana Vagnerová, Matyáš Řezníček, Eliška Křenková, Martin Hofmann, Lenka Krobotová, Hynek Čermák, Antonie Formanová, Cyril Dobrý, Johana Matoušková (více)Obsahy(1)
Hana (Hana Vagnerová) začíná cítit, že její vztah s Petrem (Matyáš Řezníček) se pohybuje v příliš zajetých kolejích. Rozhodne se ho tedy osvěžit a začne s Petrem sdílet své erotické představy a tajné sny. Od vyprávění je pak už jen krůček k činům. Ke zkoumání vlastní intimity, k zážitkům s jinými partnery a ke stále intenzivnějšímu hledání hranic, za které se dá v lásce a sexu zajít. Experiment se svobodou se však může snadno vymknout z rukou... (Aerofilms)
(více)Videa (4)
Recenze (213)
Čekal jsem, ani nevím proč, procedurálnější studii možností moderních lidských vztahů, místo toho jsem dostal cudně nasnímanou moralitku jak z románů 19. století o tom, jak muž neschopný udržet na uzdě nekontrolovatelnou sexualitu své ženy přijde o jinak ideální vztah. A je z toho fakt smutný, dokud na něj neskočí o deset let mladší manic pixie dream girl, která ho PROSTĚ CHCE. Jsem veskrze zklamaný, protože tenhle scénář bych čekal od Hřebejka s Jarchovským. Wiński má nepopiratelný režijní cit a umí vystavět scény, ale rozhodně největší zklamání Varů. ()
Filmová analýza nejzvrácenějších tužeb těch, co mají v životě všecko, co si mohou jen přát, aby se díky tomu začali nudit a vymýšlet ptákoviny s předem znatelnými fatálními důsledky. Jsem extrémně rád, že nemusím kydat hnůj na všeobecnou českou tvorbu a skrze takhle citlivá, ač fakt nepříjemná dramata můžu naše filmy sledovat s chutí. Jak podotýkám, s ničím, co se tu vyobrazuje, vůbec nesouhlasím, ale je fajn do toho nahlédnout a uvědomit si, co přesně člověk do života nepotřebuje. [viděno na Netflixu 27.3.2023] ()
Mně je vlastně sympatická snaha Tomasze Wińskiho natočit o vztazích film mimo tradiční schéma typických domácích „romantických“ komedií. Jenže je navázána na moc předvídatelný příběh, ve kterém je velmi brzy jasné, jak musí nevyhnutelně skončit. Dialogy i herci jsou velmi uvěřitelní, ale jinak vlastně film nepřináší nic nového. Možná jen v českém rybníčku (70%). ()
Patrně nejbizarnější na tomhle projektu je plakát, který evokuje spíš něco ve stylu "Žen, co to chtěj taky". Žádný skandalózní obsah ale nečekejte. Výsledkem jen naopak příjemně civilní drama, které má šance (a domnívám se i ambici) českou kotlinu vzdělávat o nemonogamních vztazích. Což teda Češi věkově pod generací Z potřebují jak prase drbání - soudě podle komentářů k libovolnému lifestylovému článku, kde se jen zmíní slovo "polyamorie" nebo "volný vztah". Pravdou ovšem je, že zároveň film dějově nepřekvapí a skončí přesně tam, kde divák od začátku čeká. Proto jsem taky s těmi čtyřmi hvězdami trochu váhal. Ale držím Wińskému (i konceptu "nové citlivosti") palce - a jak kamera, tak dialogy a vedení herců mě přesvědčují, že jsme u zrodu velkého talentu. ()
Nepřijde mi tak úplně možné, že by o sobě Hana s Petrem nevěděli to, čemu se v první části tolik divý. Obzvlášť v tak intenzivním a "dokonalém" vztahu, který navíc trvá už pět let. Ale dobrá, řekněme že se nikdy nebavili například o svých touhách. Přesto alespoň trochu nevědět jestli to co následuje bude pro mě? Nemyslím si. Každopádně to, co následuje, je nejlepší částí filmu, každý z těch večerů, ať už společných, nebo s někým jiným, zasloužil větší hloubku a tím zásadnější podepsání na jejich vztahu. Ideální by bylo nahradit tímto prodloužením celý závěrečný rozhovor "u Čermáků", jehož podivnost a odlehčení na intenzitě závěrečného zúčtování ještě ubírá. 60% ()
Galerie (47)
Zajímavosti (4)
- Hana Vagnerová (Hana) prohlásila, že v rámci příprav filmu zvažovala návštěvu swingers party. (Duoscop)
- „Já jsem tu roli odmítla dvakrát. Tomasz mi potom zavolal. Když jsme si sedli v kavárně, Tomasz řekl, nebudu tě přesvědčovat, jen ti ukážu, co jsme natočili na předtáčkách v Polsku. A já jsem viděla takový drive, takovou něhu, intimitu, že jsem nedokázala mluvit. Na konci schůzky jsem řekla: ‚Tomaszi, jdu s tebou do války,‘“ řekla Elizaveta Maximová. (Duoscop)
- „Když jsem dostala nabídku hrát v tomto filmu, tak jsem to odmítla,“ prohlásila Eliška Křenková. Postupně ale získala důvěru k režisérovi a nabídku přijala. (Duoscop)
Reklama