Reklama

Reklama

V roce 2035 jsou roboti součástí každé domácnosti a lidé jim důvěřují. Až na jednoho – trochu paranoidního detektiva Dela Spoonera (Will Smith). Ten je přesvědčený, že zločin, který právě vyšetřuje, spáchal robot. Vyšetřování ho přivede k odhalení děsivé hrozby pro lidskou rasu... Společně s psycholožkou Susan Calvenovou vyšetřují smrt doktora Milese Hogenmillera, vědce, který pracoval s roboty pro U. S. Robotics. Příčinou smrti byla sebevražda, ale Spooner je přesvědčený, že vědce zavraždil robot. Tři zákony robotiky však zaručují, že taková věc je nemožná… (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 080)

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Karel Čapek vymyslel slovo robot- umělý člověk. Isaac Asimov vynalezl pokročilé humanoidní roboty fungující na základě tří bezpečnostních zákonů. Jednomu z nich dal svobodu rozhodování, sny a identitu. Vdechl mu život. A pak přišel Alex Proyas a zhmotnil papírové roboty na plátně. Ve světě, v nichž role domácích mazlíčků a sluhů hrají naprogramované bytosti, je jen jeden člověk, který jim nevěří. A právě ten může hrozící robotizaci světa, v němž není pro samé matematické kalkulace a pravděpodobnosti místo pro hodnotové rozhodnutí, zabránit. Já, robot je v jistém smyslu dokonalý film. Vyvážená směsice humoru, příběhu, akce i filozofického podtextu se nevzdává humanismu a přitom nepůsobí moralisticky. A co víc, není roboticky perfektní. Má onu lidskou hřejivost, naději a špetku nejistoty. A pod tím hypnotizujícím pohledem jsem si říkala: What if... ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Nebýt to tak přehnaně cool, jednalo by se o největší sci-fi událost od uvedení Spielbergova Minority Reportu. Film díky režii Alexe Proyase disponuje sugestivní atmosférou a překvapivě i slušnou (byť redukovanou) ideou. Will Smith byl sázkou na komerční jistotu, a tak jeho Del Spooner dělá z filmu tak trochu mačovský zvířetník. Postava jako celek mi nikterak nevadí, ale některé hlášky působí v kontextu příběhu stejně přirozeně jako Zarathustra na veřejných hajzlících. Přesto skládám Proyasovi poklonu, s jakou lehkostí dokázal vybalancovat kompromis mezi akčním špektáklem a působivou sci-fi podívanou s varovným podtextem... S jakou lehkostí dokázal do žil filmu vpravit působivé emoce a sekvence, které stojí za zapamatování. Nakonec člověk rád promine i těch několik přemrštěně efektních "matrix-like" scének a pokud nepatří mezi nekompromisní fanoušky Isaaca Asimova, tak si snad při troše dobré vůle nemůže tuhle perfektně natočenou jízdu nevychutnat. Rozhodně horký kandidát na sci-fi roku. ()

Reklama

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Akční sci-fi zhruba na úrovni druhého MATRIXU. Její největší slabinou není výjeb Asimova, ale mnohost inspiračních zdrojů a populismus, se kterým scénář klouže po těch nejvyšlapanějších cestách. Není divu, když za ním stojí mj. Akiva Goldsman, scénáristický robot, jehož kyselinová imaginace rozleptala už nejednu originální vizi (viz BATMAN NAVŽDY). ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Velmi povedený film, který by byl ještě mnohem lepší, kdyby byl temnější, vážnější a slevil z Smithových hloupých poznámek. (Celkově se myslím, že by bylo lepší, kdyby tam byl místo Smithe obsazen třeba Christian Bale). Typický příklad toho, jak rating negativně ovlivňuje film. Alex Proyas se snaží seč může, ale nebýt ten scénář tak dětský, tak je to jasnejch 5*****. Takto jen lehce nadprůměrné scifi. PS: Jakkoliv mám Audi a Converzy rád, tak všudypřítomen product placement je dost otravnej. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Velmi solidní podívaná s dokonalými triky, která se ale - troufám sí říct - nestane sci-fi klasikou, jako třeba Blade Runner. Na to jí chybí hlubší myšlenkový rozměr, má ambice pouze bavit, nic víc. Což samozřejmě není málo a plní to mírou vrchovatou. Futuristické vize byly velmi podařené, některé mně opravdu pobavily, protože horizont 30ti let není zas tak vzdálený, tvůrci místama opravdu zdařile popustili uzdu své fantazii. Willu Smith se svou frajerskou houpavou chůzí je hláškující reklamou na testosteron, některé akční sekvence byly přímo výstavní (zejména souboj Smitha s roboty v tunelu) a celé to šlapalo jako švýcarské hodinky bez nějakého škobrtnutí. Pohodička. ()

Galerie (155)

Zajímavosti (40)

  • Natáčelo se od 5. května do října 2003 v Kanadě a ve státech USA Illinois a Kalifornie. (Varan)
  • Ve scéně v restauraci si můžeme všimnout, že Spoonerovi (Will Smith) po jednom pivu přináší robot další dvě. Při odchodu však platí pouze 2. (Pavlínka9)
  • Písnička, která hraje na začátku filmu, když Spooner (Will Smith) ráno vstává, je „Superstition“ od Stevieho Wondera. Když chce doktorka Calvin (Bridget Moynahan) u Spoonera pustit přehrávač, hraje „Rescue Me“ od Fontelly Bass. (SONY_)

Související novinky

Ocelové jeskyně míří do kin

Ocelové jeskyně míří do kin

28.07.2016

Isaac Asimov vymyslel tři zákony robotiky a napsal stovky knih, takže je docela fascinující, že se dočkal jen dvou hollywoodských filmů. Chris Columbus natočil Pozitronového muže (aka Andrew - člen… (více)

Jaime Lannister jako mstivý egyptský bůh?

Jaime Lannister jako mstivý egyptský bůh?

07.06.2013

Další urostlý blonďák v roli nebešťana, který sestoupí mezi smrtelníky a předvede jim, zač je toho kladivo? I když v tomto případě spíš kopí, bitevní palici nebo efektní dvojzubec. Nikolaj Coster… (více)

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

15.04.2012

Po rozsáhlých přípravách mu studio Warner na poslední chvíli zrušilo biblickou akční fantasy Paradise Lost. Tvůrce Vrány, Já, robot a Proroctví tudíž hledá náhradní projekt. Zřejmě se jím stane… (více)

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

23.08.2008

Tři značně odlišné projekty v dnešní novince spojuje fakt, že osobnosti, které za nimi stojí, nedávno spolupracovali na mysteriózním thrilleru Knowing. Především je tady režisér Alex Proyas, tvůrce… (více)

Reklama

Reklama