Režie:
Jaroslav DudekScénář:
Jaroslav DietlKamera:
Jindřich NovotnýHudba:
Ladislav ŠtaidlHrají:
Jiří Krampol, Ladislav Frej st., Michal Pešek, Pavel Zedníček, Josef Abrhám, Svatopluk Skopal, Jan Faltýnek, Vlastimil Hašek, Vlastimil Zavřel (více)Epizody(15)
-
Aranžér (E01)
-
Milenec (E02)
-
Benjamínci (E03)
-
Včelař (E04)
-
Cyklista (E05)
-
Jupiter (E06)
-
Vedoucí partiové prodejny (E07)
-
Muž s punčochou (E08)
-
Kuchařinka (E09)
-
Majitel autoservisu (E10)
-
Autorka detektivních povídek (E11)
-
Exoti (E12)
-
Kasař (E13)
-
Narkomani (E14)
-
Valutová příhoda (E15)
Obsahy(2)
Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislav Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (Česká televize)
(více)Videa (13)
Recenze (302)
Já v té době byl mladý, pro mě je velká zábava se dívat na policajty jak jezdí škodovkama a wartburgama a kvílej jim gumy. Taky mě zaujala obyčejnost těch případů. Vykrádačky, podvody s valutama, u toho všeho jsem byl. Jedině opravdu drsnej díl je se zmizelým Sedláčkem, kde si Ota Sklenčka a Kratina opravdu zahráli. Sympatická je tam role Rudly, co má notes a zná všechny zloděje z Prahy. Velmi vtipný mě připadal díl o kunsthistorikovi Bartoškovi, jak vysvětluje italskou výslovnost policajtům. Celkově myslím, hezká sonda z hlubin kriminalistiky komunismu, stojícící na pevných základech českých profesionálních herců. Tohle už nikdy nikdo nenatočí, zatímco určitě se natočí 2880. díl Ordinace v růžové zahradě, kde se naprosto nic nepovedlo. Zde se povedlo mnoho. ()
Pokud chceme poznávat skutečný život všedního dne normalizace, máme co činit seriálem k nezaplacení. Jeho zřejmé slabiny - poměrně nezřetelný rukopis scénáristický i režijní - jsou překryty výtečnou Dietlovou orientací v terénu, výstižným zpodobeníém elity SNB - kriminální policie a až překvapivou věcností ve zpracování předkládaných případů. Ten život v idylické, avšak značně zatuchlé sklenici vody měl nepochybně i své přednosti. Stejně jako jeho mlčení ke skutečné situaci národa a země. Normalizace trvala i nadále, ale jistota o ztracených a znovuzískávaných hodnotách postupně mizela v nedohlednu. Atmosféra stagnace i nedostatku prochází jako neviditelná osa všemi díly seriálu. V tom - včetně neideologizovaných mladších dílů - je dnes patrně největší cena této pokojné seriálové krimihry. ()
Efekt nostalgie je silnejší ako kvalita, no nedávno som si pozrel pár časti po rokoch a v rámci poobednej siesty to celkom obstálo. Nečakajte ale niečo viac ako priemer. Ak by som seriál videl prvý krát teraz, asi dám 2*. Na druhej strane, kebyže ho hodnotím v detstve tak by som dal asi aj 4*. Je tam cítiť odraz doby a niekedy fajn zápletky, občas je príbeh ale pekná nuda. ()
Oheň, voda, vítr, dým... Někteří zde přirovnávají Vlastimila Haška k poručíku Columbovi. To jako proč? Protože tady má baloňák? Neblbněte... poručík byl vtipný, ohleduplný, zvěř milující, šarmantní k ženám, roztomilý, často popletený ovšem geniální, nadčasový... Hašek je asi ten nejnudnější herec všech dob (ověřeno i v jiných filmech). Jinak lehký nadprůměr, Zedníček tradičně nesympatický a Jirka Krampol naopak výborný. Potěší i Ladislav Frej či mladý Michal Pešek. Co se jednotlivých příběhů týče: Sice jsou podle skutečných událostí, ale minimálně polovina z nich je nezáživná. Za nejlepší díl považuji Muže s punčochou, kde si roli užívá mladý Ondřej Pavelka či Aranžéra, tam zase esenbáky dlouho vodí za nos pan Lipský. Tři a půl, zaokrouhlenelo nahoru, za špičkové herce ve vedlejších rolích (Hrušínský, L. Pešek, Janžurová, Kemr atd.). ()
6/10 Maly serial z male zeme let osmdesatych, kdy bylo treba resit ve vsi vaznosti i "obycejne" pripady rozkradani majetku v socialistickem vlastnictvi, loupeze na benzinove pumpe nebo vrazdu stare pani - zkratka pripady bezne, s nimiz se ted policie uz nema cas (kapacitu?) zabyvat, protoze resi afery velkeho kalibru - rumova, tunelovani, bile maso,... Ja jsem se bavil, protoze ty hefty a spickovani, ktere veskrze uspesne vysetrovani snad i relanych ceskych pripadu, tu obsazene zatim nenabidl zadny zahranicni konkurent. Zrejme nezna ceskou povahu a tim padem nemuze konkurovat - snad jen nabubrelou akcnosti a explozvnosti, ktera ale opravdu ze spatneho scenare dobry film neudela. Jeste ted me bavi sledovat tu dobu, co odnes cas s temi cenovkami ve vylohach a oranzovo-bilymi vyjezdovymi volhami, coz uz asi neni filmarskym zamerem, stejne jako oblecni akteru, ale stoji za to videt. Co mi ale STRASNE vadilo, tak to jmenovec Jiricek aka mlady Pesek, v jehoz talentu jdou i mnohe dalsi deti svych slavnych rodicu - Brzobohaty, Kraus,... a jeste se obhajuji tim, jak prave oni to meli v porovnani s ostatnimi tezsi a slozitejsi.... ()
Galerie (419)
Zajímavosti (91)
- Při honičce zelené Škody přibližně v 31. minutě Škodě mízí a znovu se objevují nárazníky. Při sražení chodce žádné nemá, během jízdy má vždy pouze přední s SPZ a na vlaníku odtahovky jsou oba dva opět na svém místě. V pořádku je přitom i levé zadní světlo, které se spolu s většinou karoserie rozbilo při honičče. Taky má auto na odtahovce jiné zadní sklo, které má navíc vyhřívací drát a chybějící MPZ. (Topper.H)
- Ke spolupráci si režisér Jaroslav Dietl přizval majora Leoše Jirsáka, který je známý z dřívějšího pořadu FKÚ pátrá. Jirsák vybíral náměty z archivu kriminálky. (M.B)
Reklama