Režie:
Jaroslav DudekScénář:
Jaroslav DietlKamera:
Jindřich NovotnýHudba:
Ladislav ŠtaidlHrají:
Jiří Krampol, Ladislav Frej st., Michal Pešek, Pavel Zedníček, Josef Abrhám, Svatopluk Skopal, Jan Faltýnek, Vlastimil Hašek, Vlastimil Zavřel (více)VOD (1)
Epizody(15)
-
Aranžér (E01)
-
Milenec (E02)
-
Benjamínci (E03)
-
Včelař (E04)
-
Cyklista (E05)
-
Jupiter (E06)
-
Vedoucí partiové prodejny (E07)
-
Muž s punčochou (E08)
-
Kuchařinka (E09)
-
Majitel autoservisu (E10)
-
Autorka detektivních povídek (E11)
-
Exoti (E12)
-
Kasař (E13)
-
Narkomani (E14)
-
Valutová příhoda (E15)
Obsahy(2)
Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislav Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (Česká televize)
(více)Videa (13)
Recenze (303)
Ze zamýšleného projektu soustavně komentovat jednu každou epizodu zůstalo torzo čítající první tři a vracet se k tomu už nebudu. Budiž tedy alespoň poznamenáno, že překvapivě to je jeden z nejlepších viděných krimiseriálů. Často nechtěně zábavný (Narkomani nebo třeba Bartoška jako vekslák kunsthistorik), leckde dietlovsky přitažený za vlasy (Autorka detektivních povídek - ale on ten díl vlastně je jako taková detektivní povídka - proto je taky nečtu), na druhé straně nechybějí opravdu silné monenty (vyvrcholení konfrontace syn Kratěna - otec Sklenčka) a "Bezpečnost. Jste zatčen." nikdy nebylo vysloveno tak mazácky jako v skvostné scéně, v níž Hašek s mladým Peškem zatýká nebezpečného zločince, an jde s košem. Haškova postava por. Pekaře má vůbec potenciál kultovnosti a Frejův náčelník Břéťa vstoupil do lidové slovesnosti (ovšem prostřednictvím Krampolova "Břéťo"). Co do realističnosti kriminalistické práce se Pitaval dočkal překonání až v Případech prvního oddělení. Ve služební kanceláři (myslím, že náčelníkově) sem tam zahlédneme podobiznu F. E. Dzeržinského, podobně jako v jiných dobových kriminálkách, z čehož lze usoudit, že šlo o součást povinné výbavy tehdejších služeben SNB. V souvislosti s takřka nulovou mírou režimní propagandy v průběhu celého Pitavalu je nápadné, že divák si opravdu musí chtít všímat, aby si byl portrétu jednoho z nejvražednějších bolševiků a zakladatele Čeky (pozdější NKVD, pozdější KGB) vůbec vědom. K problematice oné nulové míry propagandy se blíže vyjadřuji v komentáři k 3. dílu. V seriálu o esenbácích z poč. 80. let je to věc opravdu povážlivá a básník Jiří Martínek je toho názoru, že ježto ideologii, propagandu a lživé převrácení moderní historie pokryl kovaný Major Zeman, nastupuje Pitaval s plněním úkolu udělat z esenbáků normální sympaťáky (podobně Marthos). Čehož se nemohl nikdo zhostit efektivněji Dietla. Čtěte: Marthos, Šandík, PollyJean, type_B. ()
Efekt nostalgie je silnejší ako kvalita, no nedávno som si pozrel pár časti po rokoch a v rámci poobednej siesty to celkom obstálo. Nečakajte ale niečo viac ako priemer. Ak by som seriál videl prvý krát teraz, asi dám 2*. Na druhej strane, kebyže ho hodnotím v detstve tak by som dal asi aj 4*. Je tam cítiť odraz doby a niekedy fajn zápletky, občas je príbeh ale pekná nuda. ()
Pokud chceme poznávat skutečný život všedního dne normalizace, máme co činit seriálem k nezaplacení. Jeho zřejmé slabiny - poměrně nezřetelný rukopis scénáristický i režijní - jsou překryty výtečnou Dietlovou orientací v terénu, výstižným zpodobeníém elity SNB - kriminální policie a až překvapivou věcností ve zpracování předkládaných případů. Ten život v idylické, avšak značně zatuchlé sklenici vody měl nepochybně i své přednosti. Stejně jako jeho mlčení ke skutečné situaci národa a země. Normalizace trvala i nadále, ale jistota o ztracených a znovuzískávaných hodnotách postupně mizela v nedohlednu. Atmosféra stagnace i nedostatku prochází jako neviditelná osa všemi díly seriálu. V tom - včetně neideologizovaných mladších dílů - je dnes patrně největší cena této pokojné seriálové krimihry. ()
Jako malé holce se mi seriál líbil, tak jsem uvítala znovuzařazení do programu České televize. Z dnešního pohledu je to celkem nuda, ale seriál to byl dobrý a dobře obsazený s dobrou hudbou, takže svým způsobem je stále docela dobře koukatelný. Hodnocení ponechávám jako nevybočující průměr. Takže dobré... ()
Seriál, jemuž jsem se léta vysmíval, nevědouc a nevěříc, že by ti špatně oháklí chlápci mohli být součástí kvalitní krimi. A ono jo! Je to dobře napsaný, dobře zahraný, výborně zrežírovaný- nemám s tím problém. Naopak- velice mě to zaujalo. A srovnání s Prvnim oddělením? Určitě spojené nádoby. Dříve a nyní, přístup jinak velmi podobný. ()
Galerie (419)
Zajímavosti (95)
- Jupiter byl ukraden na zámku v Libochovicích. (sator)
- Seriál byl natáčen podle skutečných příběhů. (M.B)
- Když je Rudla (Vlastimil Hašek) po úderu kladivem u Břetislava (Ladislav Frej) a rozmlouvají, v jednom záběru sedí Zuzanka (Jaroslava Brousková) u svého stolu a hned po střihu z jiného úhlu najednou stojí u skříně s fascikly. (MagyG)
Reklama