Režie:
Paul VerhoevenKamera:
Jost VacanoHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Arnold Schwarzenegger, Rachel Ticotin, Sharon Stone, Ronny Cox, Michael Ironside, Marshall Bell, Mel Johnson Jr., Ray Baker, Michael Champion (více)Obsahy(1)
Blízká budoucnost. Douglas Quaid (Arnold Schwarzenegger) je každou noc pronásledován snem, ve kterém se ocitá na Marsu. Během návštěvy virtuální cestovní kanceláře zjistí, že mu byly nedávno vymazány vzpomínky a ve skutečnosti byl zcela jiným člověkem. Jeho procitnutí z něj náhle dělá cíl všech jeho bývalých spojenců i nepřátel... (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (873)
Přestože možná nejznámější, rozhodně jeden z těch řemeslně slabších Verhoevenových snímků. Především pasáž odehrávající se na Zemi je hodně stylisticky nevýrazná a jako intro do krvavé vesmírné řežby s westernovou výstavbou působí trochu jako stydlivý panic vedle Roberta Rosenberga. Naštěstí je tu originální příběh se štědrým nánosem postupně dávkovaných a klíčových zvratů, hodně přesvědčivých oldschool efektů, ještě více akce a úplně nejvíc hláškujícího Arnolda, který je jednoduše boží a právě touhle rolí podtrhává své zlaté hollywoodské období. A přestože některé momenty (a opravdu jich není málo) svým technickým provedením a nefungující selskou logikou až příliš připomínají jisté béčkové skvosty z nižších filmařských lig, neexistuje film, jemuž bychom je odpustili raději. Oldies Goldies. ()
Tak todle je fakt nic moc... Když se na začátku rozprskla hlava Arnolda Schwarzeneggera, říkal sem si, že by todle mohlo být zajímavý... nebylo... S původní povídkou to má společnýho asi tolik, co osamocenej jetel s tatarským biftekem (maximálně tak tu krávu), herecký výkony kohokoliv jsou naprosto nevýrazné, akce nezajímavá, a 3prsá děvka mi přišla vyloženě trapná. To množství mutantíků na konci mne skoro až znechutilo.. i když uznávám, že obludka spojená s člověkem v jeho hrudníku se stala zlomová pro filmovou trikařskou scénu. Proto taky ty dvě hvězdičky. Za obludku a za tu explodovanou hlavu v ůvodu... ()
Než 80. léta vydechla naposled, zasadila ještě tento velkolepý úder, který měl s bodycountem 77 zásadní podíl na tom, že se o filmovém létu 1990 mluvilo jako o "krvavém". Inteligentní, byť žánr neposouvající scénář se skvostnými hláškami (Stone: "Ale miláčku, jsme přeci manželé." Arnold (střelí ji mezi oči): "Tak tohle považuj za rozvod."), silné obsazení, masivní a krásně brutální akce, kde nechybí hongkongské střílení do kolemjdoucích při honičce a dodnes působivá přehlídka masek a speciálních efektů oceněná Oscarem, udělaly z Total Recall i při jeho v té době rekordních nákladech 65 milionů hit (výdělek 261 milionů celosvětově), který více než důstojně uzavřel jednu úžasnou filmovou dekádu. ()
Myslím, že P. K. Dick by s takhle kvalitní adaptací mohl být spokojen, narozdíl třeba od takového R.A. Heinleina, jehož Starship Troopers Verhoeven vyloženě zprznil...a ještě jeden spojovací článek s Hvězdnou Pěchotou - skvělý Michael Ironside:) Total Recall skutečně byl Matrixem svojí doby, některé efekty berou dech i dnes (i když leckdy jen z čisté nostalgie:)). Na 80% se dostáváme díky skvělému hudebnímu doprovodu od Jerryho Goldsmithe. ()
Film podle zcela jistě zajímavé knihy od Phillipa K. Dicka v režii Paula Verhoevena a ještě má hodnocení kolem 80%, tak to bude muset být opravdu něco. Alespoň to jsem si říkal, než jsem si snímek opravdu pustil. Arnold Schwarzenegger opět v budoucnosti bojuje prosti hordám zlých bastardů, kteří usilují o nadvládu na světem, to samo o sobě není ničím zvláštní. Horší na tomhle snímku je, že se v něm nedá přesně orientovat, tedy spíše, že divák nemá jistotu co je skutečnost a co ne... Vlastně, když přišel závěr s šokující pointou, kde jsme se dozvěděli něco více o našem hrdinovi, najednou jsem nevěděl na čem jsem. Prostě a jednoduše to pro mě bylo nepochopitelné. Hlavně ten plán, který se může na první pohled zdát geniální, ale na druhý už pořádně skřípe. To je totiž přesně to co film o hvězdičku stahuje, do té doby byl geniální, i když na dnešní počítačově efekty rozhodně neměl. ___ Po druhém zhlédnutí mnohem srozumitelnější, i když stále zůstává nad některými věcmi rozum stát. ()
Galerie (217)
Photo © TriStar Pictures
Zajímavosti (88)
- Ve scéně, kdy Quaid (Arnold Schwarzenegger) bojuje s Harrym (Robert Costanzo) a jeho muži, jsou zvuky lámání kostí ve skutečnosti zvuky celeru, který byl zkroucen tak, až prasknul. (Beer Ceps)
- Natočení scény po příletu na Mars, kdy vidíme Quaida (Arnold Schwarzenegger) v okně vlaku, zatímco se kamera vzdaluje a zabírá povrch planety, nebylo technicky ani finančně možné. Záběr byl natočen pomocí maket a obraz cestujících zároveň promítnut malou kamerou zevnitř modelu na okno jedoucího vlaku. (kenny.h)
- Většina futuristických aut byla postavena speciálně pro film, v některých záběrech je však možné spatřit i existující auta Volkswagen Boonie Bug z roku 1974, Volkswagen Phoenix z roku 1978 a Volkswagen City Car z roku 1981. Ta vytvořila americká společnost R.Q. Riley a vyráběla se přestavbou sériového Volkswagenu Beetle. Kromě nich je ve filmu i malosériově vyráběný britský sporťák Burlington Centurion z roku 1981. (Raztubyl)
Reklama